דף הבית » טיפים ומדריכים לבחירת מוצרי תינוקות » כסאות בטיחות מומלצים לרכב 2021

כסאות בטיחות מומלצים לרכב 2021

כסאות בטיחות מומלצים לרכב 2021

כמדי שנה אני עסוק בלנסות להבין מה השתנה בתחום כסאות הבטיחות, האמת מדינת ישראל תמיד נמצאת צעד אחד קצת מאחור העולם בעוד בעולם הבינו שהדבר החשוב ביותר זה הושבה כמה שיותר נגד כיוון הנסיעה החוק במדינת ישראל עדיין מחייב הורים לתינוקות להושיב את הילד נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנה ורק לאחרונה ההמלצה השתנתה מעד גיל שנתיים לכמה שיותר, יש לציין כי גם לנו המבוגרים עדיף לשבת במקרה של תאונה נגד כיוון הנסיעה מכיוון שזה מוריד את עוצמת הפגיעה והלחץ על עמוד השדרה בעד 73% ולכן במאמר זה אנסה להתמקד בעיקר בכסאות שמאפשרים לשבת נגד כיוון הנסעה כמה שיותר זמן, לשמחתי הכסאות היום שנמכרים בעולם (האירופאיים והאמריקאיים) מעודדים ישיבה נגד כיוון הנסיעה גם לילדים גדולים ולכן המגוון מאוד רחב.

לפני שאכנס ממש לעומק הנושא, אסביר משהו מאוד חשוב - אין דבר כזה הכסא הכי טוב בעולם, כמו שאין דבר כזה המכונית הכי טובה בעולם, או הג'ינס הכי טוב בעולם או הטלוויזיה הכי טובה בעולם. לכל אחד יש דרישות, בקשות וצרכים עליהם הוא מבקש לקבל מענה מלא. הרי אם היה כסא אחד הכי טוב בעולם, כנראה שבסוף שנת 2020 לא היו כ-133 סוגים שונים של כסאות (לפי זאפ) המתאימים לילדכם, ותהיו בטוחים שלכל כסא יש לקוח פוטנציאלי. אני מוכרח לציין כי תכף נכנס לעניין התקנים אבל בעיקרון להתאמה נכונה עדיף בגדול ואני מדגיש מאוד בגדול לרכבים אירופאיים או מהמזרח כסאות בתקנים אירופאיים מכיוון שהם יושבים על אותו תקן של כסאות ולרכבים אמריקאיים עדיף כסאות בטיחות אמריקאיים - בשביל להימנע מטעויות התקנה נפוצות והתאמה נכונה לרכב.

בשלב הראשון נתחיל בתקנים, ישנם 2 סוגים של תקנים עיקריים:

  • תקן אירופאי.
  • תקן אמריקאי.

תקן אירופאי

התקן מתחלק ל 3 - תקן  ECE R44/04, תקן I-Size / R12, התקן השוודי (המחמיר בעולם) - The Plus Test

  ECE R44/04 (תקן ישן)  I-Size \ R129 (תקן חדש)
מבחני ריסוק
  • מבחן ריסוק קדמי 50 קמ"ש
  • מבחן ריסוק אחורי 30 קמ"ש
  • מבחן ריסוק קדמי 50 קמ"ש
  • מבחן ריסוק אחורי 30 קמ"ש
  • מבחן פגיעת צד 24 קמ"ש
בובת ניסוי
  • בעלת 4 חיישנים אשר מספקים תוצאות לבדיקות.
  • בעלת 32 חיישנים אשר מספקים תוצאות לבדיקות ושיפור הדיוק.
כיוון הבדיקה
  • עם כיוון הנסיעה החל מ 9 ק"ג
  • נגד כיוון הנסיעה עד 15 ק"ג כחובה!
התקנה
  • איזופיקס, חגורה או שניהם
  • איזופיקס בלבד עם תמיכת רגל ותדר.
קטגוריות
  • קבוצה 0: עד 13 ק"ג | עד גיל שנה.
  • קבוצה 0/1: עד 18 ק"ג | עד גיל 4.
  • קבוצה 1: 9-18 ק"ג | 9 חודשים עד גיל 4.
  • קבוצה 2/3: 15-16 ק"ג | 3.5 - 12 שנים.
  • אין קבוצות כלל, מבוסס על גובה הילד.

 

  • התקן השוודי - Plus Test

התקן השוודי בעצם הינו החמרה של תקן I-Size והוא דורש הגבלות נוספות מאשר I-Size - בראש ובראשנה הוא לא מרשה, לא מסכים שילדים ישבו עם כיוון הנסיעה, אם יש מוצר שהוא פונה עם הפנים קדימה הוא לעולם לא יקבל את ה Plus Test, כמו כן להלן הקריטרניונים הנדרשים כדי לקבלו

  • לא ניתן לעגון את הכסא ב Isofix למעלה מ 18 ק"ג.
  • לא ניתן לעגון את הכסא ברצועות למעלה מ 25 ק"ג.
  • חובה שיתאים 100% לכל רכב.
  • התקנה קלה ופשוטה עם סיכוי אפסי להתקנה שגוייה.
  • כולל בדיקות מחמירות להגנה על צוואר הילד במקרה של תאונת חזיתית או אחורית.
  • בדיקות מחמירות גם במהירויות הגבוהות מ 50 קמ"ש.
  • פגיעה ממרחק קצר כדי לוודא תאונות קטלניות ואכזריות במיוחד.

ככה תזהו את התקן השוודי - Plus Test

תקן אמריקאי

  • תקן - Fmvss 213 - קשירה באמצעות רצועות הבטיחות - בודק את הקריטריונים הבאים: ילדים עד 36 ק"ג, עגינה לרכב עם מינימום תזוזה, עד 2.5 ס"מ, חוברת הוראת, נקודות עגינה, הוראות אזהרה על הכסא, הגבלת שימוש ברצועות בטיחות ועוגנים תחתונים (איזופיקס),
  • תקן Fmvss 225 - קשירה באמצעות חיבור איזופיקס - קובע את כל הכללים של החיבור באמצעות איזופיקס, חובה לאיזופיקס עליון (תדר) ועוד 2 איזופיקס תחתון.

את הרשימה המפורטת ניתן לקרוא באתר של הרשות לבטיחות בדרכים האמריקאית כאן

בארה"ב כסאות אמריקאיים נדרשים לעמוד בכללים האלה והחברות עורכות בעצמן את מבחני הריסוק לרוב החברות לא מפרטות בדיוק את המבחנים אותם הם עשו ובארה"ב התפיסה היא שאם יש בעיה יש Recall והצרכנים מודיעים במידה ויש בעיה והיצרן מתקן אותה, להלן הקישור לאתר ה Recall, ממליץ לכם לבדוק האם הכסא שלכם ברשימה ובמידה ויש לו תקלה ידועה שזקוקה לטיפול.

 

ההבדל הגדול בין תקן אירופאי לתקן אמריקאי

ההבדל הגדול בין התקנים הוא בגישה:

  • תקן אירופאי - האיזופיקס הינו בחיבור ברזלים ישירות לשלדת הרכב - גם אם תרצו הכסא לא יצליח לזוז בכלל.
  • תקן אמריקאי - האיזופיקס הינו בחיבור רצועות LATCH ישירות לשלדת הרכב ואשר אסור שיזוז יותר מ 2.5 ס"מ + אבזם תפיסה לבית החזה (כתפיים).

מה השוני בתפיסה? הגישה האירופאית אומרת שבמידה ויש תאונה עליכם להוציא את הילד החוצה במהירות האפשרית ולהשאיר את הכסא ברכב בעוד שהגישה האמריקאית אומרת בדיוק ההפך, לחתוך את רצועות האיזופיקס, LATCH, ולהוציא את הילד ביחד עם הכסא ולכן יש גם בנוסף את תופסן פלג הגוף העליון שלא קיים בתקנים האירופאיים. כמו כן לרוב המושבים האירופאיים אין תוקף רשום למושבי הבטיחות (לכסאות) בעוד לאמריקאיים יש, בכל מקרה אני ממליץ להשתמש במושב בטיחות בין 7-10 שנים מתחילת השימוש בעוד בסלקלים יש להשתמש לא יותר מ 5 שנים מרגע הייצור, שימו לב כי בחלק נכבד מהכסאות האמריקאיים רשום תוקף ויש להתייחס לרשום שם,  אך במידה ואין זה כתוב זאת המלצתי.

מי מהם צודק? זאת כבר ההחלטה שלכם אבל ההבדל בגישה הוא מאוד ברור ולכן התפיסה המאוד שונה בין 2 היבשות הללו.

מכוני בדיקות

באירופה כפי שראינו התקן דורש בדיקות לפי חוק אבל יש מכון מחקר שמפרסם גם את הבדיקות שלו, המכון נקרא ADAC, המכון הינו מועדון רכב גרמני אשר נוסד בשנת 1903 ועורך בדיקות עצמאית למבחני ריסוק אותם הוא מפרסם בחינם לכולם בקישור הבא, חשוב לדעת שהמדיע המופיע שם הינו בשפה הגרמנית.

אופן הדירוג של ADAC הינו:

  • טוב מאוד- פחות מ 1.5.
  • טוב - 1.6-2.6.
  • מספק - 2.7-3.9.
  • כמעט נכשל 3.9-5.5.
  • נכשל 5.5 ומעלה.

שימו לב שככל שהמספר נמוך יותר זה ציון גבוה יותר.

בארה"ב אין מכון בדיקה ממשלתי שעושה מבחני ריסוק, יש את האתר הלאומי לבטיחות בדרכים שמדרג כסאות ומושבים לפי הנתונים שרשמתי מעלה בקישור הבא ובנוסף יש את אתר Consumer Reports, ארגון ללא מטרות רווח שנוסד בשנת 1936 לבדיקת מוצרים בכלל ומושבי בטיחות בפרט - למרות שהארגון הוא ארגון ללא מטרות רווח על מנת לראות את הדירוגים באתר יש לשלם כסף ולעשות מנוי לאתר (בבייבי סתיו אנו מפרסמים את התוצאות שלו עם כל פרסום), ניתן לצפות בקישור הבא (דורש תשלום).

אופן הדירוג של האתר Consumer Reports:

  • הכי טוב - Best.
  • בסדר - Better.
  • בסיסי - Basic.

שימו לב כי אצל Consumer Reports אין את הציון נכשל.

חשוב להדגיש אין חפיפה בין האתרים, אין מוצרים זהים בין ADAC לבין Consumer Reports גם אם אנחנו רואים במקרה מוצר עם אותו השם, למרות שזה מבלבל זה לא אותו מוצר ולא בדיוק אותו הדבר, לדוגמא כסא בטיחות Graco Milstone שקיבל באתר האמריקאי ציון מאוד גבוה קיבל ציון נכשל אצל האירופאים והסיבה לכך היא שבכסא האירופאי אין חיבור איזופיקס כלל. אז חשוב להבין שיש הבדל והמוצרים אינם חופפים.

כמה מילים על חברת ג'ואי, ג'ואי חברה חדשה יחסית בעולם מושבי הבטיחות אך ממש לא בעולם הייצור, חברת ג'ואי עצמה החלה דרכה כמפעל מוביל בעולם לייצור מוצרי תינוקות ועם השנים הפכה לחברה המייצרת מוצרים עבור עצמה, בקבוצה עצמה של החברה תוכלו למצוא את מותג NUNA ואת המותג Infanti כאשר המותג ג'ואי הוא המותג הגדול ביותר, הדומיננטי ביותר של החברה. במאי 2017 לקחה החברה גם חסות על קבוצת הכדורגל הבריטית ליברפול בשנים האחרונות החלה ג'ואי לקחת אל כל הקשור לבטיחות אל הקצה ולהיות מדורגת עם הציונים הגבוהים ביותר במושבי הבטיחות השונים, סלקלים, מושבי בטיחות ובוסטרים וכאן יצא הכסא Spin Safe שנכון לדצמבר 2020 שמאמר זה נכתב קיבל את הציון הגבוה ביותר אי פעם מכל מושבי הבטיחות עם הציון 1.6 וכולל התקן השוודי, הכסא היחיד למיטב ידעתי שקיבל בארץ את התקן השוודי אני מזכיר לכולם שכדי לקבל את התקן השוודי הכסא לא יכול להסתובב ולהיות עם הפנים עם כיוון הנסיעה והוא מתאים אך ורק נגד הכיוון, למה Spin? כי הוא מסתובב רק 90 מעלות לכל צד כדי שיהיה קל להכניס ולהוציא את הילד אבל את ההשלמה ל 180 מעלות כדי שיהיה עם הפנים קדימה לא ניתן לעשות, אז מצד אחד הוא מתאים עד 18 ק"ג נגד כיוון הנסיעה (גיל 5 לערך) מהצד השני האם הילדים הישראלים יכולים לשבת עד גיל 5 נגד כיוון הנסיעה כמו בשוודיה? אני מקווה שיש ילדים כאלה והורים כאלה שהבטיחות חשובה להם מעל הכל ולכן אני רושם על כסא זה - נכון לדצמבר 2020 כסא זה עדיין לא נמכר במדינת ישראל אך אני מקווה שיגיע בקרוב כי הוא בפשוט קיבל את הציון הגבוה ביותר אי פעם במבחני הריסוק - תקן שוודי + תקן I-Size מה עוד אפשר לבקש מבחינת בטיחות?

חסרונות יתרונות
  • לא ניתן להפוך את הכסא לעם כיוון הנסיעה (לא סגור שזה חסרון אבל חובה לציין את זה)
  • כסא כבד כדי להעביר מרכב לרכב.
  • עדיין לא נמכר בארץ
  • ציון הבטיחות הגבוה ביותר מבין כל הכסאות אי פעם 1.6
  • בעל התקן השוודי - המחיר בעולם
  • בעל תקן I-Size
  • מתאים מלידה ועד 18 ק"ג נגד הכיוון
  • סיכוי אפסי לטעות בהתקנה.
  • בדים איכותיים
  • קל מאוד לניקוי

 

 

ציון מבחני הריסוק 1.6 - הגבוה ביותר שקיבל כסא אי פעם.

לפרטים נוספים ורכישה

 

כסא Joie I Spin 360 עומד בתקן המחמיר ביותר בעולם - I-Size וקיבל ציון גבוה מאוד במבחני הריסוק של ADAC עם ציון של 1.8 מה שהופך אותו לאחד הכסאות הבטוחים בעולם (והבטוח ביותר שהגיע לארץ עד כה) בשילוב של תקן מחמיר וציון מנצח. הכסא בהתאם לתקן מתאין ממשקל 0-18 ק"ג עם סיכוי אפסי להתקנה שגויה. חייבים לתת הסבר רגע כמה הציון של 1.8 הוא גבוה ולא רגיל, לפי ADAC יש בסה"כ עוד 3-4 כסאות שקיבלו את הציון הזה או גבוה ממנו ואף אחד מהם לא הגיע עדיין לארץ כמו ה Joie Spin Safe, יש סלקלים שהגיעו לארץ עם ציון גבוה ממנו אבל זה סלקל ולא מושב בטיחות נכון לדצמבר 2020 מבין כל הכסאות האירופאיים זה הכסא עם הציון הגבוה ביותר שנמכר בארץ, כמו כן הכסאות של המתחרים של ג'ואי שקיבלו ציונים זהיים או אף טיפה גבוהים ממנו יקרים ממנו בהרבה, ואני מתכוון למאות שקלים, כלומר מבחינת עלות תועלת מדובר על הכסא ככל הנראה הכי בטיחותי שמדינת ישראל "ראתה" אי פעם ובמחיר זול משמעוית מכסאות פחות טובים לו של חברות אחרות, האמת לא ברור לי למה אבל זאת האמת...

חסרונות יתרונות
  • ניתן לקשור באמצעות ISOFIX בלבד
  • קשה יהיה לכניס 3 ברכב
  • אין אבזם חזה
  • מתאים עד 18 ק"ג (גיל 5)
  • תקן I-Size הבטוח בעולם
  • מעוטר פרסים רבים.
  • ציון מבחני הריסוק מהגבוהים שיש 1.8.
  • הציון הגבוה ביותר מכל הכסאות הנמכרים בישראל.
  • מסתובב 360 - קל מאוד להוצאה והכנסה
  • סיכוי אפסי לטעות בהתקנה
  • ריפודית יוקרתיים ואיכותיים
  • ניתן לשבת נגד כיוון הנסיעה עד 18 ק"ג - לכל התקופה
  • ניתן לשנות את מצבי הכסא כאשר הוא מעוגן לרכב

תקן אירואפיI-size   | ציון מבחן ADAC הינו: 1.8 - ציון גבוה מאוד

לפרטים נוספים ורכישה

  • כסא בטיחות מומלץ 2021 #3 - כסא בטיחות GRACO דגם Trio Grow SnugLock

טוב ראשית מדובר על עריכה של המאמר המקורי עם כניסה מרשימה מאוד של הכסא של ג'ואי וציון חסר תקדים במבחני הריסוק של האתר האמריקאי CONSUMER REPOETS... באופן עקרוני יש באתר CR שני סוגים של כסאות מגיל לידה, כאלה המוגדרים CONVERTIBAL - עד 30 ק"ג וכאלה המוגדרים ALL IN 1 - כלומר עד 45-50 ק"ג - אנחנו לא יודעים כפי שהסברתי קודם הרבה על ההבדלים אבל אנחנו כן יודעים שכסאות במשקלים הגבוהים יותר נבחנים גם כבוסטרים בעוד הכסאות עד 30 ק"ג לא - הכסא החדש של גרקו קיבל פשוט תוצאה פנטסטית עם ציון גבוה במבחני הריסוק והרעיון שלו עם חיבור ISOFIX חדשני הינו התקנה מהירה של תוך פחות מדקה, הדגש היום הוא התקנות מהירות וצמצום טעויות התקנה וזה מה שעושה הכסא החדש שלהם

חסרונות יתרונות
  • מאפשר לשבת רק עד 18 ק"ג
  • רכב - יהיה קשה להכניס 3 ברכב
  • לא ניתן לשנות מצבים תוך כדי נסיעה
  • מדורג במקום הראשון במבחני הריסוק של האתר CR
  • קיבל ציון BEST בחבני הריסוק
  • מתתבר ISOFIX ישירות לשלדת הרכב
  • בעל הגנות צד
  • התקנה קלה ופשוטה
  • כולל 2 מתקני כוס

לפרטים נוספים ורכישה

זה מרגיש לי קצת מוזר שאני חוזר עם ג'ואי אבל האמת שבאמת מי שמחפש לאחרונה את הכי טוב החברה פשוט עושה פלאים בכל הקשור לבטיחות ובסה"כ מדובר על כסא מאוד מאוד דומה לדגם הקודם אבל יש לו כמה חסרונות על דגם ה I-SPIN, בסה"כ מדובר על הדגם שהקדים אותו שיצא לפני תקן ה I-SIZE וזכה לכסא היפה ביותר בעולם לשנת 2017 ופרסים רבים אחרים בקטגוריה, החסרונות שלו מול הדגם הקדם הינו ציון בטיחות ברמה סטנדרטית מספרקת של 2.8 - זכרו המבחנים ב ADAC הם כאלה שככל שהציון נמוך יותר במספר ככה בפועל הוא טוב יותר... 2.8 זה בהחלט בסטנדרנט הממוצע, בעובדה שהוא לא בתקן I-SIZE זה אומר שהוא לא נבדק (לא שאין לו) הגנות צד לפי תקן וכמו כן הבדים שלו פחות איכותיים מהדגם ה I-SPIN - עם כל זאת עדיין מדובר על כסא משובח מאוד עם סיכוי נמוך מאוד לטעות בהתקנה אולי אפילו סיכוי אפסי וברמת בטיחות בתקן אירופאי.

 

חסרונות יתרונות
  • לא קיבל תקן I-SIZE
  • ניתן לקשור באמצעות ISOFIX בלבד
  • קשה יהיה לכניס 3 ברכב
  • אין אבזם חזה
  • מתאים עד 18 ק"ג (גיל 5)
  • קל מאוד להכנסה והוצאה של הילד
  • סיכוי אפסי לעטת בהתקנה
  • בטיחותי
  • מסתובב 360 - קל מאוד להוצאה והכנסה
  • סיכוי אפסי לטעות בהתקנה
  • ניתן לשבת נגד כיוון הנסיעה עד 18 ק"ג - לכל התקופה
  • ניתן לשנות את מצבי הכסא כאשר הוא מעוגן לרכב
  • זוכה פרסים רבים


תקן אירואפי Ece R44/04  | ציון מבחן ADAC הינו: 2.8 - ציון סטנדרטי

לפרטים נוספים ורכישה

כפי שאני מניח ששמתם לב עד עכשיו אני מאוד אוהב כסאות אירופיים מסתובבים, זה העתיד - לפחות של מי שמאמין שהתקנים האירופאים המחמירים הם הדבר הנכון עבור ילדנו בעוד בישראל הכסאות של ברייטקס נפוצים מאוד ברייטקס היא דווקא חברה בריטית במקור ומה שאנחנו מכירים בארץ, את סדרת הקליק טייט מייצרים דווקא לפי תקן אמריקאי... כסא בטיחות DualFix הינו כסא בריטי המתוכנן בגרמניה לפי הסנטדרטים המחמירים ביותר ומתאים גם הוא מלידה ועד 18 ק"ג (לפי התקן) עם סיכוי אפסי לטעות התקנה או לפחות סיכוי נמוך מאוד הכסא איכותי מאוד וקיבל ציונים מצויינים במבחני הריסוק של ADAC עם ציון 2.1 שזה בהחלט ציון טוב והוגן - שימו לב הציון שלו גבוה יותר מה Spin הרגיל של ג'ואי אך החלטתי לשים אותו במקום הרביעי כי הוא משמעותית יקר יותר ממנו בעוד הציון שלו נמוך יותר מה Joie I Spin 360 - אני כן חושב שלכסף יש סוג מסויים של פקטור בהחלטה אבל אם לכסף אין משמעות במקרה זה אז מבחינה בטיחותית הוא גבוה יותר מה Spin הרגיל של ג'ואי.

חסרונות יתרונות
  • ניתן לקשור באמצעות ISOFIX בלבד
  • קשה יהיה לכניס 3 ברכב
  • אין אבזם חזה
  • מתאים עד 18 ק"ג (גיל 5)
  • ציון גבוה מבחני הריסוק 2.1
  • קל מאוד להכנסה והוצאה של הילד
  • סיכוי אפסי לעטת בהתקנה
  • בטיחותי
  • מסתובב 360 - קל מאוד להוצאה והכנסה
  • סיכוי אפסי לטעות בהתקנה
  • ניתן לשבת נגד כיוון הנסיעה עד 18 ק"ג - לכל התקופה
  • ניתן לשנות את מצבי הכסא כאשר הוא מעוגן לרכב

תקן אירואפי I-size   | ציון מבחן ADAC הינו: 2.1  - ציון גבוה מאוד

לפרטים נוספים ורכישה

 

 

הפעם החלטתי לתת קצת מידע על חברת גרקו אחרי הכניסה המרשימה של הדגם החדש במקום הראשון במבחני הריסוק של האתר CR אז גרקו הינה חברה אמריקאית מהגדולות ביותר באמריקה, החלה את דרכה בפילדלפיה בשנת 1942 ונחשבת לאחת הטובות ביותר בעולם עם מגוון עצום של מוצרי תינוקות אם מדובר על עגלות, כסאות בטיחות כסאות אוכל ועוד.  כסא בטיחות Graco 4ever החל את דרכו איפשהו לקראת סוף שנת 2014 ומאז ועד היום הפך לכסא הפופולארי ביותר בעולם הוא מתאים מגיל לידה ועד למשקל של 54 ק"ג. חשוב להדגיש משהו על כסאות במשקלים של 50 ק"ג, הם עוברים תקנים מחמירים יותר, עוברים יותר מבחני ריסוק ונבחנים גם במבחנים של בוסטרים שכסאות של עד משקל של 30 ק"ג לא עוברים אותם, אם נדבר לרגע אחד על האתר Consmer Reports נבין שהם לא נמצאים באותה קטגוריה עם כסאות אמריקאיים אחרים עד 30 ק"ג, בעוד צ'יקו נקסטפיט מדורג מספר 1 בקטגוריה של עד 30 ק"ג עם הציון BEST במבחני הריסוק כסא גרקו 4EVER מדורג במקום השני בקטגוריה All In One - עד 54 ק"ג עם הציון Best במבחני הריסוק, כדי שיהיה קל להמחשה נשווה את זה לקרב איגרוף, יש מקום ראשון למשקל בינוני ויש מקום ראשון למשקל כבד, המקומות הראשונים במשקלים השונים לא מתחרים בינם לבין עצמם ומדובר בהפרדה מוחלטת. הכסא עצמו הינו סדרת כסאות ומתחלק ל 3 תתי דגמים:

  • מהדורה בסיסית - מהדורה בסיסית מלידה ועד 54 ק"ג - נגד כיוון הנסיעה עד 18 ק"ג.
  • מהדורה משופרת כוללת הגנות הקפיות- כפי שציינתי קודם לכן התקנים האמריקאיים לא מחייבים הגנות צד ורק למהדורה זו יש הגנות היקפיות - נגד כיוון הנסיעה עד 18 ק"ג.
  • מהדורת Trueshild - הכוללת הגנות מתכנת והגנות אמיתיות הקפיות טובות יותר מהדגם הקודם
  • מהדורת Extend2Fit - אקסטרה מקום לרגליים מאפשר נגד כיוון הנסיעה עד 22.5 ק"ג - כאחד שמאמין שהדבר הנכון זה לשבת כמה שיותר זמן נגד הכיוון כנראה שמהדורה זו היתה עונה על דרישותיי.

יש להדגיש כי לכסא זה הגיע בסוף שנת 2020 כסא מחליף שנקרא Grows4Me - מדובר כרגע על הכסא המחליף להמדורה הבסיסית בלבד - אני מאמין שעם הזמן יצאו לו גם המהדורות הנוספות.

חסרונות יתרונות
  • קשה יהיה להכניס 3 מושבים ברכב.
  • כאשר חוגרים עם רצועות הבטיחות יש צורך ב Locking Clip.
  • לא ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן.
  • מגושם במיוחד עם הכסא נגד כיוון הנסיעה.
  • התקנה קשה ב ISOFIX עם כיוון הנסיעה.
  • בדים לא נושמים.
  • קשה להדק את החגורות.
  • בגובה מלא יכול לחסום את הראייה של הנהג.
  • הגנות צד רק בדגם האמצעי - מהדורה משופרת.
  • קיבל את הציון Best במבחני Consumer Reports.
  • דורג במקום השני בקטגוריה.
  • התקנה קלה ב ISOFIX נגד כיוון הנסיעה.
  • קל לעבור בין מצבים ובהתאם לגיל.
  • מתאים מגיל לידה ועד 54 ק"ג.
  • ניתן לשבת נגד כיוון הנסיעה עד משקלים גבוהים (שימו לב למהדורה).
  • הגנות צד (שימו לב למהדורה).
  • מאפשר עגינה ב ISOFIX עד למשקל 19 ק"ג.
  • חיסכון כספי - הכסא היחיד שאי פעם תצטרכו.
  • לכסא יש תוקף של 10 שנים.

תקן אמריקאי  | ציון מבחן Consumer Reports הינו: מצויין / Best

כיסאות בטיחות לרכב - בייבי סתיו

לפרטים נוספים ורכישה

כסאות הבטיחות בתקן האמריקאי מבית ברייטקס מתחלק לדגמים, הדגם הבסיסי מרתון, דגם מעליו בולוורד, מעליו אדווקט ואחרון ברשימה הינו  "One4Life" הסיבה שבחרתי, כאשר ההבדלים בין מרתון לבולוורד ואדווקט זה שכל כסא מכיל בתוכו את הכסא הקודם אך מוסיף שכבת הגנה נוספת... הייתרון של דגם הבולוורד זה שנכון להיום הוא כולל הכי הרבה תתי דמים בתוכו:

  • דגם בסיסי
  • סדרת Cool And Dry - כוללת בדים אוורירים המונעים הזעה
  • סדרת ה Nano - בד נאנוטקס שונה מבד רגיל באופן מולקולארי, הוא דוחה כתמים, מנדף לחות טוב יותר, בד הננוטקס חסין אש בלי להשתמש בחומרים מעכבי בעירה החשודים כמסוכנים לבריאות והוא לא מאבד את חסינות האש גם לאחר כביסה.
חסרונות יתרונות
  • הריפוד בעייתי ולא מתאים למכונת כביסה.
  • קשה להתקנה למי שמעדיף להשתמש ב Latch / Isofix
  • בעייתי להכניס 3 ברכב.
  • לא ניתן לשנות זוויות במהלך הנסיעה (דורש עגינה מחדש)
  • ציון Best מבחבני הריסוק האמריקאים
  • מתאים מלידה ועד 30 ק"ג
  • חיבור קליק טייט קל ונוח
  • הגנות צד טובות.
  • הגנה מושלמת בגדילה עם הילד.
  • בדים איכותיים מאוד

​תקן אמריקאי  | ציון מבחן Consumer Reports הינו: טוב מאוד / Best

לפרטים נוספים ורכישה

כסא בטיחות נונה ראבה הינו כסא המדורג בפני אתרים רבים כמוביל בתחומו בתקן האמריקאי, הייתרון הגדול שלו ראשית זה מאריך הרגליים והוא מאפשר לשבת נגד כיוון הנסיעה עד 22 ק"ג, כפי שהתחלתי מתחילת הכתבה הזאת אני מנסה לשים דגש על כסאות המאפשרים לשבת נגד כיוון הנסיעה לילדים גדולים ולא רק למה שאנו רגילים עד גיל שנה או שנתיים, כסא בטיחות נונה ראבה נוח מאוד להתקנה ואם יש לנו רכב אמריקאי ככל הנראה ההתקנה תהיה קלה מאוד בגלל הנעילה, בכל מקרה יש לנו את האופציה לעגון אותו באמצעות Isofix ישירות לשלדת הרכב. לכסא בדים איכותיים מאוד והוא כולל הגנות צד ומתקני כוס מ 2 הצדדים.

חסרונות יתרונות
  • כאשר חוגרים עם רצועות הבטיחות יש צורך ב Locking Clip.
  • לא ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן.
  • קיבל את הציון Better במבחני הריסוק של Consumer Reports.
  • כדי להוריד את הריפוד לכביסה צריך לנתק את המושב.
  • מתאים עד משקל 22.5 ק"ג נגד כיוון הנסיעה.
  • מתאים מלידה ועד 30 ק"ג.
  • מאריך רגליים לישיבה נוחה יותר.
  • מסגרת מתכנת להגנה מירבית.
  • מחזיק כוס כפול (מכל צד יש 1)
  • בעל הגנות צד.
  • תוקף ל 10 שנים.
  • מאושר לטיסות
  • מתאים מאוד לתינוקות קטנים.

ציון מבחני הריסוק באתר Consumer Reports הינו Better

לפרטים נוספים ורכישה לחצו כאן

 

 

 

אני לא יודע למה אבל אני אנסה להדגיש את זה שוב ושוב כי אני מאמין שאם מדברים שוב ושוב על דברים בסופו של דבר זה מחלחל :) אין ספק כי עדיף לשבת תמיד נגד כיוון הנסיעה, אזכיר שגם לנו המבוגרים עדיף לשבת נגד כיוון הנסיעה כי זה מוריד את עוצמת הפגיעה במקרה של תאונה חזיתית ב 73% וכאן נכנס הכסא Extend2Fit לתמונה ככסא הראשון שגרקו הוציאו שמתאים מלידה ועד 30 ק"ג ומאפשר לילדים עד 22.5 ק"ג לשבת נגד כיוון הנסיעה. לכסא עצמו יש מאריך רגליים (מהכסא הזה התפתח Graco 4ever Extend2Fit) כמו כן הכסא בעל תקן אמריקאי כולל Isofix ועבר את ציוני מבחני הריסוק של Consumer Reports עם הציון Better, לפי הבלוג Babygearlab (קישור חינימי כאן) הכסא דווקא קיבל את הציון הגבוה ביותר במבחני הריסוק, למי להאמין? זאת שאלה טובה חשוב לדעת שאף אחד לא מפרסם לנו את הקרטיריונים שלו לבדיקה, אין ספק כי בסופו של דבר מדובר על כסא מצויין.

יש לציין כי לכסא יש 2 מהדורות

חסרונות יתרונות
  • כאשר חוגרים עם רצועות הבטיחות יש צורך ב Locking Clip.
  • לא ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן.
  • קשה להוריד את הריפוד לכביסה.
  • קשה להתקין את הכסא נגד כיוון הנסיעה באמצעות רצועות.
  • קשה להדק את רצועות הבטיחות הפנימיות..
  • לא מומלץ לפגים.
  • אסור להשתמש בהארכת הרגליים עם כיוון הנסיעה.
  • ללא הגנות צד.
  • מתאים עד משקל 22.5 ק"ג נגד כיוון הנסיעה.
  • מאריך רגליים לישיבה נוחה יותר.
  • פלס להתקנה נכונה.
  • נראה גדול אבל יחסית צר.
  • התקנה קלה באמצעות Isofix.
  • 10 מצבי ראש להגנה מירבית.
  • 6 מצבי שכיבה / ישיבה.

תקן אמריקאי  | ציון מבחן Consumer Reports הינו: בסדר / Better

לפרטים נוספים ורכישה

חברת צ'יקו נחשבת לאחת החברות הגדולות  באירופה, הרעיון של צ'יקו והסלוגן שלהם זה בכל מקום שיש תינוק יהיה צ'יקו... צ'יקו עצמה חברה וותיקה מאוד שנוסדה בשנת 1958 באיטליה ועם השנים התפתחה וגדולה למכירת מוצרים מגוונים לכל העולם, למרות שבאירופה מוצרי הבטיחות שלה מקבלים ציונים ממוצעים דווקא לפי התקנים האמריקאים החברה מקבלת ציונים גבוהים מאוד בכל הקשור לבטיחות, אם מדובר על הסלקלים שלהם, מושבי הבטיחות משולבי בוסטר ובוסטר.. סדרת הנקסטפיט הינה סדרה וותיקה מאוד ומתחלקת להמון המון תתקי דגמים ואולי זה מה שמבלבל אותנו היום - להלן הסדרות

  • הכסא הראשון שיצא NextFit
  • לאחר מכן Nextfit IX ו Nextfit Zip
  • ולאחר מכן יצאו: Nextit Sport, Nextfit Zip Air ו Nextfit Zip Max

בסה"כ מדובר על כסאות שבכל הקשור לבטיחות מקבלים ציונים גבוהים מאוד אבל לכל אחד יש הבדל אם Zip  אומר שיש רוכסן - אז קל יותר להוריד לכביסה את הריפוד באמצעות רוכסן, כאשר רשום Air מדובר על בדים אוורירים, נעים יותר בימים החמים במיוחד במדינת ישראל והמדורה המפוארת ביותר הינה מהדורת ה Max שכוללת את הכל וגם את שיפור ברמת הבטיחות כאשר שימו לב מה הוא עושה?? מאפשר לשבת נגד כיוון הנסיעה עד 22.7 ק"ג - שימו לב גם צ'יקו מבינים שלשבת נגד כיוון הנסיעה זה דבר הנכון, אז אם כל החברות המובילות בעולם מכוונות לשם מי אני שאתנגד :)

 

חסרונות יתרונות
  • כסא כבד, קשה להעביר מרכב לרכב.
  • קצת מסורבל להתקנה ברכבים ללא Isofix או כאשר צריך להפסיק את השימוש בו במשקל 15-18 ק"ג (תלוי תת דגם ומצב ישיבה.
  • רמת בטיחות גבוה מאוד כולל הגנות צד
  • קיבל את הציון Best במבחני הריסוק של CR.
  • מרופד ונוח
  • בדגמי הזיפ - כל מאוד להסרה
  • בדגמי האייר - בדים נעימים לקיץ החם
  • בדגם ה MAX ניתן לשבת נגד הכיוון לילדים במשקל גבוה.
  • קיים פלס להתקנה בזווית נכונה.
  • מאושר לטיסה

לפרטים נוספים ורכישה לחצו כאן

  • תוצאות מבחני האתר ADAC לכסאות בתקן אירופאי - ציונים של 2020

שימו לב שבאירופה כל שנה בוחנים כסאות מחדש, כסא שנבחן ב 2019 לא ייבחן שוב ב 2020 וכן ב 2021, התוצאות שמוצגות כאן - בניגוד לתוצאות של האתר האמריקאי (CR) מציגים רק תוצאות עדכניות למוצרים חדשים שנבדקו ב 2020 - ניתן להיכנס לאתר שלנו ולאתר של ADAC בקישור לקבלת ציונים של מושבים שנבדקו בשנים קודמות.

דגם יצרן ציון כללי ציון במילים

Izi Twist B

BeSafe

2.4

Good

Izi Modular

BeSafe

2.0

Good

Romer Dualfix

Britax

2.4

Good

Darwin Todler

Inglesina

2.7

Satisfying

I Spin Safe

Joie

1.6

Good - מדגיש הציון הגבוה ביותר אי פעם

I Venture

Joie

2.4

Good

Mica

Maxi Cosi

2.7

Satisfying

Prym

Nuna

2.1

Good

Salla

Recaro

2.3

Good

Salla Elite

Recaro

2.7

Satisfying

  • תוצאות מבחני האתר CR לכסאות בטיחות בתקן אמריקאי - מעודכן לדצמבר 2020

לנוחיותכם אני מצרף כאן טבלה של הציונים של האתר Consumer Reports - אני חוזר ומדגיש למרות שבמדינת ישראל מאוד סומכים עליו - אנחנו איננו יודעים את הקריטריונים שאותם הוא בודק והוא לא מפרסם אותם ולכן יש לראות את התוצאות האלה בערבון מאוד מוגבל.

  • כסאות מגיל לידה ועד 30 ק"ג

דגם יצרן ציו כללי ציו מבחן ריסוק
Nextfit Zip Chicco 85 Best
Advocate ClickTight Britax 84 Best
Boulevard ClickTight Britax 84 Best
Marathon ClickTight Britax 84 Best
Rava Nuna 81 Better
 NEXT Cosco Scenera 74 Better
Sure Ride Evenflo 74 Best
Extend2Fit Graco 73 Better
Size4Me 65 Graco 73 Best
Contender 65 Graco 73 Better
Emblem Britax 70 Better
Allegiance Britax 70 Better
My Ride 65 Graco 70 Better
Apt 50 Cosco Scenera 66 Better
Guide 65 Safety 1st 65 Better
Guide 65 Sport Safety 1st 65 Better
Triumph 65 Evenflo 63 Best
Sonus 65 Evenflo 63 Better
Sonus Evenflo 63 Better
Sirona M Cybex 61 Better
Viaggio SIP 5-65 Convertible Peg Perego Primo 57 Better
fllo Clek 56 Best
Coccoro Combi 52 Better
Tribute Evenflo 50 Better
foonf Clek 49 Better

 

  • כסאות מגיל לידה ועד 54 ק"ג

מדגיש שמבחינת התקן האמריקאי הם נחשבים יותר, אנחנו לא יודעים הרבה על המבחנים של CR מה שאנחנו כן יודעים זה שהמוצרים האלה נבחנים גם כבוסטרים ועוברים עוד מבחנים שהכסאות של 30 ק"ג לא עוברים אותם

 

דגם יצרן ציון כללי ציו מבחן ריסוק
Trio Grow Snuglock Graco 83 Best
Milestone Graco 79 Best
Chicco Fit4 4-in-1 Chicco 79 Better
Graco Extend2Fit 3-in-1 Graco 77 Better
SlimFit 3 in 1 Graco 76 Better
One4Life ClickTight Britax 75 Better
4ever Graco 75 Best
Symphony With SureLATCH Evenflo 72 Best
SafeMax All-In-One Evenflo 64 Best
Easy Elite Cosco 59 Best
Grow and Go Safety 1st 56 Better
Continuum Safety 1st 56 Better
Elite EX 100 Air + Safety 1st 56 Better
Grow and Go Air Safety 1st 55 Better
Grow and Go EX Air Safety 1st 55 Best
UltraMax Air 360 Safety 1st 54 Better
Radian R120 Diono 47 Better
Radian R100 Diono 47 Better
Radian RXT Diono 37 Better

 

יש לזכור כי כל הרשום כאן הינם נתונים הנמצאים ברשת ועשיתי מאמץ רב על מנת לתרגם, להנגיש ולהתאים את הכתבה לשוק הישראלי אני ממליץ תמיד לחקור היטב את כסא הבטיחות אותו אתם רוכשים, לקרוא בעיקר אתרים מחו"ל ופחות מהארץ, להסתכל בספר הרכב של רכבכם למקרה שאין משהו חריג המונע ממכם כסא מסויים (כבר קרה בעבר, לעיתים נדירות אך קרה). אין לייחס לכתבה זו דבר מלבד המלצתיי בלבד והרצון שלי לעודד אתכם ללמוד ולחקור אודות כסאות הבטיחות הנמכרים היום בארץ ולהגן על ילדכם. זכרו כי אני ממליץ לרכוש כסאות בטיחות דרך חנויות מסודרות מהסיבות הבאות, ראשית בחנות מסודרת לא תשיגו מוצרים ללא תוי תקן, שנית במידה ורכשתם כסא יד שנייה, איננו יודעים את ההיסטוריה של הכסא וכסא שעבר תאונת דרכים גזר דינו הינו ללכת לפח האשפה ואינני ממליץ לסכן את חיי ילדכם בנושא זה. כסא טוב ישמש אתכם שנים רבות ואני מקווה שילדכם גם יהנה מהנסיעה בו, לכל שאלה או בקשה גם על מושבים אשר אינני כתבתי עליהם אשמח לנסות ולסייע בתגובות מטה.

תוכן ההודעה:
  • המלצות לכסא עם מערכת שכחת ילדים מובנית
    • מערכת שכחת ילדים
    • מתלבטת
      • התייעצות - ישיבה במושב הקדמי
        • כסאות צרים
          • בייבי סייף
            • בייבי סייף
            לכל המאמרים
            מחבר הבלוג
            אוהד גולוב
            מחבר הבלוג:
            אוהד גולוב

            מנכ"ל חברת בייבי סתיו, האתר המוביל למוצרי תינוקות בישראל ויועץ מוסמך להתקנת מושבי בטיחות לילדים מטעם ארגון SafeKids העולמי.

            כמו כן משמש אוהד כמנהל כנס היזמות והחדשנות של אוניברסיטת תל אביב, Tau Innovation ומרצה מטעמם ברחבי העולם על חדשנות ויזמות.