כסאות בטיחות מומלצים לרכב 2019

הרשימה של בייבי סתיו לשנת 2019

אחד הנושאים שמטרידים את מנוחתנו זה בטיחות ילדינו, יש כל כך הרבה שאלות בכל מה שקשור לכסאות בטיחות, ממתי צריך כסא בטיחות? מה הכסא הטוב ביותר בעולם? איך נדע מה הכי טוב עבורנו ועוד אין סוף שאלות שנשאלות כל יום על ידי ההורים בישראל. דבר אחד בטוח, כל הורה רוצה לשמור על ילדו ומחפש לו את הטוב ביותר.

 

במאמר זה אנסה לענות על הרבה מאוד שאלות ולכסות את רוב השאלות שרצות היום בשוק. אני בהחלט שמח מדבר אחד, ב-4 השנים האחרונות הנושא הזה הפך להיות יותר פופלארי וההורים היום מבינים שיש קשר בין כסא בטיחות לרמת הבטיחות ולומדים היטב את הנושא לפני בחירת הכסא.

 

לפני שאכנס ממש לעומק הנושא, אסביר משהו מאוד חשוב - אין דבר כזה הכסא הכי טוב בעולם, כמו שאין דבר כזה המכונית הכי טובה בעולם, או הג'ינס הכי טוב בעולם או הטלוויזיה הכי טובה בעולם. לכל אחד יש דרישות, בקשות וצרכים עליהם הוא מבקש לקבל מענה מלא. הרי אם היה כסא אחד הכי טוב בעולם, כנראה שבסוף שנת 2018 לא היו כ-217 סוגים שונים של כסאות (לפי זאפ) המתאימים לילדכם, ותהיו בטוחים שלכל כסא יש לקוח פוטנציאלי.

בשלב הראשון נתחיל בתקנים, ישנם 2 סוגים של תקנים עיקריים:

  • תקן אירופאי.
  • תקן אמריקאי.

תקן אירופאי

התקן מתחלק ל 2 - תקן ישן ECE R44/04 לעומת תקן חדש I-Size / R129.

  ECE R44/04 (תקן ישן)  I-Size \ R129 (תקן חדש)
מבחני ריסוק
  • מבחן ריסוק קדמי 50 קמ"ש
  • מבחן ריסוק אחורי 30 קמ"ש
  • מבחן ריסוק קדמי 50 קמ"ש
  • מבחן ריסוק אחורי 30 קמ"ש
  • מבחן פגיעת צד 24 קמ"ש
בובת ניסוי
  • בעלת 4 חיישנים אשר מספקים תוצאות לבדיקות.
  • בעלת 32 חיישנים אשר מספקים תוצאות לבדיקות ושיפור הדיוק.
כיוון הבדיקה
  • עם כיוון הנסיעה החל מ 9 ק"ג
  • נגד כיוון הנסיעה עד 15 ק"ג כחובה!
התקנה
  • איזופיקס, חגורה או שניהם
  • איזופיקס בלבד עם תמיכת רגל ותדר.
קטגוריות
  • קבוצה 0: עד 13 ק"ג | עד גיל שנה.
  • קבוצה 0/1: עד 18 ק"ג | עד גיל 4.
  • קבוצה 1: 9-18 ק"ג | 9 חודשים עד גיל 4.
  • קבוצה 2/3: 15-16 ק"ג | 3.5 - 12 שנים.
  • אין קבוצות כלל, מבוסס על גובה הילד.

תקן אמריקאי

  • תקן - Fmvss 213 - קשירה באמצעות רצועות הבטיחות - בודק את הקריטריונים הבאים: ילדים עד 36 ק"ג, עגינה לרכב עם מינימום תזוזה, עד 2.5 ס"מ, חוברת הוראת, נקודות עגינה, הוראות אזהרה על הכסא, הגבלת שימוש ברצועות בטיחות ועוגנים תחתונים (איזופיקס),
  • תקן Fmvss 225 - קשירה באמצעות חיבור איזופיקס - קובע את כל הכללים של החיבור באמצעות איזופיקס, חובה לאיזופיקס עליון (תדר) ועוד 2 איזופיקס תחתון.

את הרשימה המפורטת ניתן לקרוא באתר של הרשות לבטיחות בדרכים האמריקאית כאן

בארה"ב כסאות אמריקאיים נדרשים לעמוד בכללים האלה והחברות עורכות בעצמן את מבחני הריסוק לרוב החברות לא מפרטות בדיוק את המבחנים אותם הם עשו ובארה"ב התפיסה היא שאם יש בעיה יש Recall והצרכנים מודיעים במידה ויש בעיה והיצרן מתקן אותה, להלן הקישור לאתר ה Recall, ממליץ לכם לבדוק האם הכסא שלכם ברשימה ובמידה ויש לו תקלה ידועה שזקוקה לטיפול.

 

ההבדל הגדול בין תקן אירופאי לתקן אמריקאי

ההבדל הגדול בין התקנים הוא בגישה:

  • תקן אירופאי - האיזופיקס הינו בחיבור ברזלים ישירות לשלדת הרכב - גם אם תרצו הכסא לא יצליח לזוז בכלל.
  • תקן אמריקאי - האיזופיקס הינו בחיבור רצועות LATCH ישירות לשלדת הרכב ואשר אסור שיזוז יותר מ 2.5 ס"מ + אבזם תפיסה לבית החזה (כתפיים).

מה השוני בתפיסה? הגישה האירופאית אומרת שבמידה ויש תאונה עליכם להוציא את הילד החוצה במהירות האפשרית ולהשאיר את הכסא ברכב בעוד שהגישה האמריקאית אומרת בדיוק ההפך, לחתוך את רצועות האיזופיקס, LATCH, ולהוציא את הילד ביחד עם הכסא ולכן יש גם בנוסף את תופסן פלג הגוף העליון שלא קיים בתקנים האירופאיים. כמו כן לרוב המושבים האירופאיים אין תוקף רשום למושבי הבטיחות (לכסאות) בעוד לאמריקאיים יש, בכל מקרה אני ממליץ להשתמש במושב בטיחות בין 7-10 שנים מתחילת השימוש בעוד בסלקלים יש להשתמש לא יותר מ 5 שנים מרגע הייצור, שימו לב כי בחלק נכבד מהכסאות האמריקאיים רשום תוקף ויש להתייחס לרשום שם,  אך במידה ואין זה כתוב זאת המלצתי.

מי מהם צודק? זאת כבר ההחלטה שלכם אבל ההבדל בגישה הוא מאוד ברור ולכן התפיסה המאוד שונה בין 2 היבשות הללו.

מכוני בדיקות

באירופה כפי שראינו התקן דורש בדיקות לפי חוק אבל יש מכון מחקר שמפרסם גם את הבדיקות שלו, המכון נקרא ADAC, המכון הינו מועדון רכב גרמני אשר נוסד בשנת 1903 ועורך בדיקות עצמאית למבחני ריסוק אותם הוא מפרסם בחינם לכולם בקישור הבא, חשוב לדעת שהמדיע המופיע שם הינו בשפה הגרמנית.

אופן הדירוג של ADAC הינו:

  • טוב מאוד- פחות מ 1.5.
  • טוב - 1.6-2.6.
  • מספק - 2.7-3.9.
  • כמעט נכשל 3.9-5.5.
  • נכשל 5.5 ומעלה.

שימו לב שככל שהמספר נמוך יותר זה ציון גבוה יותר ונכון לבדיקות האחרונות רק סלקל אחד של חברת KIddy שאין אותו בארץ בכלל קיבל אתת הציון טוב מאוד.

בארה"ב אין מכון בדיקה ממשלתי שעושה מבחני ריסוק, יש את האתר הלאומי לבטיחות בדרכים שמדרג כסאות ומושבים לפי הנתונים שרשמתי מעלה בקישור הבא ובנוסף יש את אתר Consumer Reports, ארגון ללא מטרות רווח שנוסד בשנת 1936 לבדיקת מוצרים בכלל ומושבי בטיחות בפרט - למרות שהארגון הוא ארגון ללא מטרות רווח על מנת לראות את הדירוגים באתר יש לשלם כסף ולעשות מנוי לאתר (בבייבי סתיו אנו מפרסמים את התוצאות שלו עם כל פרסום), ניתן לצפות בקישור הבא (דורש תשלום).

אופן הדירוג של האתר Consumer Reports:

  • הכי טוב - Best.
  • בסדר - Better.
  • בסיסי - Basic.

שימו לב כי אצל Consumer Reports אין את הציון נכשל.

חשוב להדגיש אין חפיפה בין האתרים, אין מוצרים זהים בין ADAC לבין Consumer Reports גם אם אנחנו רואים במקרה מוצר עם אותו השם, למרות שזה מבלבל זה לא אותו מוצר ולא בדיוק אותו הדבר, לדוגמא כסא בטיחות Graco Milstone שקיבל באתר האמריקאי ציון מאוד גבוה קיבל ציון נכשל אצל האירופאים והסיבה לכך היא שבכסא האירופאי אין חיבור איזופיקס כלל. אז חשוב להבין שיש הבדל והמוצרים אינם חופפים.

כסאות הבטיחות של Besafe מגיעים אלינו ממדינת נורבגיה הרחוקה, באופן כללי מדינות סקנדינביה נחשבות למדינות המחמירות ביותר בעולם בכל מה שקשור לבטיחות בינהן שוודיה, דווקא בשוודיה החוק הוא המחמיר בעולם, בשוודיה חובה לשבת נגד כיוון הנסיעה עד גיל 4 וההמלצות הן עד גיל 6 בעוד בישראל החובה היא עד גיל שנה בלבד ורק לאחרונה הפסיקו להמליץ עד גיל שנתיים ואומרים עד בכלל אז כנראה שיש מה ללמוד מאזור העולם הזה בכל מה שקשור לבטיחות. הכסא עומד בתקן החדש I-Size וקיבל ציון של "טוב" במבחני הריסוק של ADAC, הייתרון הבולט של המושב הזה הוא שניתן להפוך אותו ולחבר אותו באמצעות איזופיקס ברזלים נגד כיוון הנסיעה וכמו כן להעביר אותו בקלות מרכב לרכב במידה ויש בסיס נוסף. ייתרון נוסף זה זוויות השכיבה יש לו גם את 45 המעלות הנדרשות וגם לילדים גדולים יותר היושבים נגד כיוון הנסיעה יכולים לעבור לזווית טיפה ישרה יותר של 30 מעלות. הבסיס של הכסא מגיע עם רגל ממש כמו בבסיסים של סלקלים כדי לתת תמיכה מושלמת לכסא. עוד משהו מהפכני זה שהבסיס מתאים גם לסלקל iZi Go Modular של Besafe מה שמאפשר התאמה מושלמת והעברה קלה במידת הצורך בין סלקל לכסא וחזרה. 

חסרונות יתרונות
  • מתאים מגיל חצי שנה ועד 18 ק"ג.
  • מנגנון הגנת צד SIP הינו נייד ועלול ללכת לאיבוד.
  • חובה את הבסיס להתקנה.
  • חיבור איזופיקס ברזלים עם ונגד הכיוון.
  • בדים איכותיים מאוד.
  • הצללה ענקית.
  • התקנה קלה ופשוטה מאוד.
  • מנגנון להתקנה נכונה של המושב לבסיס.
  • סיכוי נמוך מאוד להתקנה שגויה.
  • ניתן לחבר לבסיס גם סלקל iZi Go.
  • ניתן להעביר בקלות מרכב לרכב (עם בסיס נוסף).
  • עומד בתקן החדש I-Size.
  • ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן.

תקן אירואפי חדש I-Size | ציון מבחן ADAC הינו: טוב / Good

כסא בטיחות לרכב - בייבי סתיו

לפרטים נוספים ורכישה

חברת סייבקס הינה חברה גרמנית במקורה ונחשבת לחברה מובילה בתחום הבטיחות, בשנת 2014 נרכשה החברה ע"י תאגיד הענק GB, אל המותג הזה שייכים מספר רב של מותגים כמו EVENFLO, GOODBABY, URBINI ועוד, כמו כן חשוב לציין כי החברה עצמה עדיין מתגאה שאת הפיתוחים שלה (לרוב המוצרים) היא עושה עדיין בגרמניה וזאת בכדי לשמור על רמת בטיחות בסטנדרטים הגבוהים בעולם. מכיוון שהחברה הינה חברה גלובאלית היא מייצרת מוצרים גם בתקנים האירופאיים וגם בתקנים האמרקיאיים, כסא בטיחות Sirona Z הינו כסא בתקן אירופאי המחמיר ביותר בעולם, I-SIZE, שייך לסדרת הפלטיניום היוקרתית ביותר של סייבקס ומתאים מגיל לידה ועד למשקל 18 ק"ג. הייתרון של הכסא הזה הינו שהוא חלק מהסדרה החדישה של סייבקס, סדרת ה Z, כלומר בדומה ל Besafe הוא מגיע עם בסיס נפרד המתאים לסלקל של חברת סייבקס אבל אך ורק מסדרת ה Z ולא לשום סלקל אחר. הכסא עצמו מתחבר ב Isofix בתקן אירופאי (ברזלים) ישירות לשלדת הרכב עם ונגד כיוון הנסיעה ומסתובב על ציר ככה שניתן להכניס ולהוציא את הילד מאוד בקלות וההסתברות לטעות בהתקנה הינה נמוכה מאוד וכמעט אפסית. הכסא קיבל את הציון "טוב" במבחני הריסוק של 2019 בבדיקה של התקן החדש וטוב מאוד בבטיחות ובכלל הוא כסא עטור שבחים, הריפוד שלו איכותי מאוד ומגיע בבדי מלאנג' חדשניים.

חסרונות יתרונות
  • מתאים מלידה  ועד 18 ק"ג.
  • הבסיס הינו חלק נפרד וחובה להתקנה.
  • חיבור איזופיקס ברזלים עם ונגד הכיוון.
  • בדי מלאנג' חדשניים.
  • בעל הגנות צד  נפתחות וקבועות המורידות את עוצמאת הפגיעה ב 25%.
  • הגנה מיוחדת על הצוואר והפחתת העוצמה ב 20% במקרה של תאונה.
  • התקנה קלה ופשוטה מאוד.
  • בעל 12 גבהים לראש להגנה מדוייקת.
  • בעל 8 מצבים (5 נגד הכיוון ו 3 עם הכיוון)
  • מסתובב על ציר להכנסה והוצאה קלה של הילד.
  • בצד הכסא תמצאו מגנטים לרצועות כדי שלא יפריעו בהכנסת הילד למושב.
  • הגנה מיוחדת אשר לא מאפשרת לשנות את כיוון הנסיעה מוקדם מדי.
  • סיכוי נמוך מאוד להתקנה שגויה.
  • ניתן לחבר לבסיס גם סלקל של סייבקס מסדרת Z
  • ניתן להעביר בקלות מרכב לרכב (עם בסיס נוסף).
  • עומד בתקן החדש I-Size.
  • ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן.
  • ציונים גבוהים מאוד במבחני ADAC האירופאיים

תקן אירואפי חדש I-Size | ציון מבחן ADAC הינו: טוב / Good

לפרטים נוספים ורכישה

מבחינת הרבה מאוד פרמטרים הכסא הזה מאוד דומה לכסא SIRONA Z עליו דיברתי קודם לכן, אך עם זאת יש לו מספר הבדלים משמעותיים שמפרידים בינו לבין ה Z, בשלב הראשון כסא זה שייך לסדרת ה GOLD ולא לסדרת הפלטיניום כמו סדרת ה Z, בנוסף לכסא זה לא ניתן להוציא את הבסיס ולחבר אליו סלקל, הכסא מגיע יחד עם בסיס קבוע (עדיין מסתובב) שלא ניתן לפירוק. כמו לכסא הקודם גם לכסא זה מנגנון מיוחד המונע את הפיכת המושב לישיבה עם כיוון הנסיעה עד לזמן המאפשר לכך ובכך מגן על הילד ומוריד את הסיכון לפגיעת עמוד שדרה ב 80%,כסא זה גם כן בתקן I-SIZE ובעל הגנות צד ממתכת אשר מורידות את עוצמת הפגיעה בכ-25%. בעל 12 מצבים לראש ומקום להצמיד את הרצועות להכנסה קלה ומהירה של הילד.

חסרונות יתרונות
  • מתאים מלידה ועד 18 ק"ג.
  • חיבור איזופיקס ברזלים עם ונגד הכיוון.
  • בדי מלאנג' חדשניים.
  • בעל הגנות צד  נפתחות וקבועות המורידות את עוצמאת הפגיעה ב 25%.
  • הגנה מיוחדת על הצוואר והפחתת העוצמה ב 20% במקרה של תאונה.
  • התקנה קלה ופשוטה מאוד.
  • בעל 12 גבהים לראש להגנה מדוייקת.
  • בעל 8 מצבים (5 נגד הכיוון ו 3 עם הכיוון)
  • מסתובב על ציר להכנסה והוצאה קלה של הילד.
  • בצד הכסא תמצאו מגנטים לרצועות כדי שלא יפריעו בהכנסת הילד למושב.
  • הגנה מיוחדת אשר לא מאפשרת לשנות את כיוון הנסיעה מוקדם מדי.
  • סיכוי נמוך מאוד להתקנה שגויה.
  • עומד בתקן החדש I-Size.
  • ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן.
  • ציונים גבוהים מאוד במבחני ADAC האירופאיים

תקן אירואפי חדש I-Size | ציון מבחן ADAC הינו: טוב / Good

לפרטים נוספים ורכישה

 

כמה מילים על חברת ג'ואי, ג'ואי חברה חדשה יחסית בעולם מושבי הבטיחות אך ממש לא בעולם הייצור, חברת ג'ואי עצמה החלה דרכה כמפעל מוביל בעולם לייצור מוצרי תינוקות ועם השנים הפכה לחברה המייצרת מוצרים עבור עצמה, בקבוצה עצמה של החברה תוכלו למצוא את מותג הפרימיום NUNA ואת המותג הזול Infanti כאשר המותג ג'ואי הוא המותג הגדול ביותר, הדומיננטי ביותר של החברה. במאי 2017 לקחה החברה גם חסות על קבוצת הכדורגל הבריטית ליברפול. כסא הבטיחות Every Stage הינו כסא המתאים מגיל לידה ועד למשקל של 36 ק"ג ומשמש בעצם לכל השלבים, מלידה ועד בוסטר. הכסא עצמו קיבל את הציון הגבוה ביותר שלכסאות בטיחות אירופאיים במשקל 0-36 ק"ג עם ציון של 3.5 מה ששם אותו בעצם בציון מספק אבל צריך להבין שזה הציון הגבוה ביותר לכסאות בטווח הזה שנבדקו באירופה. הכסא עצמו מתחלק ל-3 סוגים:

  • דגם רגיל, קשירה רגילה - באמצעות רצועות הבטיחות של הרכב.
  • דגם FX, חיבור ISOFIX אירופאי - עם כיוון הנסיעה - הכסא שקיבל את הציון הגבוה והמומלץ.
  • דגם FX, מהדורת ליברפול - מהדורה מיוחדת כולל חיבור איזופיקס, בעצם אותו כסא כמו ה FX רק בעיצוב מיוחד.
חסרונות יתרונות
  • לא ניתן לקשור עם איזופיקס נגד כיוון הנסיעה.
  • קשה יהיה להכניס 3 מושבים ברכב.
  • אין הרבה מקום ברגליים נגד כיוון הנסיעה לילדים גדולים.
  • טווח גדול מאוד 0-36 ק"ג.
  • ניתן לשימוש ל 12 שנים.
  • נגד כיוון הנסיעה עד למשקל 18 ק"ג.
  • ציון הגבוה ביותר במבחני הריסוק לקטגוריה באירופה.
  • בעל הגנות צד מובנות.
  • תקן אירופאי - אין צורך בשום מקרה ב Locking Clip.
  • ריפוד איכותי.
  • ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן..

תקן אירואפי Ece R44/04  | ציון מבחן ADAC הינו: מספק - הגבוה ביותר בקטגוריהכיסאות בטיחות לרכב - בייבי סתיו

לפרטים נוספים ורכישה

כמה מילים על חברת צ'יקו קודם לכן, צ'יקו הינה חברה איטלקית מהגדולות באירופה נוסדה בשנת 1958 פעילה ביותר מ 120 מדינות ומטרת העל של צ'יקו זה שלכל ילד בעולם יהיה מוצרים של צ'יקו. על מנת להיכנס לשוק האמריקאי ייסדה חברת צ'יקו את צ'יקו אמריקה ושם החלה לשווק מוצרי תינוקות גם כן. נכון לינואר 2019 מוצרי הבטיחות של צ'יקו מדורגים במקומות הגבוהים ביותר בקטגוריות בהם הם מתמודדים בארה"ב וכסא הבטיחות נקסטפיט הינו רב מכר וקיבל את ציונים מצויינים לפי Consumer Reports. הכסא מתאים מגיל לידה ועד למשקל של 30 ק"ג, בעל 9 מצבי שכיבה ישיבה חשוב להסביר על זה כמה מילים, בכל מה שקשור למצב השכיבה הילד צריך להיות בחצי השנה הראשונה שלו בזווית 45 מעלות, לאחר מכן ניתן לעבור ל - 30 מעלות נגד כיוון הנסיעה, מה שאומר שיכולת "המשחק" שלנו בזווית מוגבלת מאוד, בכסא תמצאו פלס שצריך להיות ממוקם בדיוק באמצע וזאת הזווית הנכונה, כל זווית אחרת היא לא הזווית המתאימה לישיבה נגד כיוון הנסיעה, משחק הזוויות יתאפשר לאחר מכן כאשר נהפוך את הכסא לעם כיוון הנסיעה ונוכל לתת לילד זוויות הטיה על מנת שיוכל להירדם בקלות בנסיעה. כסא ה Nextfit מתחלק כיום ל 2 דגמים עיקריים

  • כסא בטיחות NEXTFIT IX - הסדרה הרגילה עם בדים יחסית חמים, לשבת נגד כיוון הנסיעה עד 18 ק"ג
  • כסא בטיחות NEXTFIT ZIP MAX - הסדרה עם הרוכסן המאפשרת הורדה קלה לכביסה, מאריך רגליים המאפשר לשבת נגד כיוון הנסיעה עד 22.7 ק"ג, בדים אוורירים והגנות צד
חסרונות יתרונות
  • קשה יהיה להכניס 3 מושבים ברכב.
    אין הרבה מקום ברגליים נגד כיוון הנסיעה לילדים גדולים בדגם הרגיל).
  • קשה להסיר את הריפוד (בדגם הרגיל).
  • ריפוד חם (בדגם הרגיל).
  • שימוש קשה ב LOCK OFF במידה ולא משתמשים באיזופיקס.
  • לא ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן.
  • חגורה נפתחת יחסית בקלות שגם ילד יכול לפתוח אותה.
  • מדורג בציון הגבוה לפי Consumer Reports.
  • קיבל את הציון BEST במבחני הריסוק.
  • מתאים מגיל לידה ועד למשקל 30 ק"ג.
  • 9 מצבי שכיבה ישיבה לזווית מושלמת.
  • מצבי ראש מצויינים להתאמת הגובה והגנה על הראש.
  • התקנת איזופיקס קלה.
  • מאושר לטיסה - FAA - תו יוקרתי לבטיחות.
  • תוקף ל 8 שנים.
  • תקן אמריקאי כולל ISOFIX.
  • מתקן לכוס נפרד.

תקן אמריקאי  | ציון מבחן Consumer Reports הינו: מצויין / Best

כסא בטיחות לרכב - בייבי סתיו

לפרטים נוספים ורכישה

אם דיברנו קודם לכן על חברת ג'ואי ומותג הפריומיום שלהם Nuna אז בסוף שנת 2016 הוציאה החברה לעולם את כסא הבטיחות Nuna Rava שנחשב לאחד הכסאות היקרים ביותר בעולם ונמכר בארה"ב במחיר של 450$, אני רושם את זה כי מדובר על אחד הכסאות היחידים שזולים יותר באופן משמעותי ממה שהם נמכרים בחו"ל. הכסא עצמו עבר בחינה של האתר Consumer Reports וקיבל את הציון BETTER, לכסא יש את כל התקנים האמריקאיים כולל התקן ל Isofix, לכסא יש אישור טיסה FAA, לא דיווחו Recall והשלדה שלו היא אחת הכבדות הקיימות עשויה פלדה, הכסא שוקל 12.3 ק"ג וגם את זה אני מציין כי זה כבד באופן חריג קצת אך מהצד השני אנו שמחים שאנחנו לא סוחבים אותו והוא נמצא קבוע ברכב. ייתרון נוסף של הכסא זה מדרך הרגליים הנפתח לו המאפשר להיות נגד כיוון הנסיעה גם לילדים גדולים. לכסא עצמו יש 10 מצבי שכיבה ישיבה ו 10 מצבים גובה למשענת הראש להגנה מושלמת על הראש של ילדכם במקרה של תאונת צד.

חסרונות יתרונות
  • קשה יהיה להכניס 3 מושבים ברכב.
  • כאשר חוגרים עם רצועות הבטיחות יש צורך ב Locking Clip.
  • משקל כבד, 12.3 ק"ג.
  • לא ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן.
  • מתאים מגיל לידה ועד 30 ק"ג.
  • 10 מצבי שכיבה ישיבה.
  • הגנות צד מובנות.
  • 2 מחזיקי כוס, 1 מכל צד.
  • מאפשר ישיבה נגד כיוון הנסיעה עד 22 ק"ג.
  • מאושר לטיסה - FAA - תו יוקרתי לבטיחות.
  • תקן אמריקאי כולל ISOFIX.
  • קיבל את הציון Better במבחני הריסוק של CONSUMER REPORTS.
  • תוקף ל 10 שנים.
  • שינוי מצבים מהצד בצורה קלה מאוד.
  • 10 מצבי ראש להתאמה מושלמת לילד.
  • שלדת פלדה.

תקן אמריקאי  | ציון מבחן Consumer Reports הינו: טוב / BETTER

כסאות בטיחות לרכב - בייבי סתיו

לפרטים נוספים ורכישה

חברת גרקו הינה חברה אמריקאית מהגדולות ביותר באמריקה, החלה את דרכה בפילדלפיה בשנת 1942 ונחשבת לאחת הטובות ביותר בעולם עם מגוון עצום של מוצרי תינוקות אם מדובר על עגלות, כסאות בטיחות כסאות אוכל ועוד.  כסא בטיחות Graco 4ever החל את דרכו איפשהו לקראת סוף שנת 2014 ומאז ועד היום הפך לכסא הפופולארי ביותר בעולם הוא מתאים מגיל לידה ועד למשקל של 54 ק"ג. חשוב להדגיש משהו על כסאות במשקלים של 50 ק"ג, הם עוברים תקנים מחמירים יותר, עוברים יותר מבחני ריסוק ונבחנים גם במבחנים של בוסטרים שכסאות של עד משקל של 30 ק"ג לא עוברים אותם, אם נדבר לרגע אחד על האתר Consmer Reports נבין שהם לא נמצאים באותה קטגוריה עם כסאות אמריקאיים אחרים עד 30 ק"ג, בעוד צ'יקו נקסטפיט מדורג מספר 1 בקטגוריה של עד 30 ק"ג עם הציון BEST במבחני הריסוק כסא גרקו 4EVER מדורג במקום השני בקטגוריה All In One - עד 54 ק"ג עם הציון Best במבחני הריסוק, כדי שיהיה קל להמחשה נשווה את זה לקרב איגרוף, יש מקום ראשון למשקל בינוני ויש מקום ראשון למשקל כבד, המקומות הראשונים במשקלים השונים לא מתחרים בינם לבין עצמם ומדובר בהפרדה מוחלטת. הכסא עצמו הינו סדרת כסאות ומתחלק ל 3 תתי דגמים:

חסרונות יתרונות
  • קשה יהיה להכניס 3 מושבים ברכב.
  • כאשר חוגרים עם רצועות הבטיחות יש צורך ב Locking Clip.
  • לא ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן.
  • מגושם במיוחד עם הכסא נגד כיוון הנסיעה.
  • התקנה קשה ב ISOFIX עם כיוון הנסיעה.
  • בדים לא נושמים.
  • קשה להדק את החגורות.
  • בגובה מלא יכול לחסום את הראייה של הנהג.
  • הגנות צד רק בדגם האמצעי - מהדורה משופרת.
  • קיבל את הציון Best במבחני Consumer Reports.
  • דורג במקום השני בקטגוריה.
  • התקנה קלה ב ISOFIX נגד כיוון הנסיעה.
  • קל לעבור בין מצבים ובהתאם לגיל.
  • מתאים מגיל לידה ועד 54 ק"ג.
  • ניתן לשבת נגד כיוון הנסיעה עד משקלים גבוהים (שימו לב למהדורה).
  • הגנות צד (שימו לב למהדורה).
  • מאפשר עגינה ב ISOFIX עד למשקל 19 ק"ג.
  • חיסכון כספי - הכסא היחיד שאי פעם תצטרכו.
  • לכסא יש תוקף של 10 שנים.

תקן אמריקאי  | ציון מבחן Consumer Reports הינו: מצויין / Best

כיסאות בטיחות לרכב - בייבי סתיו

לפרטים נוספים ורכישה

חברת Evenflo הינה חברה שנוסדה בשנת 1920 בארה"ב ולקראת סוף שנת 2014 נרכשה החברה ע"י התאגיד ההונג-קונגי GB שמייצר את מוצריו, מוצרי סייבקס ועוד חברות מובילות אחרות ונחשב לאחד התאגידים הגדולים בעולם בענף התינוקות. כסא בטיחות Evenflo Triumph הינו כסא פופולארי מאוד שקיים כבר למעלה מ 15 שנה, הולך ומשתפר עם השנים, כל פעם עם עוד ועוד שיפורים קטנים. החברה עצמה היום מעבירה את כל הבחינות שלה פי 2 מדרישות התקן, הכסאות שלה כולם מאושרים לטיסה, מגיעים עם בדים נושמים ולאחרונה אף התחילו להעביר את מושבי הבטיחות שלהם במבחני התהפכות ולא רק ריסוק כולל הדגם האחרון שנמכר בארץ. הכסא עצמו באופן קבוע מקבל את הציון הגבוה ביותר במבחני הריסוק של Consumer Reports עם הציון BEST. הכסא מתאים מגיל לידה ועד 30 ק"ג ותמצאו בו הרבה מאוד פ'יצרים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר.

חסרונות יתרונות
  • שכיבה לא טובה מגיל לידה.
  • הרבה פעמים צריך מגבת בחלק התחתון.
  • קשירה קשה עם איזופיקס.
  • קשה יהיה להכניס 3 מושבים ברכב.
  • כאשר חוגרים עם רצועות הבטיחות יש צורך ב Locking Clip.
  • לא ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן.
  • אין מצבי ראש משתנים.
  • אין הגנות צד.
  • מקבל את הציונים הגבוהים ביותר מבחני הריסוק.
  • עומד בתקנים הכי מחמירים של בטיחות.
  • מאושר לטיסה - FAA - תו יוקרתי לבטיחות.
  • ריפוד נוח ומפנק במיוחד - נושם.
  • מקום לתפיסת הרצועות הפנימיות בצד להכנסה קלה והגנה מחום.
  • ללא הגבלת משקל לשימוש ברצועות פנימיות.
  • הכסא ענק, מדובר על כורסת בטיחות.
  • 2 מחזיקי כוס מובנים.
  • הקטנת רצועות הבטיחות בצורה בטוחה.

תקן אמריקאי  | ציון מבחן Consumer Reports הינו: מצויין / Best

כסא תינוק מומלץ - בייבי סתיו

לפרטים נוספים ורכישה

בחרתי להישאר עם אותה קבוצה, והפעם סייבקס מבית GB, סייבקס היתה חברה גרמנית מהמובילה בעולם בשנת 2014 נרכשה על ידי התאגיד מהונג קונג והצטרפה למשפחה כמותג וברנד שמסמל איכות וחוזק ללא פשרות. חשוב להדגיש שכסא הסירונה הוא כסא מעוטר פרסים באירופה אך אין זה כלל וכלל הדגם שהגיע לארץ מכיוון שלארץ הגיע הדגם עם התקן האמריקאי. בניגוד לכסא האירופאי, זה לא הכסא המסתובב והחיבור של האיזופיקס הוא בתקן אמריקאי LATCH ולא ברזלים של התקן האירופאי. מצד שני, בכסא האירופאי אין את הסנסור שמעדכן אותנו כל הזמן מה קורה עם הילד ואם לא שכחנו אותו ברכב. בנוסף יש גם יותר מצבי שכיבה והוא מתאים למשקלים גבוהים יותר ולכן חשוב לדעת זאת. אם אתם קוראים מאמרים מחו"ל - שלא תתבלבלו ותדעו איזה כסא אתם רוכשים. הכסא עצמו מתאים מגיל לידה ועד 30 ק"ג בעל 10 מצבי שכיבה ישיבה, והגנות צד.

חסרונות יתרונות
  • קשה יהיה להכניס 3 מושבים ברכב.
  • כאשר חוגרים עם רצועות הבטיחות יש צורך ב Locking Clip.
  • התקנה קשה באמצעות ISOFIX - הרצועות קצרות.
  • הכסא לא נבחן במבחני Consumer Reports.
  • לא ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן.
  • משקל כבד, 11 ק"ג.
  • בדים חמים.
  • מערכת חדשנית בעלת סנסור שדואגת לילד ושלא תשכחו אותו.
  • 10 מצבי שכיבה ישיבה.
  • 12 גבהים לראש להגנה מושלמת והתאמה של רצועות הבטיחות.
  • הגנות צד.
  • תקן אמריקאי כולל ISOFIX.
  • מאושר לטיסה - FAA - תו יוקרתי לבטיחות.
  • בעל הגנות צד מובנות.
  • פלס להתקנה נכונה של המושב.
  • תוקף ל - 8 שנים.
  • ניתן לשבת נגד כיוון הנסיעה עד 18 ק"ג

כיסא בטיחות מומלץ לרכב - בייבי סתיו

לפרטים נוספים ורכישה

אני  חושב שצריך לדבר גלויות על הבעיתיות של התפיסה הבטיחותית לעומת המציאות, אין ספק כי עדיף לשבת תמיד נגד כיוון הנסיעה, למען ההמחשה אסביר שגם לנו המבוגרים עדיף לשבת נגד כיוון הנסיעה כי זה מוריד את עוצמת הפגיעה במקרה של תאונה חזיתית ב 73%, עכשיו ברור לנו שזה לא הולך לקרות. החוק מחייב אותנו בישראל להושיב ילדים עד גיל שנה נגד כיוון הנסיעה ובזמן הזה כמו כן הילד לא מדבר, לא מתלונן ולא מבקש שנהפוך אותו. הבעיות מתחילות כשמגיעות התלונות ואנו ההורים נכנעים ללחצים של הילדים, הילד רוצה לראות את כיוון הנסיעה והאינטרס שלו זה להיות עם הפנים קדימה כמה שיותר מוקדם בעוד האינטרס שלנו זה לשמור עליו ולהושיב אותו נגד כיוון הנסיעה לכמה שיותר זמן. בפועל הילדים הישראלים לא מגיעים לגילאים מאוחרים כשהם יושבים נגד כיוון הנסיעה ורובם עד גיל שנתיים כבר הופכים לשבת עם כיוון הנסיעה אך כשאני מסתכל על בטיחות אני משתדל להסתכל גם על מצב "אוטופיה" בו הילד מסכים ומבין כי בטיחותו היא מעל הכל וכאן נכנס הכסא Extend2Fit לתמונה, הכסא מתאים מגיל לידה ועד 30 ק"ג אך עד פה בטח אין חדש תחת השמש, לכסא עצמו יש מאריך רגליים (מהכסא הזה התפתח Graco 4ever Extend2Fit) שמאפשר לילדים גדולים יותר לשבת נגד כיוון הנסיעה, עד 22.5 ק"ג, שזה כבר ילד גדול עכשיו זה לא שאני חושב שילד בגיל הזה יישב נגד כיוון הנסיעה אך אם נעבור את גיל השנתיים כבר עשינו צעד ענק בבטיחות. כמו כן הכסא בעל תקן אמריקאי כולל Isofix ועבר את ציוני מבחני הריסוק של Consumer Reports עם הציון Better, לפי הבלוג Babygearlab (קישור חינימי כאן) הכסא דווקא קיבל את הציון הגבוה ביותר במבחני הריסוק, למי להאמין? זאת שאלה טובה חשוב לדעת שאף אחד לא מפרסם לנו את הקרטיריונים שלו לבדיקה, אין ספק כי בסופו של דבר מדובר על כסא מצויין.

חסרונות יתרונות
  • כאשר חוגרים עם רצועות הבטיחות יש צורך ב Locking Clip.
  • לא ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן.
  • קשה להוריד את הריפוד לכביסה.
  • קשה להתקין את הכסא נגד כיוון הנסיעה באמצעות רצועות.
  • קשה להדק את רצועות הבטיחות הפנימיות..
  • לא מומלץ לפגים.
  • אסור להשתמש בהארכת הרגליים עם כיוון הנסיעה.
  • ללא הגנות צד.
  • מתאים עד משקל 22.5 ק"ג נגד כיוון הנסיעה.
  • מאריך רגליים לישיבה נוחה יותר.
  • פלס להתקנה נכונה.
  • נראה גדול אבל יחסית צר.
  • התקנה קלה באמצעות Isofix.
  • 10 מצבי ראש להגנה מירבית.
  • 6 מצבי שכיבה / ישיבה.

תקן אמריקאי  | ציון מבחן Consumer Reports הינו: בסדר / Better

לפרטים נוספים ורכישה

כסא הבטיחות שורייד מבית Evenflo הוא כסא קצת שונה ממה שהכרנו עד עכשיו, יש לו 2 מצבים בלבד, נגד הכיוון, ישיבה בזווית של 45 מעלות ועם כיוון הנסיעה בישיבה. הייתרון שלו הוא גם החסרון שלו, נשמע מוזר? לכסא עצמו אין בסיס הוא חלק אחד מה שמצד אחד הופך אותו למאוד חזק ומאפשר לו לקבל במבחני הריסוק של האתר Cunsomer Reports את הציון הגבוה ביותר, Best והמצד השני לא נותן לו מצבים למשחק והתאמה נוחה, בנוסף הכסא צר מאוד ואחד הפתרונות היחדים להכנסה קלה של 3 כסאות ברכב מבלי להתפשר על בטיחות עם רוחב של 47 ס"מ בלבד, בדומה לכסא הקודם עליו כתבתי של Evenflo והסטנדרט החדש של החברה גם כסא זה עבר מבחנים נגד התהפכות ועמד בבדיקות המחמירות ביותר של חברת Evenflo. הכסא עצמו מתאים מגיל לידה ועד למשקל של 30 ק"ג.

חסרונות יתרונות
  • בעל 2 מצבים בלבד, שכיבה וישיבה.
  • ריפוד דק.
  • ראש לא מתכוונן.
  • הרבה פעמים צריך מגבת בחלק התחתון.
  • כאשר חוגרים עם רצועות הבטיחות יש צורך ב Locking Clip.
  • אין מצבי ראש משתנים.
  • הפרש גדול בין הגבהים 3 ו4 ברצועות הבטיחות הפנימיות.
  • ללא הגנות צד.
  • צר במיוחד
  • ציונים מצויינים במבחני הריסוק - BEST.
  • עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות.
  • הסתברות גבוהה להכניס 3 כסאות ברכב.
  •  מאושר לטיסה - FAA - תו יוקרתי לבטיחות.
  • מאושר תקן Isofix אמריקאי.
  • שימוש קל ברצועות בפנימיות.

תקן אמריקאי  | ציון מבחן Consumer Reports הינו: מצויין / Best

לפרטים נוספים והרכישה

היו לי הרבה לבטים איזה כסא לכתוב אחרון, כמדי שנה אני כותב על 10 כסאות שאני חושב שיש צורך לתת עליהם את הדעת, בשנים האחרונות נהגתי לתת את הבמה לכסא האחרון לכסא סיני "NO NAME" כסא זול שיחסית עבור המחיר שלו נותן תמורה מלאה לכסף, השנה החלטתי שלא הבטיחות היא מעל הכל ואני אשתדל להמליץ אך ורק על כסאות הטובים ביותר שאני חושב שקיימים, זה לא אומר שאין מקום לכסאות הסינים וזה גם לא אומר שאין כסאות טובים נוספים, יש הרבה מאוד כסאות בשוק כפי שצייני אך השנה בחרתי לכתוב בלב שלם על הכסאות שאני הכי ממליץ עליהם מכולם הקיימים בשוק הישראלי, הכסא האחרון הוא כסא מבית Joie דגם Stages, אפשר להגיד שזה היה "הכסא הרציני הראשון" של החברה. הכסא יצא לעולם איפשהו לקראת תחילת שנת 2013 ומאז ועד היום נמצא אצל אין ספור אנשים בעולם, הוא מתאים מגיל לידה ועד למשקל של 25 ק"ג ועבר האמת לא מעט גלגולים ומתחלק ל - 3 סוגים:

  • דגם רגיל DLX - נקשר באמצעות רצועות הבטיחות של הרכב.
  • דגם Isofix Latch - תקן אמריקאי - כרגע חסר בארץ.
  • דגם Isofix - תקן אירופאי - קיים בארץ ומתחבר באמצעות ברזלי ISOFIX ישירות לשלדה עם כיוון הנסיעה ובאמצעות רצועות בטיחות נגד כיוון הנסיעה.
חסרונות יתרונות
  • בדגם ISOFIX אירופאי - אי אפשר לקשור עם ISOFIX נגד כיוון הנסיעה.
  • קשה יהיה להכניס 3 מושבים ברכב.
  • בדים שאינם נושמים.
  • אין מקום לרגליים לילדים גדולים.
  • מצב שכיבה אחד בלבד.
  • ללא הגנות צד.
  • עבר מבחני ריסוק בהתאם לתקן אירופאי ECE R44/04.
  • נוח להתקנה.
  • מרופד ונוח.
  • 5 מצבים למשענת הראש להגנה מירבית.
  • תוקף ל 10 שנים.
  • מאושר לשימוש נגד כיוון הנסיעה עד 18 ק"ג.
  • 3 מצבים ישיבה.

לפרטים נוספים ורכישה

אני תמיד אוהב לראות לפני רכישה שאני רוכש חברה טובה ומוכרת שקיימת בעולם ולכן צרפתי לכם גם קישור ל Google Trends על מנת שתוכלו לדעת בזמן אמת שהמוצר שלכם אכן "טרנדי" וקיים בעולם. זה קצת מסובך להראות כאן את הכל במיוחד שלא כל המוצרים נמכרים בכל העולם מה שיכול לצור בלבול בין כסאות אירופאיים, אמריקאיים ואיפה יש יותר אנשים אבל בהחלט ניתן להבין מגמה ושהכסא אותו אנחנו רוצים נמכר בעולם.

 

יש לזכור כי כל הרשום כאן הינם נתונים הנמצאים ברשת ועשיתי מאמץ רב על מנת לתרגם, להנגיש ולהתאים את הכתבה לשוק הישראלי אני ממליץ תמיד לחקור היטב את כסא הבטיחות אותו אתם רוכשים, לקרוא בעיקר אתרים מחו"ל ופחות מהארץ, להסתכל בספר הרכב של רכבכם למקרה שאין משהו חריג המונע ממכם כסא מסויים (כבר קרה בעבר, לעיתים נדירות אך קרה). אין לייחס לכתבה זו דבר מלבד המלצתיי בלבד והרצון שלי לעודד אתכם ללמוד ולחקור אודות כסאות הבטיחות הנמכרים היום בארץ ולהגן על ילדכם. זכרו כי אני ממליץ לרכוש כסאות בטיחות דרך חנויות מסודרות מהסיבות הבאות, ראשית בחנות מסודרת לא תשיגו מוצרים ללא תוי תקן, שנית במידה ורכשתם כסא יד שנייה, איננו יודעים את ההיסטוריה של הכסא וכסא שעבר תאונת דרכים גזר דינו הינו ללכת לפח האשפה ואינני ממליץ לסכן את חיי ילדכם בנושא זה. כסא טוב ישמש אתכם שנים רבות ואני מקווה שילדכם גם יהנה מהנסיעה בו, לכל שאלה או בקשה גם על מושבים אשר אינני כתבתי עליהם אשמח לנסות ולסייע בתגובות מטה.

תוכן ההודעה:
  • מושב ביטחות
    • מושב בטיחות
    • כיסא בוסטר ברייטקס
      • כיסא בוסטר ברייטקס
      • 2 כיסאות לילדים
        • 2 כיסאות לילדים
        • כסא לילד גדול באוטו קטן
          • כסא לילד גדול באוטו קטן
          • כסא מומלץ למשקל מעל 18 קג
            • כסא מומלץ למשקל מעל 18 קג
            • כסא לילד נוסף
              • כסא לילד נוסף
              • הגנות צד
                • הגנות צד
                • המלצה
                  • המלצה
                  • חוות דעת על הסיי פור מי
                    • חוות דעת על הסיי פור מי
                    • כסא מומלץ
                      • כסא מומלץ
                      • כיסא מומלץ בתקציב נמוך
                        • כיסא מומלץ בתקציב נמוך
                          • כסא מומלץ
                        • ברייטקס קליק טייט | Britax ClickTight
                          • ברייטקס קליק טייט | Britax ClickTight
                          • מקסי קוסי
                            • מקסי קוסי
                              • ברייטקס אדווקט
                                • ברייטקס אדווקט
                            לכל המאמרים
                            מחבר הבלוג
                            אוהד גולוב
                            מחבר הבלוג:
                            אוהד גולוב

                            מנכ"ל חברת בייבי סתיו, האתר המוביל למוצרי תינוקות בישראל ויועץ מוסמך להתקנת מושבי בטיחות לילדים מטעם ארגון SafeKids העולמי.

                            כמו כן משמש אוהד כמנהל כנס היזמות והחדשנות של אוניברסיטת תל אביב, Tau Innovation ומרצה מטעמם ברחבי העולם על חדשנות ויזמות.