סלקל מומלץ 2019

סלקל מומלץ 2019 - על בטיחות לא מתפשרים

אחד הפריטים החשובים ביותר עם רכישת מוצרי תינוקות הינו סלקל לרכב, עם בחירת הסלקל עולות לפנינו אין ספור שאלות חלקן נובעות מחשש לתאונה וחלקן נובעות מהרצון שלילד שלנו יהיה הנוח ביותר, במאמר זה אנסה לענות לכם על כמה שיותר שאלות אשר אני נתקל בהן ביום יום

האם הסלקל מתאים עבורינו?

בשאלה הזאת אני נתקל על בסיס יום יומי, חשוב להבין כמה דברים בבסיס,  נכון לינואר 2019 יש לפי האתר זאפ השוואת מחירים כ-141 דגמים שונים של סלקלים הנמכרים בארץ ולכן עלינו לעשות את השיקול המתאים לנו מבחינת פרמטרים אותם אציג בהמשך, מחיר סלקל יכול לנוע מ-99 שקלים ועד אפילו 2000 שקלים ביחד עם בסיס, לכל סלקל יש רוכש פוטנציאלי ומה שמתאים עבורו ולצרכיו, הבעיה העיקרית עם סלקל היא שלרוב כאשר מדובר בילד ראשון אין אנו מכירים את העולם הזה קודם לכן ואין לנו איך לנסות אותו ובעיקר אנו סומכים על המלצות של חברים ומידע שנחשפנו אליו וקראנו אודותיו. הנחת הבסיס שלי היא שכל ההורים מחפשים לילד שלהם את הסלקל הבטוח והנוח ביותר עבור היקר להם מכל.

משקל הסלקל

האם משקל הסלקל הוא פקטור להחלטה? ממוצע משקל הסלקלים הינו 4-5 ק"ג, יש כמובן גם כאלה כבדים יותר ויש גם טיפה קלים יותר אבל בהחלט אפשר להגיד שסלקל ממוצע ישקול כ-4.5 ק"ג. עם זאת עלינו לזכור כי אליו יתווסף במינימום משקל של 3.5 ק"ג בהתחלה ורוב הסלקלים יכולים לשאת ילדים במשקלים של 9-13 ק"ג, אם נלך על המינימום 4 ק"ג של סלקל ועוד ילד בגיל חצי שנה השוקל 7 ק"ג זה 11 ק"ג, האם זה נוח לנשיאה? את זה אתם תחליטו. לדעתי האישית משקל הסלקל הוא לא פקטור להחלטה כי ברב המקרים הסלקל נמצא ברכב או מתחבר לעגלה. במידה ואתם הורים המרימים את הסלקל לקומה שלישית כאשר אתם מחנים את הרכב בחניה ומוציאים את הילד עם הסלקל וסוחבים אותו הביתה זה כנראה השיקול היחיד לנסות לחסוך 1-2 ק"ג, כמה זה משמעותי? את זה כבר אתם תחליטו עבור עצמכם.

עם או ללא בסיס

מדובר על שאלת מיליון הדולר, יש המון אסכולות לבעד או נגד בסיס. כמה דברים שחשוב לדעת. ראשית לא כל הסלקלים מתחברים עם בסיס ומעבר לזה יש סלקלים שמתחברים אך ורק עם בסיס ולכן לא תמיד יש לנו את האופציה להחליט, אין ספק כי חיבור בסיס לרכב יקל עלינו משמעותית את החיבור וההוצאה של הסלקל מהרכב ואין צורך לקשור את הסלקל כל פעם מחדש כי קשרנו פעם אחת את הבסיס. עם זאת יש לא מעט מחקרים שמראים כי הבסיס מוריד במעט את רמת הבטיחות מכיוון שמדובר על 2 חוליות המתחברות, פעם אחת הסלקל לבסיס (חוליה ראשונה) ופעם שניה הבסיס לרכב, כך שבמקרה של תאונה, אחת מ-2 החוליות האלה יכולה להתנתק ולסכן את הילד בעוד שבקשירת הסלקל ישירות לרכב באמצעות רצועות הבטיחות יש רק חוליה אחת. עם זאת ההסתברות לטעות עולה בקשירת הסלקל ישירות באמצעות חגורות הבטיחות, כמו כן ברוב הגורף של הסלקלים הבסיס הינו אביזר הנרכש בנפרד מה שייקר עבורינו את החבילה בכמה מאות שקלים. אני בהחלט יכול להגיד שסלקל עם בסיס ישפר משמעותית את החוויה ומי שמתכוון לנתק ולחבר את הסלקל יותר מפעם, פעמיים בשבוע לרכב עדיף ומומלץ שירכוש בסיס ואני מציע אף בסיס איזופיקס, על זה אדבר בהמשך בשלב התקנים.

האם לקנות סלקל כחלק מחבילת לידה

אישית אני לא חובב של עסקות לידה מובנות, אני מאמין בלהרכיב הכל לבד ולא לתת לאיזה חנות או מישהו להכתיב לי מה המוצרים שיהיו לי, אחרי שאמרתי את זה, אנו כנראה כן נזדקק לסלקל עם לידתו של ילדינו והשאלה שנשאלת היא נושא העגלה, יש עגלות מאוד מסויימות שמגיעות עם סלקל כחלק מהחבילה ויש גם עגלות שמתחבר אליהן סלקל מאוד ספציפי ולכן אני תמיד ממליץ לרכוש את הסלקל רק לאחר רכישת העגלה על מנת לאפשר לי במידת הצורך לחבר את הסלקל לעגלה ובנוסף שלא אתקע בטעות עם שני סלקלים.

סלקל או מושב בטיחות

אחת השאלות שנשאלות היום יותר ויותר, אנסה לענות על השאלה הזאת בצורה הברורה ביותר, ראשית סלקל, לאחר מכן אסביר מדוע. מומחים מכל העולם והארץ ממליצים לחלק לארבעת השלבים הבאים:

  1. סלקל - עד גיל שנה.
  2. כסא בטיחות -  עד גיל 4-5.
  3. בוסטר עם רצועות - עד גיל 6-7.
  4. בוסטר גב עד גיל 12.

החוק בארץ מאפשר לנו להפסיק להשתמש במושב בטיחות / בוסטר כבר בגיל 8 ומעל גובה של 1.45 מטר אבל זה כבר לשיחה אחרת שטוב לידע כללי בכל אופן. מדוע סלקל? הסיבה לכך היא שנכון שיש אין סוף כסאות היום שמאפשרים ומתאימים לילד מגיל לידה ועד 20,30,40 ואפילו 50 ק"ג אבל ויש לי אבל בניגוד אלינו שאנחנו אוהבים גדול ומרווח הילד שרק יצא מהרחם ועדיין מסתגל לעולם זקוק כמה שיותר לתנוחת הכירבול והרחם והסלקל תורם משמעותית יותר עבור תחושת הביטחון של הילד מאשר כסא בטיחות, נכון יש המון כסאות בטיחות בטוחים שקיבלו ציונים "מצויינים" במבחני הריסוק אבל אם ניקח את המדינות המחמירות בעולם היושבות בסקנדינביה, כן כן חבל סקנדינביה הקר נחשב למקום המחמיר ביותר בבטיחות ולא מאשר את זה, ושם בכלל חובה לשבת נגד כיוון הנסיעה עד גיל 4, אבל גם זה סיפור אחר, אז גם אם הכסאות קיבלו ציונים מדהימים המחקרים מראים חד משמעית שילד בסלקל מוגן יותר וכמו כן הישיבה בסלקל בזמן הנסיעה מספקת תחושת ביטחון גבוהה יותר לילד מאשר כסא ולכן ההמלצה היא חד משמעית, סלקל!. אחרי שאמרתי את זה אסביר כי היום במדינת ישראל זוגות רבים מוותרים על הסלקל ורוכשים ישירות כסא בטיחות, הסיבות לכך הן 2 בעיקרן:

  1. אין כוונה להוציא את הסלקל מהרכב אז למה לא לדלג על השלב הזה.
  2. סיבה כלכלית, סלקל טוב יעלה לנו כמה מאות שקלים שאותם הורים רבים מנסים לחסוך ולדלג על השלב ולרכוש ישירות כסא בטיחות שיספיק למספר רב של שנים. אם נחשוב על זה לעומק מדובר על עלות של פעמיים מסעדה בחודש, לדעתי עדיף לוותר על פעמיים מסעדה ולרכוש את הסלקל המתאים ובתוך חצי שנה עד שנה לעבור לכסא בטיחות איכותי שיעבור איתנו לשלב הבא.

האם לחבר את הסלקל לעגלה?

יש מגוון רחב מאוד של סלקלים שניתן לחבר אותם לעגלות שונות, אני חושב שניתן לחלק את זה באופן דיי גורף ל 3 סוגים:

  1. עגלות מתחברות רק לסלקלים שלהם - יש לא מעט חברות כמו צ'יקו, גרקו, קונקורד ואחרים שיודעות "לקבל" אך ורק סלקלים שלהם ללא הצרך במתאמים, כולמר הסלקל מתיישב על השלד כפי שהוא. 
  2. עגלות עם חיבור אוניברסאלי, רב העגלות בעולם יש להם חיבור אוניברסאלי באמצעות הוספת מתאמים, אם מדובר על עגלות בוגבו, בייבי ג'וגר, סילבר קרוס, ג'ואי, מאמאס אנד פאפס ואחרים,  אז הסלקלים הם בעלי אותו חיבור שנקרא תקן אירופאי והם מתחברים אליו ויודעים להתחבר לסלקלים בתקן אירופאי כמו בי-סייף, סייבקס, ג'ואי ועוד.
  3. חשוב לדעת כי יש עגלות לדוגמא פג פרגו שהסלקל שלהם מתחבר ישירות על השלדה ללא צורך במתאמים אך עם רוצים לחבר סלקלים אחרים בתקן אירופאי צריך להוסיף מתאמים, כמו כן עגלות סילבר קרוס כוללות מראש מתאמם לסלקל שלהם אך אם רוצים סלקל של חברה אחרת ניתן לרכוש בנפרד מתאמים לתקן האירופאי לכן המלצתי קודם תמיד לרכוש קודם עגלה ובהתאם אליה לרכוש את הסלקל המתאים וללמוד ולחקור קודם היטב את הנושא.

 

כמה זמן מותר לשבת בסלקל

ראשית אענה על השאלה, בסלקל מותר לילד שרק נולד להיות עד 45 דקות, אך חשוב להדגיש שהסיבה לכך היא הזווית, בזווית של 45 מעלות - מותר לילד להיות עד 45 דקות. איפה נפגש עם זווית של 45 מעלות?

  1. סלקל.
  2. כסא בטיחות.
  3. טרמפולינה.
  4. נדנדה.
  5. כסא אוכל.

ילד עד גיל חצי שנה חייב לשבת ברכב כחובה במצב של 45 מעלות, מהן הסכנות בזווית?

  1. פגיעה בעמוד השדרה בישיבה ממושכת.
  2. לחיצה על הסרעפת וחשש לחנק.

יש להדגיש כי לא משנה איפה אנחנו נפגשים עם הזווית הזאת, אחרי 45 דקות מומלץ להפסיק את הנסיעה או את הישיבה בזווית הזאת, להרים את הילד על הידיים ולשחרר את גופו. ישנה טעות נפוצה שאומרת שרק בסלקל אסור לשבת יותר מ -  45 מעלות. חשוב להדגיש כי מדובר על הזווית ולא המוצר. לילד מגיל חצי שנה ומעלה מותר לעבור לזווית של 30 מעלות שהיא כבר פחות מסוכנת לעמוד השידרה והחשש לחנק גם הוא יורד משמעותית, כמו כן הוא כבר מפותח וגדול יותר. בכל מקרה אם השארנו את הילד בזווית של 45 מעלות גם מעל חצי שנה, ההמלצות לגבי משך הזמן של 45 דקות תופסות גם כאן.

מה התקן המומלץ, ציוני בטיחות ועוד

בשלב הראשון נתחיל בתקנים, ישנם 2 סוגים של תקנים עיקריים:

  • תקן אירופאי.
  • תקן אמריקאי.

תקן אירופאי

התקן מתחלק ל 2 - תקן ישן ECE R44/04 לעומת תקן חדש I-Size / R129.

  ECE R44/04 (תקן ישן)  I-Size \ R129 (תקן חדש)
מבחני ריסוק
  • מבחן ריסוק קדמי 50 קמ"ש
  • מבחן ריסוק אחורי 30 קמ"ש
  • מבחן ריסוק קדמי 50 קמ"ש
  • מבחן ריסוק אחורי 30 קמ"ש
  • מבחן פגיעת צד 24 קמ"ש
בובת ניסוי
  • בעלת 4 חיישנים אשר מספקים תוצאות לבדיקות.
  • בעלת 32 חיישנים אשר מספקים תוצאות לבדיקות ושיפור הדיוק.
כיוון הבדיקה
  • עם כיוון הנסיעה החל מ 9 ק"ג
  • נגד כיוון הנסיעה עד 15 ק"ג כחובה!
התקנה
  • איזופיקס, חגורה או שניהם
  • איזופיקס בלבד עם תמיכת רגל ותדר.
קטגוריות
  • קבוצה 0: עד 13 ק"ג | עד גיל שנה.
  • קבוצה 0/1: עד 18 ק"ג | עד גיל 4.
  • קבוצה 1: 9-18 ק"ג | 9 חודשים עד גיל 4.
  • קבוצה 2/3: 15-16 ק"ג | 3.5 - 12 שנים.
  • אין קבוצות כלל, מבוסס על גובה הילד.

תקן אמריקאי

  • תקן - Fmvss 213 - קשירה באמצעות רצועות הבטיחות - בודק את הקריטריונים הבאים: ילדים עד 36 ק"ג, עגינה לרכב עם מינימום תזוזה, עד 2.5 ס"מ, חוברת הוראת, נקודות עגינה, הוראות אזהרה על הכסא, הגבלת שימוש ברצועות בטיחות ועוגנים תחתונים (איזופיקס),
  • תקן Fmvss 225 - קשירה באמצעות חיבור איזופיקס - קובע את כל הכללים של החיבור באמצעות איזופיקס, חובה לאיזופיקס עליון (תדר) ועוד 2 איזופיקס תחתון.

את הרשימה המפורטת ניתן לקרוא באתר של הרשות לבטיחות בדרכים האמריקאית כאן

בארה"ב סלקלים אמריקאיים נדרשים לעמוד בכללים האלה והחברות עורכות בעצמן את מבחני הריסוק לרוב החברות לא מפרטות בדיוק את המבחנים אותם הם עשו ובארה"ב התפיסה היא שאם יש בעיה יש Recall והצרכנים מודיעים במידה ויש בעיה והיצרן מתקן אותה, להלן הקישור לאתר ה Recall, ממליץ לכם לבדוק האם הסלקל שלכם ברשימה ובמידה ויש לו תקלה ידועה שזקוקה לטיפול.

 

ההבדל הגדול בין תקן אירופאי לתקן אמריקאי

ההבדל הגדול בין התקנים הוא בגישה:

  • תקן אירופאי - האיזופיקס (בסיס בלבד) הינו בחיבור ברזלים ישירות לשלדת הרכב - גם אם תרצו הבסיס לא יצליח לזוז בכלל.
  • תקן אמריקאי - האיזופיקס (בבסיס בלבד) הינו בחיבור רצועות LATCH ישירות לשלדת הרכב ואשר אסור שיזוז יותר מ 2.5 ס"מ + אבזם תפיסה לבית החזה (כתפיים).
  • כמו כן אני מזכיר כי את רוב הסלקלים ניתן לעגון לרכב ללא בסיס באמצעות רצועות הבטיחות.

מה השוני בתפיסה? הגישה האירופאית אומרת שבמידה ויש תאונה עליכם להוציא את הילד החוצה במהירות האפשרית ולהשאיר את הסלקל ברכב בעוד שהגישה האמריקאית אומרת בדיוק ההפך, לחתוך את רצועות האיזופיקס, LATCH, ולהוציא את הילד ביחד עם הסלקל ולכן יש גם בנוסף את תופסן פלג הגוף העליון שלא קיים בתקנים האירופאיים. חשוב להדגיש כי התוקף של סלקל הינו 5 שנות יצור, אלא אם נאמר אחרת, על כל סלקל של חברה מקצועית ורצינית רשום תאריך ייצור ו/או עד מתי ניתן להשתמש בו. במידה ורשום רק ייצור יש להשתמש 5 שנים מרגע ההיצור, החשש הוא שהקלקלרים בצד יתפוררו ויעמדו פחות טוב במשימתת הגנת הילד במקרה של תאונה. כמו כן חשש מתקנים שישתנו במהלך השנים.

מי מהם צודק? זאת כבר ההחלטה שלכם אבל ההבדל בגישה הוא מאוד ברור ולכן התפיסה המאוד שונה בין 2 היבשות הללו.

מכוני בדיקות

באירופה כפי שראינו התקן דורש בדיקות לפי חוק אבל יש מכון מחקר שמפרסם גם את הבדיקות שלו, המכון נקרא ADAC, המכון הינו מועדון רכב גרמני אשר נוסד בשנת 1903 ועורך בדיקות עצמאית למבחני ריסוק אותם הוא מפרסם בחינם לכולם בקישור הבא, חשוב לדעת שהמדיע המופיע שם הינו בשפה הגרמנית.

אופן הדירוג של ADAC הינו:

  • טוב מאוד- פחות מ 1.5.
  • טוב - 1.6-2.6.
  • מספק - 2.7-3.9.
  • כמעט נכשל 3.9-5.5.
  • נכשל 5.5 ומעלה.

שימו לב שככל שהמספר נמוך יותר זה ציון גבוה יותר ונכון לבדיקות האחרונות רק סלקל אחד של חברת KIddy שאין אותו בארץ בכלל קיבל אתת הציון טוב מאוד.

בארה"ב אין מכון בדיקה ממשלתי שעושה מבחני ריסוק, יש את האתר הלאומי לבטיחות בדרכים שמדרג מושבי בטיחות לפי הנתונים שרשמתי מעלה בקישור הבא ובנוסף יש את אתר Consumer Reports, ארגון ללא מטרות רווח שנוסד בשנת 1936 לבדיקת מוצרים בכלל ומושבי בטיחות בפרט - למרות שהארגון הוא ארגון ללא מטרות רווח על מנת לראות את הדירוגים באתר יש לשלם כסף ולעשות מנוי לאתר (בבייבי סתיו אנו מפרסמים את התוצאות שלו עם כל פרסום), ניתן לצפות בקישור הבא (דורש תשלום).

אופן הדירוג של האתר Consumer Reports:

  • הכי טוב - Best.
  • בסדר - Better.
  • בסיסי - Basic.

שימו לב כי אצל Consumer Reports אין את הציון נכשל.

חשוב להדגיש אין חפיפה בין האתרים, אין מוצרים זהים בין ADAC לבין Consumer Reports גם אם אנחנו רואים במקרה מוצר עם אותו השם, למרות שזה מבלבל זה לא אותו מוצר ולא בדיוק אותו הדבר, לדוגמא כסא בטיחות Graco Milstone שקיבל באתר האמריקאי ציון מאוד גבוה קיבל ציון נכשל אצל האירופאים והסיבה לכך היא שבכסא האירופאי אין חיבור איזופיקס כלל. אז חשוב להבין שיש הבדל והמוצרים אינם חופפים.

 

סלקלים מומלצים לשנת 2019

הסלקל של Besafe מגיע אלינו ממדינת נורבגיה הרחוקה, באופן כללי מדינות סקנדינביה נחשבות למדינות המחמירות ביותר בעולם בכל מה שקשור לבטיחות בינהן שוודיה, דווקא בשוודיה החוק הוא המחמיר בעולם, בשוודיה חובה לשבת נגד כיוון הנסיעה עד גיל 4 וההמלצות הן עד גיל 6 בעוד בישראל החובה היא עד גיל שנה בלבד ורק לאחרונה הפסיקו להמליץ עד גיל שנתיים ואומרים עד בכלל אז כנראה שיש מה ללמוד מאזור העולם הזה בכל מה שקשור לבטיחות. הסלקל iZi Go קיבל ציונים מאוד גבוהים במבחני ADAC הגרמנים וכמו כן עומד בתקן החדש והמחמיר ביותר תקן I-Size, משקלו נמוך יחסית רק 4.4 ק"ג, הוא בעל ריפוד רך ונעים, שימו לב כי יש 2 סוגים של מהדורות, מהדורה עם בדים רגילים ומהדורה עם בדי מלאנג'. והוא בעל מערכת הגנות צד +SIP. 

חסרונות יתרונות
  • סלקל קטן ומעט צפוף.
  • הגנת הצד ניידת ועלולה ללכת לאיבוד.
  • ציונים גבוהים מאוד במבחני הריסוק עם וללא בסיס.
  • בעל הגנות מפגיעות צד.
  • קל משקל רק 4.4 ק"ג
  • מתחבר למגוון רחב של עגלות.
  • בדים איכותיים.
  • הצללה ענקית.
  • התקנה קלה עם וללא בסיס.
  • מתאים עד 13 ק"ג.
  • תקן אירופאי חדשי I-SIZE בשילוב בסיס ISOFIX.
  • כולל מקטין נוסף לתינוקות במשקל נמוך.

ציון מבחני הריסוק עם וללא בסיס ב-ADAC הינו GOOD

סלקל - בייבי סתיו מוצרי תינוקות

לפרטים נוספים ורכישה

 

חברת נונה הינה חברה אשר מקורה בהולנד אשר נרכשה לפני מספר שנים ע"י חברת JOIE הבריטית ומאז הפכה להיות מותג הפרימיום של החברה, אם נשווה את זה רגע לעולם הרכב אז זה כמו טיוטה ולקסוס, מדובר על מותג מוביל שמוכר בארץ במיוחד עבור לולי הקמפינג האיכותיים שלו אך הם מייצרים מוצרים רבים נוספים ונחשבת לחברה מובילה, יוקרתית ואיכותית במיוחד. הסלקל Pipa Lite יצא לעולם לקראת סוף שנת 2017 והפך להיות אחד הסלקלים הנמכרים ביותר בעולם בשנת 2018. מה שמיוחד בסלקל של חברת נונה זה שהוא נבחן ועובר מבחנים גם במכון הבדיקות האמריקאי וגם במכון האירופאי ובכל המקרים מקבל ציונים גבוהים מאוד בכל מה שקשור לבטיחות. ייתרון נוסף של הסלקל הזה שהוא נחשב לאחד הסלקלים הקלים ביותר בעולם במשקל של 2.4 ק"ג בלבד (ללא מקטין וצילון) ובעל ריפוד נח, נעים ומפנק.

חסרונות יתרונות
  • לא ניתן לקשור ללא בסיס.
  • הבסיס ISOFIX בלבד - שזה חסרון למי שיש ללא ISOFIX.
  • משקל: 2.4 ק"ג - ללא מקטין וצילון.
  • ריפוד איכותי מאוד
  • ציונים גבוהים במבחני הריסוק האמריקאי.
  • ציונים גבוהים במבחני הריסוק האירופאי.
  • ריפוד איכותי.
  • מתחבר למגוון רחב של עגלות.
  • בעל הגנות צד.
  • הצללה ענקית.
  • ISOFIX בתקן ברזלים, אירופאי.
  • כולל מקטין לתינוקות במשקל נמוך.
  • מאושר לטיסה FAA - תו יוקרה של בטיחות.
  • תוקף ל-7 שנים.

ציון במבחני הריסוק של Consumer Reports האמריקאי הינו Best

סלקל מומלץ - בייבי סתיו מוצרי תינוקות

לפרטים נוספים ורכישה

כמה מילים על חברת ג'ואי בהמשך למה שכתבתי קודם לכן, ג'ואי חברה חדשה יחסית בעולם מושבי הבטיחות אך ממש לא בעולם הייצור, חברת ג'ואי עצמה החלה דרכה כמפעל מוביל בעולם לייצור מוצרי תינוקות ועם השנים הפכה לחברה המייצרת מוצרים עבור עצמה, בקבוצה עצמה של החברה תוכלו למצוא את מותג הפרימיום NUNA עליו כתבתי קודם לכן ואת המותג הזול Infanti כאשר המותג ג'ואי הוא המותג הגדול ביותר, הדומיננטי ביותר של החברה. במאי 2017 לקחה החברה גם חסות על קבוצת הכדורגל הבריטית ליברפול. הסלקל של Joie קיבל ציונים גבוהים מאוד במבחני הריסוק האירופאים, מגיע עם מקטין ראש להגנה מירבית והצללה ענקית.

חסרונות יתרונות
  • קצת קשה לחגור א הילד באמצעות רצועות הבטיחות.
  • משקל כבד יחסית 4.62 ק"ג
  • הגנת ראש מצויינת
  • הצללה ענקית.
  • ציונים גבוהים במבחני הריסוק האירופאיים.
  • מתחבר למגוון רחב של עגלות.
  • ניתן לקשור עם וללא בסיס.
  • התקנה קלה.
  • עומד בתקן האירופאי החדש I-SIZE בשילוב בסיס ISOFIX.

ציון מבחני הריסוק עם וללא בסיס ב-ADAC הינו GOOD

סלקל מומלץ - בייבי סתיו מוצרי תינוקות

לפרטים נוספים ורכישה 

בחרתי להמשיך עם הסלקל של חברת סייבקס מבית GB, סייבקס היתה חברה גרמנית מהמובילה בעולם בשנת 2010 נרכשה על ידי התאגיד מהונג קונג והצטרפה למשפחה כמותג וברנד שמסמל איכות וחוזק ללא פשרות. אחרי שנים רבות שבו היה הסלקל מהדומיננטים ביותר בעולם סלקל סייבקס דגם Basic או 1, תקראו לו איך שתרצו, לקראת סוף שנת 2018 החליטה החברה להשתדרג למצוא לסלקל הזה מחליף ויצאה עם שדרוג לדגם ה XL אשר מתאפיין בריפוד נוח יותר מקודמו ובשעה טובה הפרדה בין ידית האחיזה לגגון, להורים שזה הילד הראשון שלהם ואין להם מושג על מה אני מדבר אז תדעו שהכל טוב, השתדרגנו רק אם תחקרו על הסלקל הזה תדעו שהוא חדש מאוד ויצא ממש לקראת סוף שנת 2018 לעולם.

חסרונות יתרונות
  • ללא הגנות צד.
  • מומלץ להוסיף מקטין לתינוקות במשקל נמוך.
  • ציונים גבוהים במבחני הריסוק האירופאיים.
  • מתחבר למגוון רחב של עגלות.
  • ניתן לקשור עם וללא בסיס.
  • התקנה קלה.
  • עומד בתקן האירופאי. Ece R44/04
  • במידה ומוסיפים בסיס, יש בסיס גם בתקן אירופאי וגם בתקן אמריקאי לבחירתכם.
  • משקל קל: 3.5 ק"ג.

ציון מבחני הריסוק ללא בסיס ב-ADAC הינו GOOD

סלקל מומלץ 2019 - בייבי סתיו מוצרי תינוקות

לפרטים נוספים ורכישה

כמה מילים על חברת צ'יקו קודם לכן, צ'יקו הינה חברה איטלקית מהגדולות באירופה נוסדה בשנת 1958 פעילה ביותר מ 120 מדינות ומטרת העל של צ'יקו זה שלכל ילד בעולם יהיה מוצרים של צ'יקו. על מנת להיכנס לשוק האמריקאי ייסדה חברת צ'יקו את צ'יקו אמריקה ושם החלה לשווק מוצרי תינוקות גם כן. נכון לינואר 2019 מוצרי הבטיחות של צ'יקו מדורגים במקומות הראשונים בקטגוריות בהם הם מתמודדים בארה"ב והסלקל Keyfit30 דורג במקום השני (במקום הראשון Keyfit הרגיל אשר נכון לינואר 2019 לא קיים בארץ) לפי המבחנים האמריקאיים של האתר Consumer Reports. הסלקל עצמו כולל בדים רכים ועבים מאוד. מאפשר עגינה לרכב עם וללא בסיס כאשר הבסיס מגיע עם פלס להתקנה נכונה, חשוב להגיד שהסלקל שמגיע לארץ הינו הסלקל בתקן האמריקאי. 

חסרונות יתרונות
  • ניתן לחבר אך ורק לעגלות צ'יקו או לעגלות עם מתאמים מיוחדים.
  • בדים עבים וחמים.
  • קשירה מסובכת ללא בסיס.
  • ללא רגל בבסיס, ייתכן ויהיה צורך במגבת ליישור ההתקנה.
  • ללא הגנות צד.
  • משקל כבד יחסית 4.6 ק"ג
  • מדורג במקום השני במבחני הריסוק של Consumer Reports.
  • הבסיס כולל פלס להתקנה נכונה.
  • ניתן להתקין עם וללא בסיס.
  • מאושר לטיסה FAA - תו יוקרה של בטיחות.
  • תקן אמריקאי כולל אבזם חזה.
  • תקן אמריקאי ל Latch/Isofix.

ציון מבחני הריסוק האמריקאי Consumer Reports הינו Better

סלקל מומלץ - בייבי סתיו מוצרי תינוקות

לפרטים נוספים ורכישה

אני תמיד אוהב לראות לפני שאני רוכש שהמוצר שאני רוכש אכן נמכר בעולם, שהוא עובד ויש אותו אצל אחרים. אני גם מאוד אוהב לראות מה פופולארי ושאף מוכר לא עובד עלי וממציא לי מוצרים ומותגים ולכן צרפתי לכם את הקישור ל Google Trends שמתעדכן אוטומטית כל הזמן וזאת על מנת שתוכלו אתם לקרוא, לבחור ולהחליט בעצמכם איזה מוצר טוב עבורכם ואם הוא פופולארי אצל אחרים.

 

חשוב להדגיש כי מדובר כאן בהמלצותיי בלבד, אומנם ערכתי מחקר רב עבורכם והתאמתי את הנתונים הנמצאים ברשת לשוק הישראלי, אך תמיד כדאי לערוך מחקר של עצמכם לפני רכישה מוצר חשוב כל כך כמו סלקל. זכרו כי תפקידו של הסלקל הינו להציל את חיי ילדיכם במקרה של תאונה. אני ממליץ תמיד לקרוא בעצמכם באתרים בחו"ל ולהיוועץ עם מוכרים מהימנים, כאלה שנמצאים בתחום כבר שנים וחקרו אותו לא מעט ולא עם עובד שהגיע לתחום לשנה בודדת ובקרוב יחפש עבודה חדשה. 
קחו בחשבון את מה שרשמתי בהתחלה, פחות חשוב אם הסלקל מתחבר לעגלה, יותר חשוב שהוא עבר בדיקות מחמירות ויגן על ילדכם ברגע האמת. חשוב שהסלקל יהיה בעל הגנות צד ויש חברה רצינית שעומדת מאחוריו ויודעת מה היא עושה כדי שילדכם יהיה מוגן במקרה של אסון.
במידה ויש לכם שאלה, גם אם זה על סלקל עליו לא רשמתי בכתבה זו, אשמח לנסות ולעזור בתגובות מטה.

 

היה הראשון לרשום חוות דעת הוסף חוות דעת
תוכן ההודעה:
    לכל המאמרים
    מחבר הבלוג
    אוהד גולוב
    מחבר הבלוג:
    אוהד גולוב

    מנכ"ל חברת בייבי סתיו, האתר המוביל למוצרי תינוקות בישראל ויועץ מוסמך להתקנת מושבי בטיחות לילדים מטעם ארגון SafeKids העולמי.

    כמו כן משמש אוהד כמנהל כנס היזמות והחדשנות של אוניברסיטת תל אביב, Tau Innovation ומרצה מטעמם ברחבי העולם על חדשנות ויזמות.