בוסטר מומלץ 2022

הרשימה המעודכנת של כסאות בטיחות מגיל שנה ובוסטרים מומלצים לשנת 2022

אחד הנושאים החשובים ביותר - בטיחות ילדינו. כל הקשור לבוסטרים קצת מבלבל ולא תמיד מובן. במאמר הבא אנסה לעשות לכם סדר, מה זה בוסטר, מתי צריך לעבור לבוסטר, איך בוחרים בוסטר ומה הם הבוסטרים המומלצים לשנת 2022.

מהו בוסטר ואיזה סוגים קיימים?

  • כסא בטיחות משולב בוסטר (גב ורצועות) - מתאימים ממשקל של 9 ק"ג (גיל שנה) ומעלה - יש כאלה גם מגיל שנתיים.
  • בוסטר עם גב - מתאימים ממשקל של 15 ק"ג  (גיל 3) ומעלה.
  • בוסטר ללא גב - מתאימים ממשקל 22 ק"ג אך עדיפות למשקל 25 ק"ג - חשוב להדגיש כי המלצתי היא לא להשתמש בהם כלל או הכי מאוחר שאפשר.

במושב ההגבהה (בוסטר) ההורים חייבים להשתמש עד גיל שמונה, על פי החוק, כאשר ההמלצות הן להושיב את הילד בבוסטר עד לגובה של 1.45 מטרים ואף עד גיל 12.

 

מתי זה נקרא כסא בטיחות ומתי זה נקרא בוסטר?

בעצם הכל זה מונחים, מה שמבדיל כסא בטיחות מגיל שנה לבוסטר זה שבבוסטר אין אפשרות להטות את המושב טיפה אחורה (זווית שכיבה) כלומר הילד יושב ישר כל הזמן בעוד שבכסא בטיחות מגיל לידה ניתן לעגון את הכסא (המושב) ככה שהילד יהיה טיפה בזווית ובמידה וירדם הראש שלו לא יפול קדימה.

עקומת הבטיחות, מה הדבר הנכון לילד?

אין ספק שהמגמה היא תמיד כלפי מטה, מה הכוונה? בהכרח סלקל בטוח יותר מכסא בטיחות מגיל לידה, שבטוח יותר מכסא בטיחות מגיל שנה, שבטוח יותר מבוסטר עם רצועות, שבטוח יותר מבוסטר גב, שבטוח יותר מבוסטר ישיבה עד שבסופו של דבר מה שמגן עלינו זה הרכב בלבד! כלומר המטרה שלנו כהורים זה לנצל כל מושב וכל שלב למקסימום כדי למקסם את הבטיחות

אני מדגיש כי תפקידו של הבוסטר הוא להציל חיים במקרה של תאונה.

תקנים:

  • תקן אירופאי (ישן וחדש)
  • תקן אמריקאי.

תקן אירופאי

התקן מתחלק ל 2 - תקן ישן ECE R44/04 לעומת תקן חדש I-Size / R129 - התקן השוודי - Plus Test - לא תופס במושבים מסוג זה מכיוון שהם מותקנים עם הפנים קדימה.

  ECE R44/04 (תקן ישן)  I-Size \ R129 (תקן חדש)
מבחני ריסוק
  • מבחן ריסוק קדמי 50 קמ"ש
  • מבחן ריסוק אחורי 30 קמ"ש
  • מבחן ריסוק קדמי 50 קמ"ש
  • מבחן ריסוק אחורי 30 קמ"ש
  • מבחן פגיעת צד 24 קמ"ש
בובת ניסוי
  • בעלת 4 חיישנים אשר מספקים תוצאות לבדיקות.
  • בעלת 32 חיישנים אשר מספקים תוצאות לבדיקות ושיפור הדיוק.
כיוון הבדיקה
  • עם כיוון הנסיעה החל מ 9 ק"ג
  • נגד כיוון הנסיעה עד 15 ק"ג כחובה!
התקנה
  • איזופיקס, חגורה או שניהם
  • איזופיקס בלבד עם תמיכת רגל ותדר.
קטגוריות
  • קבוצה 0: עד 13 ק"ג | עד גיל שנה.
  • קבוצה 0/1: עד 18 ק"ג | עד גיל 4.
  • קבוצה 1: 9-18 ק"ג | 9 חודשים עד גיל 4.
  • קבוצה 2/3: 15-16 ק"ג | 3.5 - 12 שנים.
  • אין קבוצות כלל, מבוסס על גובה הילד.

תקן אמריקאי

  • תקן - Fmvss 213 - קשירה באמצעות רצועות הבטיחות - בודק את הקריטריונים הבאים: ילדים עד 36 ק"ג, עגינה לרכב עם מינימום תזוזה, עד 2.5 ס"מ, חוברת הוראת, נקודות עגינה, הוראות אזהרה על הכסא, הגבלת שימוש ברצועות בטיחות ועוגנים תחתונים (איזופיקס),
  • תקן Fmvss 225 - קשירה באמצעות חיבור איזופיקס - קובע את כל הכללים של החיבור באמצעות איזופיקס, חובה לאיזופיקס עליון (תדר) ועוד 2 איזופיקס תחתון.

את הרשימה המפורטת ניתן לקרוא באתר של הרשות לבטיחות בדרכים האמריקאית כאן

בארה"ב בוסטרים אמריקאיים נדרשים לעמוד בכללים האלה והחברות בוחנות בעצמן את מבחני הריסוק. לרוב, החברות לא מפרטות בדיוק את המבחנים אותם הם עשו ובארה"ב התפיסה היא שאם יש בעיה יש Recall והצרכנים מודיעים במידה ויש בעיה ואז היצרן מתקן אותה, להלן הקישור לאתר ה Recall. ממליץ לכם לבדוק האם הבוסטר שלכם ברשימה ולראות האם יש לו תקלה ידועה שזקוקה לטיפול.

קריטריונים לבדיקה

  • בודק פגיעות ראש
  • בודק באמצעות בובה בגיל 10 במשקל 29.5-36 ק"ג עם כיוון הנסיעה או בובה מותאמת גיל אחרת לתינוקות מגיל לידה
  • בודק את המרחק של תנעת הראש בנסיעה קדימה
  • בודק את הפגיעה בברכים
  • בודק את הלחץ על החזה
  • בודק שהרצועות לא יקרעו בזמן התאונה
  • הבובה לא יכולה לצאת מהמושב בזמן תאונה
  • בדים חסיני אש
  • בודק במהירות 48.2 קמ"ש
  • בודק שחרור קל ומהיר של האבזם

 

ההבדל הגדול בין תקן אירופאי לתקן אמריקאי

ההבדל הגדול בין התקנים הוא בגישה:

  • תקן אירופאי - האיזופיקס הינו בחיבור ברזלים ישירות לשלדת הרכב - התזוזה של הכסא הינה לפי הוראות היצרן.
  • תקן אמריקאי - האיזופיקס הינו בחיבור רצועות LATCH ישירות לשלדת הרכב ואשר אסור שיזוז יותר מ 2.5 ס"מ + אבזם תפיסה לבית החזה (כתפיים).

מה השוני בתפיסה? הגישה האירופאית אומרת שבמידה ויש תאונה עליכם להוציא את הילד החוצה במהירות האפשרית ולהשאיר את הכסא ברכב בעוד שהגישה האמריקאית אומרת בדיוק ההפך, לחתוך את רצועות האיזופיקס, LATCH, ולהוציא את הילד ביחד עם הכסא ולכן יש גם בנוסף את תופסן פלג הגוף העליון שלא קיים בתקנים האירופאיים. כמו כן לרוב המושבים האירופאיים אין תוקף רשום למושבי הבטיחות (לכסאות) בעוד לאמריקאיים יש, בכל מקרה אני ממליץ להשתמש במושב בטיחות בין 7-10 שנים מתחילת השימוש בעוד בסלקלים יש להשתמש לא יותר מ 5 שנים מרגע הייצור, שימו לב כי בחלק נכבד מהכסאות האמריקאיים רשום תוקף ויש להתייחס לרשום שם,  אך במידה ואין זה כתוב זאת המלצתי..

מי מהם צודק? זאת כבר ההחלטה שלכם אבל ההבדל בגישה הוא מאוד ברור ולכן התפיסה המאוד שונה בין 2 היבשות הללו.

מכוני בדיקות

באירופה כפי שראינו התקן דורש בדיקות לפי חוק אבל יש מכון מחקר שמפרסם גם את הבדיקות שלו, המכון נקרא ADAC, המכון הינו מועדון רכב גרמני אשר נוסד בשנת 1903 ועורך בדיקות עצמאית למבחני ריסוק אותם הוא מפרסם בחינם לכולם בקישור הבא, חשוב לדעת שהמדיע המופיע שם הינו בשפה הגרמנית.

אופן הדירוג של ADAC הינו:

  • טוב מאוד- פחות מ 1.5.
  • טוב - 1.6-2.6.
  • מספק - 2.7-3.9.
  • כמעט נכשל 3.9-5.5.
  • נכשל 5.5 ומעלה.

שימו לב שככל שהמספר נמוך יותר זה ציון גבוה יותר.

בארה"ב אין מכון בדיקה ממשלתי שעושה מבחני ריסוק, יש את האתר הלאומי לבטיחות בדרכים שמדרג כסאות ומושבים לפי הנתונים שרשמתי מעלה בקישור הבא ובנוסף יש את אתר Consumer Reports, ארגון ללא מטרות רווח שנוסד בשנת 1936 לבדיקת מוצרים בכלל ומושבי בטיחות בפרט - למרות שהארגון הוא ארגון ללא מטרות רווח על מנת לראות את הדירוגים באתר יש לשלם כסף ולעשות מנוי לאתר (בבייבי סתיו אנו מפרסמים את התוצאות שלו עם כל פרסום), ניתן לצפות בקישור הבא (דורש תשלום).

אופן הדירוג של האתר Consumer Reports:

  • הכי טוב - Best.
  • בסדר - Better.
  • בסיסי - Basic.

חשוב להדגיש אין חפיפה בין האתרים, אין מוצרים זהים בין ADAC לבין Consumer Reports גם אם אנחנו רואים במקרה מוצר עם אותו השם, למרות שזה מבלבל זה לא אותו מוצר ולא בדיוק אותו הדבר, לדוגמא כסא בטיחות Graco Milstone שקיבל באתר האמריקאי ציון מאוד גבוה קיבל ציון נכשל אצל האירופאים והסיבה לכך היא שבכסא האירופאי אין חיבור איזופיקס כלל. אז חשוב להבין שיש הבדל והמוצרים אינם חופפים.

למאמר השוואה בין מכוני הבדיקות ADAC אל מותר CR לחצו כאן

הבדלים בין דרישות התקן לבין מבחני הריסוק

 

סטטיסטיקות ומספרים

הכנתי לכם קצת סטטיסטיקות מהעולם כדי לתמוך בגישה האירופאית שלי בתקן I-Size בכלל ומדוע אני מעדיף אותו על התקן האמריקאי.

  • שוודיה הינה המדינה עם מספר הילדים ההרוגים בתאונות דרכים הנמוך בעולם עם ממוצע של 4 ילדים הרוגים בשנה.
  • ארה"ב גורם מספר אחד למוות של ילדים הינו תאונות דרכים
  • בארה" בשנת 2018 כמות הילדים שנהרגו בתאונות דרכים היה 880 - עכשיו יגידו שהמספרים לא זהים כי האוכלוסיה הרבה יותר גדולה ולכן:
  • אם ניקח את היחס של גודל ארה"ב לשוודיה כמות ההרוגים היו 176 לעומת 880 - כלומר ירידה של 80% בתמותת ילדים בתאונות דרכים.

מדינת ישראל

  • נכון לשנת 2018 מדינת ישראל מדורגת במקום הראשון במות ילדים בתאונות דרכים (לינק)
  • 8.2% מכל ההרוגים בתאונות דרכים במדינת ישראל הם ילדים מתחת לגיל 14 - פי 2 מהממוצע של ה OECD
  • בשנת 2021 ישנה עליה של 18% יותר משנת 2020 באופן גורף - תיקחו את הממוצע 8.2 ותוסיפו למספרים.
  • בתאריך שאני כותב את זה הינו נובמבר 2021 ולכן השנה עדיין לא נגמרה ואין מספריים סופים - אבל המצב במילה אחת גרוע

שורה תחתונה

במדינת ישראל ישנה העדפה לתקן האמריקאי מהרבה סיבות - אבל הסיבה המרכזית היא איננה בטיחות!

  • במדינת ישראל רב המושבים מותקנים בצורה שאיננה נכונה - תסמכו עלי, לא כל המתקינים המורשים באמת יודעים להתקין מושבי בטיחות
  • הקורס להתקנת מושבי בטיחות בישראל שנערך בארץ במשרדי בטרם על ידי הארגון העולמי safekids worldwide - מעביר הדרכות בגורף על התקן האמריקאי כי שם ההסתברות לטעות גבוהה מאוד.
  • השינוי חייב להתחיל מכאן! תסמכו בעיקר על עצמכם, תעברו לתקן אירופאי I-Size או שוודי ותפסיקו לסמוך על אנשים שמוכרים לכם איך מתקינים 3 כסאות ברכב בסרטונים יפים והסברתיים.
  • ההסתברות לטעות בתקן I-SIze או שוודי הינה אפסית! הטעות היחידה שבאמת יכולה להיות הינה גובה רצועות הבטיחות הפנימיות שרב המתקינים המוסמכים בכלל לא ידברו איתכם על זה.
  • סעו בזהירות, תהיו עירניים וזכרו - אתם אחראיים על הגורל של ילדכם - במדינת ישראל יש לנו את הפריבילגיה להשתמש בתקנים אירופאיים מחמירים!

 

אחלק ל - 2 את המלצותיי, בשלב הראשון כסא בטיחות (בוסטר) עם רצועות ולאחר מכן בוסטר גב.

 

רשימת כסאות הבטיחות משולבי בוסטר המומלצים ל 2022

אם כבר הגעתם עד לפה אני מניח שקראתם או לפחות מקווה שקראתם את מה שכתבתי ולכן אני מניח שברור לכם שאני בעד תקן אירופאי מחמיר I-Size לפני הכל, לדעתי הוא גם חשוב יותר ממבחני הריסוק של ADAC כי הוא בודק דברים ש ADAC לא בודק אותם כפי שראיתם, אז כסא הבטיחות של ברייטקס מדגם Advansafix i-Size הוא מהבודדים בעולם שהם ממשקל 9-36 ק"ג בתקן i-Size, לדעתי ניתן לספור על כף יד אחת את המושבים האלה שקיימים בעולם והוא כל כך חדש ויוצא דופן שהוא צפוי להגיע לארץ באזור יוני 2022, האם שווה לחכות עבורו? לדעתי מאוד! הוא ברמת בטיחות הרבה יותר גבוהה ממה שיש לשוק היום להציע והוא אף זכה בפרס מושב הבטיחות הבטוח ביותר באירופה נכון לשנת 2020 (לקטגוריה זו, זכרו שם הכל מתחלק לקטגוריות). ברייטקס עצמם העבירו את מושב זה מבחני ריסוק במהירות גבוה משמעותית מהתקן ומהבדיקות של ADAC, מהירות של 86 קמ"ש. יתרון נוסף של המושב מעבר לזה שהוא בטוח במיוחד זה שהריפוד שלו גם איכותי מאוד ולילד נוח מאוד לשבת בו ובתקן האירופאי ניתן לשנות מצבי ישיבה / שכיבה תוך כדי נסיעה ככה שאם אתם נוסעים נסיעה אורכה ניתן להשכיב (להטות) את המושב למצב שכיבה קטן (הטיה) תוך כדי נסיעה.

חסרונות יתרונות
  • לא מתפרק לבוסטר ישיבה (טוסיק)
  • כבד
  • מתאים רק עד 36 ק"ג
  • אין מתקן לכוס
  • תקן i-Size
  • הכסא הבטוח ביותר בקטגוריה לשנת 2020
  • ריפוד איכותי
  • הגנות צד מוכחות
  • הגנה מפני תאונה חזיתית
  • סיכוי אפסי להתקנה שגויה
  • רצועות פנימיות עד 21 ק"ג
  • 2 מצבי - ישיבה / שכיבה
  • עבר מבחני ריסוק של ברייטקס במהירות 86 קמ"ש

לפרטים נוספים ורכישה לחצו כאן - צפי הגעה יוני 2022

 

באופן כללי חברת סילבר קרוס יצאה בשנת 2020 (המאמר נכתב בינואר 2022 ) עם מוצרי בטיחות מדהימים בתקן אירופאי, כסא בטיחות משולב בוסטר מבית סילבר קרוס הוא פתרון אני חשוב ראשון מסוגו בתקן אירופאי עם לכסא בטיחות משולב בוסטר עם רצועות פנימיות (יש כאלה לא מעט בתקן האמריקאי - אבל בתקן האירופאי זה חריג בנוף; הכסא עצמו מתאים מגיל שנה ועד 36 ק"ג והייתרון של התקן האירופאי זה שניתן לשנות את מצבי הישיבה תוך כדי שהכסא מעוגן לרכב ועם איזופקיס ברזלים הסיכוי לטעות התקנה נמוך מאוד.

חסרונות יתרונות
  • לא מתפרק לבוסטר ישיבה.
  • כבד להעביר מרכב לרכב
  • מתאים רק עד 36 ק"ג
  • אין מתקן לכוס
  • איזופקיס ברזלים
  • זוכה פרס המוצר המשולב הטוב ביותר לפי מגזין Made For Mums
  • רצועות פנימיות עד 18 ק"ג.
  • רמת בטיחות מאוד גבוהה
  • כולל הגנות צד
  • סיכוי אפסי לטעות התקנה
  • ריפוד איכותי מאוד עשוי במבוק

לפרטים נוספים ורכישה לחצו כאן

 

  • כסא בטיחות מגיל שנה משולב בוסטר מומלץ 2022 #3 Britax דגם Grow With you

קיבל במקום הראשון במבחני הריסוק החדשים של Consumer Reports

כפי שציינתי קודם הכסא של סילבר קרוס הוא מהבודדים בתקן האירופאי בחיבור Isofix ברזלים ומכאן נעבור לאמריקאיים ומי עם לא ברייטקס שהיא בכלל חברה בריטית שיצרה כסא כזה לתקן האמריקאי, אוי כמה שזה מבלבל... כסא Grow With you הינו המחליף לכסא פיונייר והוא מתאים מגיל שנתים, כמו כן לכסא יש 2 מצבי שכיבה ישיבה ומתאים עד למשקל 54 ק"ג. הכסא קיבל ציונים מצויינים במבחנים האמריקאים ואף את הציון Best Bet לפי המכון הרשמי IIHS.

הכסא עצמו מתחלק ל 3 תתי דגמים

  1. דגם בסיסי - מתחבר Isofix Latch ישירות לשלדת הרכב
  2. דגם קליק טייט - אשר מאפשר לחבר את הכסא באמצעות רצועות הרכב עם נעילה בצורה קלה ופשוטה
  3. דגם קליק טייט ובדים נושמים - CT CF
חסרונות יתרונות
  • מתאים מגיל שנתיים.
  • לא מתפרק.
  • כבד - לא קל להעביר מרכב לרכב.
  • קשה לפעמים להדק את החגורה
  • קשה לכניס 3 ברכב.
  • ציונים מצויינים במבחני הריסוק
  • קיבל את הציון הגבוה ביותר במבחני CR
  • מרופד מאוד
  • בטיחותי מאוד
  • כולל מתקני כוס
  • מתאים עד 54 ק"ג
  • בעל הגנות צד

לפרטים נוספים ורכישה

 

הבוסטר של צ'יקו מדגם Myfit, אחרי המוצר הנפלא Chicco Nextfit מגיע הפתרון לילדים גדולים יותר ומתאים מ 11.4-45.3 ק"ג, הוא בעל 9 מצבי גובה להגנה מושלמת על הראש ו-4 מצבי שכיבה/ישיבה לנוחות מקסימלית של הילד גם בנסיעות ארוכות. המושב עמוק מאוד והריפוד נוח במיוחד כך שבמידה ואנו נוסעים יותר מכמה דקות בודדות מהגן וחזרה, לילד יהיה נעים מאוד לשבת בכסא הזה. הכסא מגיע גם עם הגנות צד בעלת 2 שכבות, להגנה מקסימלית על הילד.
שלד המוצר עשוי פלדה מחוזקת להגנה מירבית. המוצר חדש מאוד וקיבלת את הציון Better במבחני הריסוק של Consumer Reports, לגבי IIHS הבוסטר כבר קיבל את הציון המשובח "BEST BET".

חסרונות יתרונות
  • שימוש ב ISOFIX עד 18 ק"ג.
  • לא מתפרק והופך לבוסטר ישיבה.
  • ניתן להשתמש עם רצועות עד 29 ק"ג
  • בעל 4 מצבים שכיבה / ישיבה.
  • מאושר לטיסה FAA - תו בטיחות מחמיר.
  • תוקף 8 שנים.
  • התקנה קלה באמצעות Isofix.
  • 9 מצבי ראש.
  • ריפוד רך ונעים.
  • שלדת פלדה

ציון מבחני הריסוק באתר Consumer Reports הינו בסדר / Better

בוסטר לילדים - בייבי סתיו מוצרי תינוקות

לפרטים נוספים ורכישה

 

 

לפרטים נוספים ורכישה לחצו כאן

בוסטר מקסים מבית גרקו, מתאים החל מ-10 ק"ג ועד למשקל של 45 ק"ג.
כמו הבוסטרים הקודמים עליהם כתבתי, גם בוסטר זה קיבל את הציונים הגבוהים ביותר של בטיחות בבחינות וקיבל את הציון "Best Bet" לפי מכון הבטיחות האמריקאי IIHS ואת הציון Best במבחני הריסוק של האתר Consumer Reports.
הבוסטר מתפרק והופך להיות מבוסטר רוצעות לבוסטר גב ובסופו של דבר בוסטר ישיבה בלבד ומתחבר באמצעות Isofix ישירות לשלדת הרכב.

חסרונות יתרונות
  • כאשר עוגנים באמצעות רצועות הבטיחות יש צורך ב Locking Clip.
  • מושב קצת קשיח.
  • מצב אחד ללא הטיות.
  • התקנה מעט קשה עם Isofix.
  • מאפשר קשירה באמצעות רצועות פנימיות עד 30 ק"ג.
  • מתפרק והופך להיות 3 ב 1.
  • קיבל את הציון Best לפי הבדיקות של Consumer Reports.
  • קיבל ציון "משובח" במכון הבטיחות האמריקאי IIHS.
  • מצבי ראש משתנים בקלות.
  • תוקף 7 שנים.

ציון מבחני הריסוק באתר Consumer Reports הינו מצויין / Best

בוסטר לילדים - בייבי סתיו מוצרי תינוקות

לפרטים נוספים ורכישה

בוסטר רצועות איכותי, מתאים ממשקל 9 ק"ג ומעלה (גיל שנה). הבוסטר מגיע עם הגנות צד משופרות וראש מתכוונן. בעל תו תקן ECE R44/04, עבר בהצלחה את המבחנים הדרושים על מנת להיות אחד הבוסטרים עם הרצועות המומלצים ביותר כיום.
חברת ג'ואי ידועה בעיצובים המרהיבים שלה ובאיכות הבדים הגבוה. לבוסטר מערכת הגנת צד Guard Surround חדשנית הבולמת את פגיעות הצד ומקטינה את הסיכוי לפגיעת הפעוט במקרה של תאונה. יתרון נוסף של הבוסטר זה שהוא גם מתפרק ומאפשר להיות בוסטר ישיבה לילד גדול.

חסרונות יתרונות
  • אין חיבור Isofix.
  • מוגבל עד 36 ק"ג.
  • לא נבחן במבני ADAC.
  • גב מאוורר.
  • התקנה קלה ופשוטה.
  • מתפרק, 3ב1.
  • מתקן כוס נוח לשימוש.
  • צר, סבירות גבוהה להכניס 3 ברכב.
  • הגנות צד.
  • משענת ראש בעלת 10 מצבים.
  • תקן אירופאי Ece R44/04.
  • זוכה פרס הבוסטר הטוב ביותר למגזין Mother&Baby.

בוסטר מומלץ לילדים - בייבי סתיו מוצרי תינוקות

לפרטים נוספים ורכישה

רשימת הבוסטרים עם הגב המומלצים ל 2022

לפני הרשימה, חשוב להסביר מדוע צריך חיבור איזופיקס לבוסטרים - אחרי הכל, מה שמחזיק את הילד אלה רצועות הבטיחות. חיבור האיזופיקס נועד להגן על הנוסעים ברכב כאשר אין ילד היושב בבוסטר והחשש שהבוסטר יפגע בשאר הנוסעים במקרה של תאונה. החיבור מחזיק את הבוסטר כאשר אין ילד בו ומונע ממנו "לעוף" ולפגוע בסובבים, במידה והחלטנו לרכוש בוסטר ללא איזופיקס עלינו לחגור את הבוסטר באמעות רצועות הבטיחות כאילו יושב שם ילד גם כאשר הבוסטר ריק, זאת על מנת להגן עלינו ועל שאר הנוסעים ברכב במקרה של תאונה.
האפקט יהיה אפקט זהה, היתרון של האיזופיקס הוא שאין צורך כל פעם מחדש לחגור את הכסא, מוריד את האופציה שמישהו ישכח לעשות זאת ובכך אנו מוגנים בצורה מיטבית.

 

חברת ברייטקס הצגנו כבר קודם לא מעט פעמים, אבל הבוסטר הזה הינו בוסטר מהפכני ולפי ברייטקס אירופה נחשב לבוסטר הטוב ביותר שלהם ויש שיטענו הטוב ביותר בועלם, הבוסטר כל כך חדש שעדיין לא עבר את מבחני הריסוק של ADAC אבל צופים לו ציון גבוה מאוד של 1.7, מדובר בבוסטר הראשון בעולם שאמור להגן בנוסף להכל גם מתאונה חזיתית ולהוריד את עוצמת הפגיעה באמצעות טכנולוגיית SecureGuard + XP-PAD של ברייטקס. ברייטקס עצמם העבירו בוסטר זה במבחן ריסוק מחמיר משמעויתית מהתקן ובדיקות ADAC, במהירות 86 קמ"ש. הבוסטר עצמו בנוסף לסופר בטיחותי גם מאורר באמצעות "חורים" בגב המושב שבימי הקיץ החמים יהיה לילד נעים והוא עשוי בד מאוד איכותי ונעים, כמובן הבוסטר מתחבר באמצעות Isofx ישירות לשלדת הרכב לבטיחות מקסימאלית גם לסובבים

חסורנות יתרונות
  • לא מתפרק לבוסטר טוסיק
  • עד 36 ק"ג
  • לא נבחן במבחני ADAC (עדיין)
  • התקן המחמיר בעולם לבוסטרים i-Size
  • נחשב לבוסטר הבטוח ביותר מבית ברייטקס
  • הגנות צד 
  • הגנה מפני תאונה חזיתית
  • מאוורר ונעים
  • בד איכותי
  • סיכוי אפסי להתקנה שגוייה
  • התאמה מושלמת להגנה על הראש והצוואר
  • ריפוד יורד לכביסה
  • שינוי מצבי ראש ביד אחד
  • עבר מבחני ריסוק של ברייטקס במהירות 86 קמ"ש

לפרטים נוספים ורכישה

ראשית נדבר כמה מילים על חברת Beafe, החברה הינה חברה נורבגית חלוצה, מובילה בתחום שכל המוצרים שלה הינם בתחום הבטיחות בכלל ובטיחות הרכב בפרט. כמו כל מוצרי הבטיחות גם כאן המוצרים המחמירים ביותר מגיעים אלינו ממדינות סקנדינביה. הבוסטר עצמו בעל תקן I-Size המחיר ביותר לקטגוריה... מזה אומר? מעבר למבחנים המחמירים שהוא עבר הוא גם עבר בוודאות מבחנים לפגיעות צד כי זה התקן היחיד שבודק את זה, מתחבר כמובן Isofix קשיח עם סיכוי אפסי לטעות התקנה.

חסרונות יתרונות
  • אין מתקן לכוס
  • הגנת צד מתפרקת בקלות
  • עד 36 ק"ג
  • תקן I-Size
  • ציון 1.9 במבחני הריסוק Adac
  • סיכוי אפסי להתקנה שגויה.
  • מתפרק 2ב1.
  • התאמה מושלמת להגנה על הראש
  • מרווח

לפרטים נוספים ורכישה

 

את חברת ג'ואי אתם כבר מכירים, הפעם הגיע אלינו לארץ ממש טרי באמצע ינואר 2022 הבוסטר החדשני ודור שני לבוסטר TRILLO, הפעם הגיע ה I Triilo LX, מה חידושים אתם בטח שואלים? ראשית דגם ה LX בניגוד לדגם ה רגיל כולל בתוכו הגנות צד אבל ויש אבל גדול, כאשר יש תקן I-Size שזה חידוש נוסף בבוסטר הזה הוא עבר בחינות בפגיעות הצד שלו, אני מזכיר לכם כי התקן הבסיסי לו בודק בחינות של פגיעות צד בעוד התקן I Size  שהוא המחמיר בעולם לבוסטרים כן בודק ובנוסף הציון של הבוסטר לבחינה היה גבוה עם ציון של 2.1 ותקן מחמיר יש לנו כאן בוסטר מנצח כמו כן הבוסטר בעל ריפוד זיכרון שיהיה לילד נוח, 10 מצבים בניגוד ל 7 לדגם הרגיל למשענת הראש וזוג מחזיקי כוס - 1 לכל צד

חסרונות יתרונות
  • איזופיקס רצועות ולא קשיח
  • תקן I- Size המחמיר בעולם לבוסטרים
  • ציון ADAC גבוה של 2.1
  • 10 מצבים למשענת הראש
  • ריפוד זיכרון נוח במיוחד
  • שינוי מצבים ביד אחת
  • צר ומתאים ל 3 מושבים ברכב
  • מחיר מצויין לבוסטר בכזאת רמת בטיחות

לפרטים נוספים ורכישה

 

אני לא בטוח שצריך לספר בארץ להורים על חברת ברייטקס, אני מניח שכל הורה שמגיע לשלב הבוסטר עבר בשלב כזה או אחר היכרות עם החברה בכל זאת אחת הנפוצות בארץ. אבל מה שרובם לא יודעים זה שהחברה הינה חברה בריטית במקורה ורוב המושבים שנמכרים בארץ הם התקן האמריקאי, כלומר הכסא מרתון, בולוורד ואחרים הינם בתקן אמריקאי ולא אירופאי והדגם זה של הבוסטר הינו בתקן אירופאי, כחסיד של התקן האירופאי אני מניח שאתם מבינים למה אני מעדיף אותו למרות שחבל שהוא בתקן סטנדרטי ולא בתקן I-Size כלומר הוא פחות מחמיר אבל עם ציון בטיחות מאוד גבוה ב Adac של 1.8 - במקרה ששאלתם עדיף תקן I-Size עם 1.9 מאשר תקן רגיל עם 1.8 זה לא אותם בחינות... מבלבל? האמת מאוד.. הבוסטר עצמו מאוד איכותי עם חיבור Isofix קשיח ישירות לשלדת הרכב וסיכוי אפסי להתקנה שגויה. גם בוסטר זה מתפרק והופך להיות בוסטר ישיבה בלבד, כמו כל הבוסטרים בתקן האירופאי הינו מ 15-36 ק"ג.

חסרונות יתרונות
  • תקן אירופאי רגיל
  • אין מתקן לכוס
  • כבד להעברה מרכב לרכב
  • ציון גבוה במבחני הריסוק 1.8
  • בטיחות במיוחד
  • מרווח
  • מתפרק לבוסטר ישיבה
  • הגנה מושלמת לרכש הילד

לפרטים נוספים ורכישה

 

בהמשך ישיר למקום השני אני בוחר להמשיך עם ברייטקס והפעם עם הבוסטר החדש שלהם שהגיע לארץ ממש בדצמבר 2021 בתקן אמריקאי, Skyline. בעוד באירופה המשקלים של הילד זה עד 36 ק"ג בארה"ב הם כבר בודקים משקלים גבוהים יותר והבוסטר הזה מתאים ממשקל 15 ק"ג ועד 54 ק"ג כלומר התקן האמריקאי כבר בודק ומאשר ילדים במשקלים גבוהים יותר מהתקן האירופאי והבוסטר הזה מהבודדים בארה"ב שנבדקו עד 54 ק"ג בתקן (שאני אומר נבדקו זה על ידי ברייטקס, כן?.. כי לתקן לא מתייחס לזה). הבוסטר מתאים מגיל 3 כפי שציינתי ועד לגיל 12 ומתחבר איזופיקס "לץ" בתקן אמריקאי ישירות לשלדת הרכב. למשענת הראש 10 גבהים שונים להתאמה מושלמת לראש הילד וניתן לפרק את הבוסטר בקלות ולהפוך אותו לבוסטר ישיבה. הבוסטר עצמו קיבל ציון נמוך במבחני הריסוק של CR - ציון 58 אבל רב הנקודות המוחץ ירד על שימוש ללא גב ומכיוון שאני באופן עקרוני מעדיף שימוש עם גב ולא ללא, עם גב הבוסטר עצמו קיבל ציונים גבוהים מאוד יחסית ולכן הוא מאוד מומלץ בשימוש עם גב.

חסרונת יתרונות
  • ציון 58 במבחני הריסוק שלCR
  • לא מתפרק טוב ללא גב
  • רחב, 53 ס"מ
  • מתאים עד 54 ק"ג
  • יש מתקן לכוס
  • משענת ראש ל 10 גבהים
  • מתחבר Isofix Latch ישירות לשלדת הרכב

 

לפרטים נוספים ורכישה

בגדול בוסטרים הם המוצרים הזולים ביותר בכל שרשרת מושבי הבטיחות, בוסטר גרקו מבית אפיקס יתן לכם מענה של כל מה שצריך במחיר של מאות שקלים בודדים בלבד, הבוסטר מתאים ממשקל 15 ק"ג ועד 36 ק"ג אבל הוא יכול להתפרק ולשמש כבוסטר ישיבה בלבד, הבוסטר החדש מגיע לארץ לשמחתי בתקן האירופאי ככה שיש לו כבר הגנות צד והן גם נבדקו לפי התקן כמו כן הוא כולל מתקן לכוס ומקבל ציונים גבוהים באופן קבוע במבחני הבטיחות השונים.

חסרונות יתרונות
  • מתקן לכוס לא מתאים לכוסות גדולות
  • רחב וקשה להכניס 3 ברכב
  • קל להתקנה.
  • משענת ראש עולה ויורדת.
  • מרווח לילד.
  • קל משקל.
  • מרווח.
  • בטיחותי מאוד.
  • הופך לבוסטר ישיבה.

לפרטים נוספים ורכישה לחצו כאן

 

כמיטב המסורת שלי אני ממשיך להמליץ קודם כל על מוצרים בתקנים אירופאיים ומכאן מגיע גם הבוסטר של ברייטקס, אל תשכחו ברייטקס במקום הם חברה בריטית וכן הם מייצרים מוצרים גם בתקנים אירופאיים, מזכיר לכם שמוצרים בתקן אירופאי לא יכולים להימכר בארה"ב ולהפך - הבוסטר של ברייטקס קיבל ציון בהחלט הוגן עבור בוסטרים ובקטגוריה שלו במבחני הריסוק של ADAC' ציון של 2.1 שנחשב טוב וזה בסדר גמור בתקנים האירופאים משענת הראש שלו עולה ויורדת להגנה מושלמת על הילד והוא יכול להתפרק ולהיות בוסטר ישיבה בלבד.

חסרונות יתרונות
  • בדים ברמה סטנדרטית
  • אין מחזיק כוס
  • ציונים טובים במבחני הריסוק
  • קל משקל
  • קל להעביר מרכב לרכב
  • יחסית צר
  • 11 מצבי לראש

לפרטים נוספים ורכישה לחצו כאן

 

 

מתאים ממשקל 15 ק"ג ומעלה, נוח ואטרקטיבי, בעל מערכת הגנת ראש צד וחיבור Isofix בתקן אירופאי ישירות לשלדת הרכב, מה שמחבר אותו חזק משמעותית ומונע תנודות בזמן סיבובים. הבוסטר קיבל את הציון Good במבחני הריסוק  ונחשב לבוסטר איכותי נוח ויעיל. לבוסטר הגנות צד משופרות המגנות על הילד במקרה של תאונת צד.

חסרונות יתרונות
  • משקל מקסימאלי 36 ק"ג.
  • אין מצבי שכיבה.
  • לא ניתן להוריד לכביסה.
  • ציונים טובים במבחני הריסוק.
  • מתחבר ISOFIX בתקן אירופאי.
  • 7 מצבים למשענת הראש.
  • בעל הגנות צד.
  • צר: 48 ס"מ.
  • משקל: 4.5 ק"ג.
  • התקנה קלה ופשוטה.
  • 2 מתקנים נוחים לכוסות.

בוסטר לילדים - בייבי סתיו מוצרי תינוקות

לפרטים נוספים ורכישה

 

מצורף הרשימה של המבחנים האחרונים והתוצאות לתקן האירופאי  (ADAC)

  • Abc Design Aspen - ציון 2.8
  • Britax Romer Advansafix m - ציון 2.8
  • Chicco Seat4Fix - ציון 4.0
  • Cybex Pallas G - ציון 2.0
  • Cybex Solution  - ציון 1.8
  • Foppadedretti Isoplus - ציון 2.9
  • Jane Groowy - ציון 3.1
  • Joie I-Traver - ציון 1.9
  • Joie I Trillo LX - ציון 2.1
  • Letta's Murphy - ציון 3.6
  • Nuna Tres LX - ציון 36
  • Recaro Mako Elite 2 - ציון 2.0
  • Recaro Tiam Elite - ציון 2.6
  • Cybex Anoris T i-Size - ציון 1.5
  • Urban Kanga Uptown Model TV107 - ציון 4.8
  • Britax Römer Kidfix M i-Size - ציון 2.0
  • Casualplay Backfix i-Size - ציון 3.3
  • Graco EverSure i-Size - ציון 2.1
  • Kinderkraft Comfort Up - ציון 5.5
  • Walser Kids Experts Noemi ציון 5.5

מצורפת הרשימה למבחנים האחרונים של CR למושבים עם רצועות

  • Britax Grow With You CT - ציון 82  - ציון מבחן ריסוק Bet
  • Cosco Highback Booster - ציון 75 - ציון מבחן ריסוק Best
  • Evenflo Maestro Sport - ציון 73 - ציון מבחן ריסוק Best
  • Graco Nautilus 65 LX ציון 72 - ציון מבחן ריסוק Better
  • Evenflo Evolve ציון 71 - ציון מבחן ריסוק Best
  • Chicco MyFit - ציון 70 - ציון מבחן ריסוק Better
  • Graco Atlas - ציון 65 - ציון מבחן ריסוק Basic
  • Graco Tranzitions - ציון 61 - ציון מבחן ריסוק Best
  • Cosco Finale 2-In-1 - ציון 52 - - ציון מבחן ריסוק Basic
  • KidsEmbrace Toddler Car Seat - ציון 50 - ציון מבחן ריסוק Better
  • Baby Trend Hybrid 3-in-1 - ציון 38 - ציון מבחן ריסוק Better

מצורפת הרשימה למבחנים האחרונים של CR לבוסטרים - לא מתפרקים לבוסטר גב

  • Diono Everett NXT - ציון 75
  • Maxi-Cosi RodiFix - ציון 73
  • UPPAbaby Alta - ציון 67
  • Cybex Solution Z-Fix - ציון 63
  • Mifold hifold - ציון 59
  • Peg Perego Viaggio Flex 120 - ציון 57
  • Peg Perego Viaggio HBB 120 - ציון 56

מצורפת הרשימה למבחנים האחרונים של CR לבוסטרים - מתפרקים לבוסטר גב

  • Nuna AACE - ציון 72
  • Graco Turbobooster Grow - ציון 70
  • Peg Perego Viaggio Shuttle Plus 120 - ציון 70
  • Chicco Kidfit - ציון 70
  • Chicco Kidfit Zip - ציון 70
  • Graco Turbobooster LX with Safety Surround - ציון 68
  • Graco Turbobooster Highback - ציון 67
  • Graco Affix - ציון 67
  • Graco Turbobooster Stretch2Fit - ציון 66
  • KidsEmbrace Fun-Ride High Back Booster - ציון 61
  • Safety 1st Store ’n Go - ציון 61
  • Clek Oobr - ציון 59
  • Britax Skyline 2-Stage - ציון 58
  • Diono Monterey 4DXT - ציון 57
  • Diono Cambria 2 -ציון 54
  • Diono Monterey XT - ציון 47
  • Britax Highpoint 2-Stage - ציון 33

 

מצורפת הרשימה למבחנים האחרונים של CR לבוסטר ישיבה בלבד - בייבי סתיו לא ממליצה על מוצרים מסוג זה

  • Graco Rightguide - ציון 62
  • Peg Perego Viaggio Shuttle 120 - ציון 61
  • Chicco Gofit - ציון 61
  • Hiccapop UberBoost - ציון 56
  • Graco Turbobooster Backless - ציון 55
  • Graco Turbobooster LX Backless - ציון 54
  • KidsEmbrace Low Back Booster - ציון 50
  • BubbleBum Booster Seat - ציון 42
  • Clek Olli - ציון 41
  • Cosco Rise - ציון 36
  • Diono Solana - ציון 34
  • Diono Solana 2 - ציון 32
  • Cosco Top Side - ציון 25
  • Mifold Grab-and-Go - ציון 24

יש לזכור כי הושקעה בכתיבת מאמר זה עבודה רבה אך מדובר על מידע נגיש ברשת אשר כולם יכולים להשיג אותו, במאמר זה תורגם והותאם לשוק הישראלי מידע אשר מסופק על ידי כל היצרנים תוך התאמה אישית ומקצועית עבורכם. חשוב לציין שאין לייחס למאמר מעבר להמלצותיי בלבד והרצון שלי להעלות את רמת הבטיחות ולעזור לכם להגן על ילדכם.

לפני רכישת מוצר בטיחות אני תמיד ממליץ לקרוא, לחקור וכמן כן לנסות להיעזר באתרים מחו"ל על מנת שתוכלו לבחור את המוצר המתאים לכם ביותר. חשוב לציין כי הבוסטרים שהצגתי כאן הינם בוסטרים עם רמת בטיחות גבוהה אך ייתכן שתעדיפו מוצר אחר,אני לא נעלב וזה בסדר גמור.
לכל שאלה, גם אם זה על מוצרים אשר לא מופיעים במאמר זה, אשמח לנסות ולסייע בתגובות מטה.

אולי יעניין אותך לקרוא על:

שערי בטיחות

תוכן ההודעה:
  • מקבלת משקל בשימוש באיזופיקס
    • מקבלת משקל בשימוש באיזופיקס
    • Chicco Kidfit נעלם מהרשימה
      לכל המאמרים
      מחבר הבלוג
      אוהד גולוב
      מחבר הבלוג:
      אוהד גולוב

      מנכ"ל חברת בייבי סתיו, האתר המוביל למוצרי תינוקות בישראל ויועץ מוסמך להתקנת מושבי בטיחות לילדים מטעם ארגון SafeKids העולמי.

      כמו כן משמש אוהד כמנהל כנס היזמות והחדשנות של אוניברסיטת תל אביב, Tau Innovation ומרצה מטעמם ברחבי העולם על חדשנות ויזמות.