סלקל מומלץ 2021

סלקל מומלץ 2021- על בטיחות לא מתפשרים

כמדי שנה חשוב לי לעדכן את ההורים במה שנעשה בשנה האחרונה בשנת 2020, על החידושים ועל הנעשה ולהיות מוכנים לשנה הבאה, כמדי שנה בדצמבר אני יושב ומקדיש ימים ולילות לכתיבת הבלוג שלי על מנת לתת לכם ההורים את הכלים לבחירה הנכונה ביותר עבור ילדכם, היום בעידן האינטרנט ואולי בעידן של ריחוק ובידוד חברתי אנו עסוקים יותר ויותר מול המסכים וחשופים יותר ויותר למידע ולפעמים המידע הקיים הוא מבלבל מאוד ואני רואה את תפקידי כאן כשסוג של שליחות, לנסות ולעשות לכם סדר ואני מקווה שמאמר זה אצליח לעזור לכם כמה שיותר..

  • האם הסלקל מתאים עבורינו?

בשאלה הזאת אני נתקל על בסיס יום יומי, חשוב להבין כמה דברים בבסיס,  נכון לדצמבר 2020 יש לפי האתר זאפ השוואת מחירים כ-70 דגמים שונים של סלקלים (לעומת שנה שעברה, 141) הנמכרים בארץ שזה רגע אחד נתוך מאוד חשוב כי בשנים האחרונות אנשים יותר ויותר קונים כסאות בטיחות המתאימים מגיל לידה ופחות סלקלים, אני מוכרח לציין רגע אחד בגילוי נאות שהאני מאמין שלי זה שקודם כל צריך סלקל לפני הכל, הסלקל מתאים לנו מגיל לידה ועד שנה (יש כאלה 9 ק"ג ויש כאלה 13 ק"ג) אבל אני מדגיש אבל סלקל זה הדבר הנכון ע"פ כל המומחים לתחילת הדרך, הגישה האירופאית המחמירה אומרת שהקריטריון החשוב ביותר של מושב הבטיחות הינו התאמה לילד והגישה האירופאית מתנגדת לכסאות שנקראים ALLINONE - כלומר מוצר משולב שמתאים גם לילד שנולד וגם לילד גדול בגיל 7, כל ילד צריך את המושב המתאים לו זה עוד לפני כל קריטריון אחד  ולכן עלינו לעשות את השיקול המתאים לנו מבחינת פרמטרים אותם אציג בהמשך, מחיר סלקל יכול לנוע מ-99 שקלים ועד אפילו 2500 שקלים ביחד עם בסיס, לכל סלקל יש רוכש פוטנציאלי ומה שמתאים עבורו ולצרכיו, הבעיה העיקרית עם סלקל היא שלרוב כאשר מדובר בילד ראשון אין אנו מכירים את העולם הזה קודם לכן ואין לנו איך לנסות אותו ובעיקר אנו סומכים על המלצות של חברים ומידע שנחשפנו אליו וקראנו אודותיו. הנחת הבסיס שלי היא שכל ההורים מחפשים לילד שלהם את הסלקל הבטוח והנוח ביותר עבור היקר להם מכל.

  • משקל הסלקל

האם משקל הסלקל הוא פקטור להחלטה? ממוצע משקל הסלקלים הינו 4-5 ק"ג, יש כמובן גם כאלה כבדים יותר ויש גם טיפה קלים יותר אבל בהחלט אפשר להגיד שסלקל ממוצע ישקול כ-4.5 ק"ג. עם זאת עלינו לזכור כי אליו יתווסף במינימום משקל של 3.5 ק"ג בהתחלה ורוב הסלקלים יכולים לשאת ילדים במשקלים של 9-13 ק"ג, אם נלך על המינימום 4 ק"ג של סלקל ועוד ילד בגיל חצי שנה השוקל 7 ק"ג זה 11 ק"ג, האם זה נוח לנשיאה? את זה אתם תחליטו. לדעתי האישית משקל הסלקל הוא לא פקטור להחלטה כי ברב המקרים הסלקל נמצא ברכב או מתחבר לעגלה. במידה ואתם הורים המרימים את הסלקל לקומה שלישית כאשר אתם מחנים את הרכב בחניה ומוציאים את הילד עם הסלקל וסוחבים אותו הביתה זה כנראה השיקול היחיד לנסות לחסוך 1-2 ק"ג, כמה זה משמעותי? את זה כבר אתם תחליטו עבור עצמכם, מוכרח לציין שמהניסיון שלי כאחד שגר בקומה שלישית ללא מעלית והיה לו סלקל דיי כבד בסופו של דבר יותר קל להרים את הילד ללא הסלקל והסלקל נשאר אצלי דיי קבוע ברכב.

  • עם או ללא בסיס

מדובר על שאלת מיליון הדולר, יש המון אסכולות לבעד או נגד בסיס. כמה דברים שחשוב לדעת. ראשית לא כל הסלקלים מתחברים עם בסיס ומעבר לזה יש סלקלים שמתחברים אך ורק עם בסיס ולכן לא תמיד יש לנו את האופציה להחליט, אין ספק כי חיבור בסיס לרכב יקל עלינו משמעותית את החיבור וההוצאה של הסלקל מהרכב ואין צורך לקשור את הסלקל כל פעם מחדש כי קשרנו פעם אחת את הבסיס. עם זאת יש לא מעט מחקרים שמראים כי הבסיס מוריד במעט את רמת הבטיחות מכיוון שמדובר על 2 חוליות המתחברות, פעם אחת הסלקל לבסיס (חוליה ראשונה) ופעם שניה הבסיס לרכב, כך שבמקרה של תאונה, אחת מ-2 החוליות האלה יכולה להתנתק ולסכן את הילד בעוד שבקשירת הסלקל ישירות לרכב באמצעות רצועות הבטיחות יש רק חוליה אחת. עם זאת ההסתברות לטעות עולה בקשירת הסלקל ישירות באמצעות חגורות הבטיחות, כמו כן ברוב הגורף של הסלקלים הבסיס הינו אביזר הנרכש בנפרד מה שייקר עבורינו את החבילה בכמה מאות שקלים. אני בהחלט יכול להגיד שסלקל עם בסיס ישפר משמעותית את החוויה ומי שמתכוון לנתק ולחבר את הסלקל יותר מפעם, פעמיים בשבוע לרכב עדיף ומומלץ שירכוש בסיס ואני מציע אף בסיס איזופיקס, על זה אדבר בהמשך בשלב התקנים.

  • האם לקנות סלקל כחלק מחבילת לידה

אישית אני לא חובב של עסקות לידה מובנות, אני מאמין בלהרכיב הכל לבד ולא לתת לאיזה חנות או מישהו להכתיב לי מה המוצרים שיהיו לי, אחרי שאמרתי את זה, אנו כנראה כן נזדקק לסלקל עם לידתו של ילדינו והשאלה שנשאלת היא נושא העגלה, יש עגלות מאוד מסויימות שמגיעות עם סלקל כחלק מהחבילה ויש גם עגלות שמתחבר אליהן סלקל מאוד ספציפי ולכן אני תמיד ממליץ לרכוש את הסלקל רק לאחר רכישת העגלה על מנת לאפשר לי במידת הצורך לחבר את הסלקל לעגלה ובנוסף שלא אתקע בטעות עם שני סלקלים.

  • סלקל או מושב בטיחות

אחת השאלות שנשאלות היום יותר ויותר ובניגוד לדעתי המקצועית המתבססת על בטיחות נטו ההורים בישראל רוכשים היום יותר ויותר כסאות בטיחות ופחות סלקלים אם ראינו את כמות הסלקלים המוצעים למכירה באתר ZAP לעומת השנים הקודמיות בכל מקרה  אנסה לענות על השאלה הזאת בצורה הברורה ביותר, ראשית סלקל, לאחר מכן אסביר מדוע. מומחים מכל העולם והארץ ממליצים לחלק לארבעת השלבים הבאים:

  1. סלקל - עד גיל שנה.
  2. כסא בטיחות -  עד גיל 4-5.
  3. בוסטר עם רצועות - עד גיל 6-7.
  4. בוסטר גב עד גיל 12.

החוק בארץ מאפשר לנו להפסיק להשתמש במושב בטיחות / בוסטר כבר בגיל 8 ומעל גובה של 1.45 מטר אבל זה כבר לשיחה אחרת שטוב לידע כללי בכל אופן. מדוע סלקל? הסיבה לכך היא שנכון שיש אין סוף כסאות היום שמאפשרים ומתאימים לילד מגיל לידה ועד 20,30,40 ואפילו 50 ק"ג אבל ויש לי אבל בניגוד אלינו שאנחנו אוהבים גדול ומרווח הילד שרק יצא מהרחם ועדיין מסתגל לעולם זקוק כמה שיותר לתנוחת הכירבול והרחם והסלקל תורם משמעותית יותר עבור תחושת הביטחון של הילד מאשר כסא בטיחות, נכון יש המון כסאות בטיחות בטוחים שקיבלו ציונים "מצויינים" במבחני הריסוק אבל אם ניקח את המדינות המחמירות בעולם היושבות בסקנדינביה, כן כן חבל סקנדינביה הקר נחשב למקום המחמיר ביותר בבטיחות ולא מאשר את זה, ושם בכלל חובה לשבת נגד כיוון הנסיעה עד גיל 4 (התקן השוודי עליו ארחיב לראשונה בהמשך), אבל גם זה סיפור אחר, אז גם אם הכסאות קיבלו ציונים מדהימים המחקרים מראים חד משמעית שילד בסלקל מוגן יותר וכמו כן הישיבה בסלקל בזמן הנסיעה מספקת תחושת ביטחון גבוהה יותר לילד מאשר כסא ולכן ההמלצה היא חד משמעית, סלקל!. אחרי שאמרתי את זה אסביר כי היום במדינת ישראל זוגות רבים מוותרים על הסלקל ורוכשים ישירות כסא בטיחות, הסיבות לכך הן 2 בעיקרן:

  1. אין כוונה להוציא את הסלקל מהרכב אז למה לא לדלג על השלב הזה.
  2. סיבה כלכלית, סלקל טוב יעלה לנו כמה מאות שקלים שאותם הורים רבים מנסים לחסוך ולדלג על השלב ולרכוש ישירות כסא בטיחות שיספיק למספר רב של שנים. אם נחשוב על זה לעומק מדובר על עלות של פעמיים מסעדה בחודש, לדעתי עדיף לוותר על פעמיים מסעדה ולרכוש את הסלקל המתאים ובתוך חצי שנה עד שנה לעבור לכסא בטיחות איכותי שיעבור איתנו לשלב הבא.
  • האם לחבר את הסלקל לעגלה?

יש מגוון רחב מאוד של סלקלים שניתן לחבר אותם לעגלות שונות, אני חושב שניתן לחלק את זה באופן דיי גורף ל 3 סוגים:

  1. עגלות מתחברות רק לסלקלים שלהם - יש לא מעט חברות כמו צ'יקו, גרקו, קונקורד ואחרים שיודעות "לקבל" אך ורק סלקלים שלהם ללא הצרך במתאמים, כולמר הסלקל מתיישב על השלד כפי שהוא. 
  2. עגלות עם חיבור אוניברסאלי, רב העגלות בעולם יש להם חיבור אוניברסאלי באמצעות הוספת מתאמים, אם מדובר על עגלות בוגבו, בייבי ג'וגר, סילבר קרוס, ג'ואי, מאמאס אנד פאפס ואחרים,  אז הסלקלים הם בעלי אותו חיבור שנקרא תקן אירופאי והם מתחברים אליו ויודעים להתחבר לסלקלים בתקן אירופאי כמו בי-סייף, סייבקס, ג'ואי ועוד.
  3. חשוב לדעת כי יש עגלות לדוגמא פג פרגו שהסלקל שלהם מתחבר ישירות על השלדה ללא צורך במתאמים אך עם רוצים לחבר סלקלים אחרים בתקן אירופאי צריך להוסיף מתאמים, כמו כן עגלות סילבר קרוס כוללות מראש מתאמם לסלקל שלהם אך אם רוצים סלקל של חברה אחרת ניתן לרכוש בנפרד מתאמים לתקן האירופאי לכן המלצתי קודם תמיד לרכוש קודם עגלה ובהתאם אליה לרכוש את הסלקל המתאים וללמוד ולחקור קודם היטב את הנושא.

 

  • כמה זמן מותר לשבת בסלקל

ראשית אענה על השאלה, בסלקל מותר לילד שרק נולד להיות עד 45 דקות, אך חשוב להדגיש שהסיבה לכך היא הזווית, בזווית של 45 מעלות - מותר לילד להיות עד 45 דקות. איפה נפגש עם זווית של 45 מעלות?

  1. סלקל.
  2. כסא בטיחות.
  3. טרמפולינה.
  4. נדנדה.
  5. כסא אוכל.

ילד עד גיל חצי שנה חייב לשבת ברכב כחובה במצב של 45 מעלות, מהן הסכנות בזווית?

  1. פגיעה בעמוד השדרה בישיבה ממושכת.
  2. לחיצה על הסרעפת וחשש לחנק.

יש להדגיש כי לא משנה איפה אנחנו נפגשים עם הזווית הזאת, אחרי 45 דקות מומלץ להפסיק את הנסיעה או את הישיבה בזווית הזאת, להרים את הילד על הידיים ולשחרר את גופו. ישנה טעות נפוצה שאומרת שרק בסלקל אסור לשבת יותר מ -  45 מעלות. חשוב להדגיש כי מדובר על הזווית ולא המוצר. לילד מגיל חצי שנה ומעלה מותר לעבור לזווית של 30 מעלות שהיא כבר פחות מסוכנת לעמוד השידרה והחשש לחנק גם הוא יורד משמעותית, כמו כן הוא כבר מפותח וגדול יותר. בכל מקרה אם השארנו את הילד בזווית של 45 מעלות גם מעל חצי שנה, ההמלצות לגבי משך הזמן של 45 דקות תופסות גם כאן.

מה התקן המומלץ, ציוני בטיחות ועוד

בשלב הראשון נתחיל בתקנים, ישנם 2 סוגים של תקנים עיקריים:

  • תקן אירופאי.
  • תקן אמריקאי.

תקן אירופאי

התקן מתחלק ל 3 - תקן  ECE R44/04, תקן I-Size / R12, התקן השוודי (המחמיר בעולם) - The Plus Test 

  ECE R44/04 (תקן ישן)  I-Size \ R129 (תקן חדש)
מבחני ריסוק
  • מבחן ריסוק קדמי 50 קמ"ש
  • מבחן ריסוק אחורי 30 קמ"ש
  • מבחן ריסוק קדמי 50 קמ"ש
  • מבחן ריסוק אחורי 30 קמ"ש
  • מבחן פגיעת צד 24 קמ"ש
בובת ניסוי
  • בעלת 4 חיישנים אשר מספקים תוצאות לבדיקות.
  • בעלת 32 חיישנים אשר מספקים תוצאות לבדיקות ושיפור הדיוק.
כיוון הבדיקה
  • עם כיוון הנסיעה החל מ 9 ק"ג
  • נגד כיוון הנסיעה עד 15 ק"ג כחובה!
התקנה
  • איזופיקס, חגורה או שניהם
  • איזופיקס בלבד עם תמיכת רגל ותדר.
קטגוריות
  • קבוצה 0: עד 13 ק"ג | עד גיל שנה.
  • קבוצה 0/1: עד 18 ק"ג | עד גיל 4.
  • קבוצה 1: 9-18 ק"ג | 9 חודשים עד גיל 4.
  • קבוצה 2/3: 15-16 ק"ג | 3.5 - 12 שנים.
  • אין קבוצות כלל, מבוסס על גובה הילד.
  • התקן השוודי - Plus Test

התקן השוודי בעצם הינו החמרה של תקן I-Size והוא דורש הגבלות נוספות מאשר I-Size - בראש ובראשנה הוא לא מרשה, לא מסכים שילדים ישבו עם כיוון הנסיעה, אם יש מוצר שהוא פונה עם הפנים קדימה הוא לעולם לא יקבל את ה Plus Test, כמו כן להלן הקריטרניונים הנדרשים כדי לקבלו

  1. לא ניתן לעגון את הכסא ב Isofix למעלה מ 18 ק"ג
  2. לא ניתן לעגון את הכסא ברצועות למעלה מ 25 ק"ג.
  3. חובה שיתאים 100% לכל רכב.
  4. התקנה קלה ופשוטה עם סיכוי אפסי להתקנה שגויה
  5. כולל בדיקות מחמירות להגנה על צוואר הילד במקרה של תאונת חזיתית או אחורית.
  6. בדיקות מחמירות גם במהירויות הגבוהות מ 50 קמ"ש
  7. פגיעה ממרחק קצר כדי לוודא תאונות קטלניות ואכזריות במיוחד

ככה תזהו את התקן השוודי - Plus Test

 

  • תקן אמריקאי

    • תקן - Fmvss 213 - קשירה באמצעות רצועות הבטיחות - בודק את הקריטריונים הבאים: ילדים עד 36 ק"ג, עגינה לרכב עם מינימום תזוזה, עד 2.5 ס"מ, חוברת הוראת, נקודות עגינה, הוראות אזהרה על הכסא, הגבלת שימוש ברצועות בטיחות ועוגנים תחתונים (איזופיקס),
    • תקן Fmvss 225 - קשירה באמצעות חיבור איזופיקס - קובע את כל הכללים של החיבור באמצעות איזופיקס, חובה לאיזופיקס עליון (תדר) ועוד 2 איזופיקס תחתון.

את הרשימה המפורטת ניתן לקרוא באתר של הרשות לבטיחות בדרכים האמריקאית כאן

בארה"ב סלקלים אמריקאיים נדרשים לעמוד בכללים האלה והחברות עורכות בעצמן את מבחני הריסוק לרוב החברות לא מפרטות בדיוק את המבחנים אותם הם עשו ובארה"ב התפיסה היא שאם יש בעיה יש Recall והצרכנים מודיעים במידה ויש בעיה והיצרן מתקן אותה, להלן הקישור לאתר ה Recall, ממליץ לכם לבדוק האם הסלקל שלכם ברשימה ובמידה ויש לו תקלה ידועה שזקוקה לטיפול.

 

  • ההבדל הגדול בין תקן אירופאי לתקן אמריקאי

ההבדל הגדול בין התקנים הוא בגישה ובתפיסה:

  • תקן אירופאי - האיזופיקס (בסיס בלבד) הינו בחיבור ברזלים ישירות לשלדת הרכב - גם אם תרצו הבסיס לא יצליח לזוז בכלל. כמו כן באירופה היצרן מחוייב כל 5000 יחידות לשלוח את המוצר שוב לבדיקה ואישור להמשך מכירה.
  • תקן אמריקאי - האיזופיקס (בבסיס בלבד) הינו בחיבור רצועות LATCH ישירות לשלדת הרכב ואשר אסור שיזוז יותר מ 2.5 ס"מ + אבזם תפיסה לבית החזה (כתפיים).
  • כמו כן אני מזכיר כי את רוב הסלקלים ניתן לעגון לרכב ללא בסיס באמצעות רצועות הבטיחות ובכל הקשור לבטיחות הם סומכים על הצרכן במקרה שיש תקלה יהיה Recall

מה השוני בתפיסה? הגישה האירופאית אומרת שבמידה ויש תאונה עליכם להוציא את הילד החוצה במהירות האפשרית ולהשאיר את הסלקל ברכב בעוד שהגישה האמריקאית אומרת בדיוק ההפך, לחתוך את רצועות האיזופיקס, LATCH, ולהוציא את הילד ביחד עם הסלקל ולכן יש גם בנוסף את תופסן פלג הגוף העליון שלא קיים בתקנים האירופאיים. חשוב להדגיש כי התוקף של סלקל הינו 5 שנות יצור, אלא אם נאמר אחרת, על כל סלקל של חברה מקצועית ורצינית רשום תאריך ייצור ו/או עד מתי ניתן להשתמש בו. במידה ורשום רק ייצור יש להשתמש 5 שנים מרגע ההיצור, החשש הוא שהקלקלרים בצד יתפוררו ויעמדו פחות טוב במשימתת הגנת הילד במקרה של תאונה. כמו כן חשש מתקנים שישתנו במהלך השנים.

מי מהם צודק? זאת כבר ההחלטה שלכם אבל ההבדל בגישה הוא מאוד ברור ולכן התפיסה המאוד שונה בין 2 היבשות הללו.

מכוני בדיקות

באירופה כפי שראינו התקן דורש בדיקות לפי חוק ואף בודק אחרי כל 5000 יחידות שיוצרו מחדש אבל יש מכון מחקר שמפרסם גם את הבדיקות שלו, המכון נקרא ADAC, המכון הינו מועדון רכב גרמני אשר נוסד בשנת 1903 ועורך בדיקות עצמאית למבחני ריסוק אותם הוא מפרסם בחינם לכולם בקישור הבא, חשוב לדעת שהמדיע המופיע שם הינו בשפה הגרמנית.

אופן הדירוג של ADAC הינו:

  • טוב מאוד- פחות מ 1.5.
  • טוב - 1.6-2.6.
  • מספק - 2.7-3.9.
  • כמעט נכשל 3.9-5.5.
  • נכשל 5.5 ומעלה.

שימו לב שככל שהמספר נמוך יותר זה ציון גבוה יותר!

בארה"ב אין מכון בדיקה ממשלתי שעושה מבחני ריסוק, יש את האתר הלאומי לבטיחות בדרכים שמדרג מושבי בטיחות לפי הנתונים שרשמתי מעלה בקישור הבא ובנוסף יש את אתר Consumer Reports, ארגון ללא מטרות רווח שנוסד בשנת 1936 לבדיקת מוצרים בכלל ומושבי בטיחות בפרט - למרות שהארגון הוא ארגון ללא מטרות רווח על מנת לראות את הדירוגים באתר יש לשלם כסף ולעשות מנוי לאתר (בבייבי סתיו אנו מפרסמים את התוצאות שלו עם כל פרסום), ניתן לצפות בקישור הבא (דורש תשלום).

אופן הדירוג של האתר Consumer Reports:

  • הכי טוב - Best.
  • בסדר - Better.
  • בסיסי - Basic.

שימו לב כי אצל Consumer Reports אין את הציון נכשל.

חשוב להדגיש אין חפיפה בין האתרים, אין מוצרים זהים בין ADAC לבין Consumer Reports גם אם אנחנו רואים במקרה מוצר עם אותו השם, למרות שזה מבלבל זה לא אותו מוצר ולא בדיוק אותו הדבר, לדוגמא כסא בטיחות Graco Milstone שקיבל באתר האמריקאי ציון מאוד גבוה קיבל ציון נכשל אצל האירופאים והסיבה לכך היא שבכסא האירופאי אין חיבור איזופיקס כלל. אז חשוב להבין שיש הבדל והמוצרים אינם חופפים.

 

סלקלים מומלצים לשנת 2021

  • סלקל מומלץ #1  2021 Silver Cross דגם Dream I-SIZE

אני מאוד אוהב ומתרגש כאשר מגיע אלינו לארץ מוצר עם הציון הכי אבל הכי גבוה שניתן אי פעם למוצר בטיחות, הסלקל של חברת Silver Cross הבריטית קיבל בשילוב הסיס את הציון הגבוה ביותר 1.5 בתקן I-SIZE המחמיר ומתאים מגיל לידה ועד 15 ק"ג. הסלקל עצמו מגיע עם צילון גדול הכולל מסנני קרינה UV מהשמש - הציון עצמו הוא BEST והוא נדיר וקשה לקבלו במיוחד. יש לציין שהציון הגבוה הוא אך ורק בתוספת בסיס ISOFIX בלעדיו הסלקל קיבל ציון טוב וגבוה עדיין אבל לא "מדהים" של 2.0 שגם זה מכובד אבל מי שמחמיר בבטיחות וכדי לנצל את המקסימום מומלץ להוסיף לסלקל בסיס.

חסרונות יתרונות
  • מתאים בעיקר לעגלות סילבר קרוס
  • בסיס לא מתכוונן
  • משקל 5.45 קצת כבד
  • ציון בשילוב בסיס הגבוה ביותר אי פעם 1.5
  • מקום ראשון בעולם בבטיחות
  • תקן I SIZE
  • מרופד ונוח
  • צילון כולל הגנה מפני קרינה
  • בדים איכותיים במיוחד

לפרטים נוספים ורכישה 

פג פרגו חברה איטלקית מהוותיקות בעולם כולו, אומנם בישראל היא ידועה כחברת עגלות מובילה וכאלה שבני דורו גדלו בה (בתקופתו פג פרגו היתה הסובארו 82, כולם הלכו רק עם פג) אבל פג פרגו בשנים האחרונות גם השתפרה מאוד בעולם הבטיחות והוציאה לאחרונה את הסלקל שקיבל את הציון השני בעולם ומכל הסלקלים המגיעים לארץ קיבל את הציון הגבוה ביותר 1.6 - מה שנותן לו את הציון המכובד Best שזה סופר נדיר לקבל ציון גבוה כל כך, הסלקל עצמו מגיע יחד עם בסיס המתחבר ב Isofix בתקן אירופאי מחמיר ישירות לשלדת הרכב ושוקל משקל ממוצע כפי שציינתי בהתחלה רק 4.5 ק"ג

חסרונות יתרונות
  • מתאים בעיקר לעגלות פג פרגו או דורש מתאמים מיוחדים שכמעט אין בארץ
  • סלקל קצת גדול פיזית.
  • בסיס לא מתכוונן.
  • קיבל ציון בטיחות גבוה במיוחד 1.6
  • מקום שני בעולם בבטיחות.
  • תקן I Size
  • מרופד ונוח במיוחד
  • מגיע כולל בסיס
  • משקל 4.5 ק"ג
  • קל מאוד לניקוי.
  • מאושר לטיסות.

ציון מבחני הריסוק הינו 1.6 גבוה במיוחד!!


לפרטים נוספים ורכישה לחצו כאן

  • סלקל מומלץ #3 2021 Joie דגם I Gemm2

סלקל I Gemm2 הינו התפתחות של I Gemm הקודם, באופן כללי מוצרי הבטיחות של ג'ואי עשו קפיצה סופר גדולה בשנים האחרונות ועברו מחברה עם מוצרים בינונים למוצרים מובילים שמקבלים ציונים מאוד גבוהים ואף לאט לאט מוציאים מוצרים עם אישור התקן השוודי / Plus Test בשנים האחרונות חברת ג'ואי שמה דגש מאוד גדול על בטיחות ומוציאה מוצרים מדהימים!! לגבי I Gemm 2 מדובר על סלקל בתקן החדש I-Size כאשר מוסיפים לו את הבסיס אך את מוצר זה ניתן לרכוש גם ללא בסיס, זיכרו כדי לקבל את התקן חובתכם שיהיה ברשותכם גם בסיס Isofx מתאים - לבסיס קוראים I-base - אני מניח שאתם מבינים מדוע זה מתחיל באות הזאת, הציון אותו הוא קיבל במבחני הריסוק גבוה מאוד 1.7 אבל שימו לב הוא כבר ירד לטוב ולא טוב מאוד עם זאת כפי שאתם בטח מבינים עדיין מדובר על סלקל בטיחותי ברמה גבוה מיוחד.

חסרונות יתרונות
  • בד גס
  • רצועות עגינה קשות
  • ציון בטיחות גבוה במיוחד 1.7
  • נוח לישיבה.
  • מתאים למגוון רחב של עגלות (בצירוף מתאמים)
  • תקן I Size
  • ראש מתכוונן.
  • קל לניקוי.
  • מגן שמש ענקי (צילון)

ציון מבחני הריסוק הינו 1.7 גבוה במיוחד!!

לפרטים נוספים ורכישה לחצו כאן

היה הראשון לרשום תגובה הוסף תגובה
תוכן ההודעה:
    לכל המאמרים
    מחבר הבלוג
    אוהד גולוב
    מחבר הבלוג:
    אוהד גולוב

    מנכ"ל חברת בייבי סתיו, האתר המוביל למוצרי תינוקות בישראל ויועץ מוסמך להתקנת מושבי בטיחות לילדים מטעם ארגון SafeKids העולמי.

    כמו כן משמש אוהד כמנהל כנס היזמות והחדשנות של אוניברסיטת תל אביב, Tau Innovation ומרצה מטעמם ברחבי העולם על חדשנות ויזמות.