סלקל מומלץ 2024

סלקל מומלץ 2024- על בטיחות לא מתפשרים

10/12/23

הקדמה אישית

אז הגיעה העת לכתוב וזאת השנה ה-11 לסקירות מוצרי התינוקות שלי והשנה זאת שנה מאוד מסובכת כי אנחנו ב"שנת מלחמה" ב 07 לאוקטובר 2023 בשעה 06:29 החיים של כולנו השתנו, זה השפיע המון בתפיסה, במחשבה שהכל יכול לקרות והאזעקות הן מפחידות והן מפחידות אותנו ואת הילדים. האמת שבאופן אישי אותי זה תפס פעם אחת ברכב וזה מאוד מפחיד ומאוד מלחיץ, אני גר במרכז ויש לי דקה וחצי להספיק להוציא את הילדים מהרכב (יש לי שלושה אבל זה תפס אותי עם שניים) ולהתרחק ממנו למקום בטוח, תרגלתי את הכל בראש שלי ולא פעם דיברנו על זה בנינו מי שוכב על מי ואבא (אני) מעל כולם לנסות להגן כמה שיותר.. אז זכרו הכי חשוב זה להספיק לצאת מהרכב במהירות ולהתרחק ממנו למקום הכי מוגן שאפשר!! וכמה אהבה זה אה?? לשכב מעל הילדים שאתה יודע שאם יקרה משהו אתה בגופך תגן עליהם, איזה מחשבות מוזרות אלו, אבל זה המצב ואנחנו ננצח ובעיקר ביחד!! ולכן חשוב לי מאוד שתשקיעו את הזמן, תקראו את מה שאני כותב לכם כאן כל שנה, כל מי שכבר יצא לו לדבר איתי יודע שהמטרה שלי היא לשנות את הסטטיסטיקה ולהציל חיי אדם (הסטטיסטיקה רשומה במאמר זה בהמשך), והגישה שלי שתומכת בגישה האירופאית מדברת על דיוק והתאמה והגישה הוכיחה את עצמה השנה המון פעמים עם טלפונים שקיבלתי שאמרו לי תודה!! היתה לנו תאונה ברכב אבל לילד לא קרה דבר, אין דבר שמחמם לי את הלב יותר מזה!! אני מדגיש ואומר אני תמיד שמח שמזמינים ממני ומאתר שלי וסומכים עלי אבל המוצרים כאן אינם בלעדיים שלי ניתן להשיג אותם במגוון רחב מאוד של חנויות ורשתות, המטרה העיקרית שלי היא להגן על הילדים בזמן הנסיעה ברכב - אז זכרו דבר חשוב לפני שנכנס לעומק העניין, רק תקינה אירופאית בדגש על i-Size מאפשרת הוצאה של הילד בקליק אחד מהרכב החוצה לרוץ איתו כמה שיותר רחוק מהרכב במהירות כי כל שניה וזה באמת ככה, כל שניה חשובה!! אז שנתחיל?

סקירה

כמדי שנה חשוב לי לעדכן את ההורים במה שנעשה בשנה האחרונה בשנת 2023, על החידושים ועל הנעשה ולהיות מוכנים לשנה הבאה, כמדי שנה בדצמבר אני יושב ומקדיש ימים ולילות לכתיבת הבלוג שלי על מנת לתת לכם ההורים את הכלים לבחירה הנכונה ביותר עבור ילדכם, היום בעידן האינטרנט ואולי בעידן של ריחוק ובידוד חברתי אנו עסוקים יותר ויותר מול המסכים וחשופים יותר ויותר למידע ולפעמים המידע הקיים הוא מבלבל מאוד ואני רואה את תפקידי כאן כשסוג של שליחות, לנסות ולעשות לכם סדר ואני מקווה שמאמר זה אצליח לעזור לכם כמה שיותר..

  • האם הסלקל מתאים עבורינו?

בשאלה הזאת אני נתקל על בסיס יום יומי, חשוב להבין כמה דברים בבסיס,  נכון לדצמבר 2022 יש לפי האתר זאפ השוואת מחירים כ-97 דגמים שונים של סלקלים (לעומת שנה שעברה, 79) הנמכרים בארץ שזה רגע אחד נתוך מאוד חשוב כי בשנים האחרונות אנשים יותר ויותר קונים כסאות בטיחות המתאימים מגיל לידה ופחות סלקלים ועם זאת חל שינוי במגמה ואנשים מתחילים להבין שסלקל זה מושב הבטיחות הכי נכון לתחילת הדרך והיבואנים מבינים שישנה דרישה ולכן מביאים יותר ויותר דגמים, אני מוכרח לציין רגע אחד בגילוי נאות שהאני מאמין שלי זה שקודם כל צריך סלקל לפני הכל, הסלקל מתאים לנו מגיל לידה ועד שנה (יש כאלה 9 ק"ג ויש כאלה 13 ק"ג) אבל אני מדגיש אבל סלקל זה הדבר הנכון ע"פ כל המומחים לתחילת הדרך, הגישה האירופאית המחמירה אומרת שהקריטריון החשוב ביותר של מושב הבטיחות הינו התאמה לילד והגישה האירופאית מתנגדת לכסאות שנקראים ALLINONE - כלומר מוצר משולב שמתאים גם לילד שנולד וגם לילד גדול בגיל 7, כל ילד צריך את המושב המתאים לו זה עוד לפני כל קריטריון אחד  ולכן עלינו לעשות את השיקול המתאים לנו מבחינת פרמטרים אותם אציג בהמשך, מחיר סלקל יכול לנוע מ-149 שקלים ועד אפילו 2500 שקלים ביחד עם בסיס, לכל סלקל יש רוכש פוטנציאלי ומה שמתאים עבורו ולצרכיו, הבעיה העיקרית עם סלקל היא שלרוב כאשר מדובר בילד ראשון אין אנו מכירים את העולם הזה קודם לכן ואין לנו איך לנסות אותו ובעיקר אנו סומכים על המלצות של חברים ומידע שנחשפנו אליו וקראנו אודותיו. הנחת הבסיס שלי היא שכל ההורים מחפשים לילד שלהם את הסלקל הבטוח והנוח ביותר עבור היקר להם מכל.

  • משקל הסלקל

האם משקל הסלקל הוא פקטור להחלטה? ממוצע משקל הסלקלים הינו 4-5 ק"ג, יש כמובן גם כאלה כבדים יותר ויש גם טיפה קלים יותר אבל בהחלט אפשר להגיד שסלקל ממוצע ישקול כ-4.5 ק"ג. עם זאת עלינו לזכור כי אליו יתווסף במינימום משקל של 3.5 ק"ג בהתחלה ורוב הסלקלים יכולים לשאת ילדים במשקלים של 9-13 ק"ג, אם נלך על המינימום 4 ק"ג של סלקל ועוד ילד בגיל חצי שנה השוקל 7 ק"ג זה 11 ק"ג, האם זה נוח לנשיאה? את זה אתם תחליטו. לדעתי האישית משקל הסלקל הוא לא פקטור להחלטה כי ברב המקרים הסלקל נמצא ברכב או מתחבר לעגלה. במידה ואתם הורים המרימים את הסלקל לקומה שלישית כאשר אתם מחנים את הרכב בחניה ומוציאים את הילד עם הסלקל וסוחבים אותו הביתה זה כנראה השיקול היחיד לנסות לחסוך 1-2 ק"ג, כמה זה משמעותי? את זה כבר אתם תחליטו עבור עצמכם, מוכרח לציין שמהניסיון שלי כאחד שגר בקומה שלישית ללא מעלית והיה לו סלקל דיי כבד בסופו של דבר יותר קל להרים את הילד ללא הסלקל והסלקל נשאר אצלי דיי קבוע ברכב.

  • עם או ללא בסיס

מדובר על שאלת מיליון הדולר, יש המון אסכולות לבעד או נגד בסיס. כמה דברים שחשוב לדעת. ראשית לא כל הסלקלים מתחברים עם בסיס ומעבר לזה יש סלקלים שמתחברים אך ורק עם בסיס ולכן לא תמיד יש לנו את האופציה להחליט, אין ספק כי חיבור בסיס לרכב יקל עלינו משמעותית את החיבור וההוצאה של הסלקל מהרכב ואין צורך לקשור את הסלקל כל פעם מחדש כי קשרנו פעם אחת את הבסיס. עם זאת יש לא מעט מחקרים שמראים כי הבסיס מוריד במעט את רמת הבטיחות מכיוון שמדובר על 2 חוליות המתחברות, פעם אחת הסלקל לבסיס (חוליה ראשונה) ופעם שניה הבסיס לרכב, כך שבמקרה של תאונה, אחת מ-2 החוליות האלה יכולה להתנתק ולסכן את הילד בעוד שבקשירת הסלקל ישירות לרכב באמצעות רצועות הבטיחות יש רק חוליה אחת. עם זאת ההסתברות לטעות עולה בקשירת הסלקל ישירות באמצעות חגורות הבטיחות, כמו כן ברוב הגורף של הסלקלים הבסיס הינו אביזר הנרכש בנפרד מה שייקר עבורינו את החבילה בכמה מאות שקלים. אני בהחלט יכול להגיד שסלקל עם בסיס ישפר משמעותית את החוויה ומי שמתכוון לנתק ולחבר את הסלקל יותר מפעם, פעמיים בשבוע לרכב עדיף ומומלץ שירכוש בסיס ואני מציע אף בסיס איזופיקס, על זה אדבר בהמשך בשלב התקנים.

  • האם לקנות סלקל כחלק מחבילת לידה

אישית אני לא חובב של עסקות לידה מובנות, אני מאמין בלהרכיב הכל לבד ולא לתת לאיזה חנות או מישהו להכתיב לי מה המוצרים שיהיו לי, אחרי שאמרתי את זה, אנו כנראה כן נזדקק לסלקל עם לידתו של ילדינו והשאלה שנשאלת היא נושא העגלה, יש עגלות מאוד מסויימות שמגיעות עם סלקל כחלק מהחבילה ויש גם עגלות שמתחבר אליהן סלקל מאוד ספציפי ולכן אני תמיד ממליץ לרכוש את הסלקל רק לאחר רכישת העגלה על מנת לאפשר לי במידת הצורך לחבר את הסלקל לעגלה ובנוסף שלא אתקע בטעות עם שני סלקלים.

  • סלקל או מושב בטיחות

אחת השאלות שנשאלות היום יותר ויותר ובניגוד לדעתי המקצועית המתבססת על בטיחות נטו ההורים בישראל רוכשים היום יותר ויותר כסאות בטיחות ופחות סלקלים אם ראינו את כמות הסלקלים המוצעים למכירה באתר ZAP לעומת השנים הקודמיות בכל מקרה  אנסה לענות על השאלה הזאת בצורה הברורה ביותר, ראשית סלקל, לאחר מכן אסביר מדוע. מומחים מכל העולם והארץ ממליצים לחלק לארבעת השלבים הבאים:

  1. סלקל - עד גיל שנה.
  2. כסא בטיחות -  עד גיל 4-5.
  3. בוסטר עם רצועות - עד גיל 6-7.
  4. בוסטר גב עד גיל 12.

החוק בארץ מאפשר לנו להפסיק להשתמש במושב בטיחות / בוסטר לרכב כבר בגיל 8 ומעל גובה של 1.45 מטר אבל זה כבר לשיחה אחרת שטוב לידע כללי בכל אופן. מדוע סלקל? הסיבה לכך היא שנכון שיש אין סוף כסאות היום שמאפשרים ומתאימים לילד מגיל לידה ועד 20,30,40 ואפילו 50 ק"ג אבל ויש לי אבל בניגוד אלינו שאנחנו אוהבים גדול ומרווח הילד שרק יצא מהרחם ועדיין מסתגל לעולם זקוק כמה שיותר לתנוחת הכירבול והרחם והסלקל תורם משמעותית יותר עבור תחושת הביטחון של הילד מאשר כסא בטיחות, נכון יש המון כסאות בטיחות בטוחים שקיבלו ציונים "מצויינים" במבחני הריסוק אבל אם ניקח את המדינות המחמירות בעולם היושבות בסקנדינביה, כן כן חבל סקנדינביה הקר נחשב למקום המחמיר ביותר בבטיחות ולא מאשר את זה, ושם בכלל חובה לשבת נגד כיוון הנסיעה עד גיל 4 (התקן השוודי עליו ארחיב לראשונה בהמשך), אבל גם זה סיפור אחר, אז גם אם הכסאות קיבלו ציונים מדהימים המחקרים מראים חד משמעית שילד בסלקל מוגן יותר וכמו כן הישיבה בסלקל בזמן הנסיעה מספקת תחושת ביטחון גבוהה יותר לילד מאשר כסא ולכן ההמלצה היא חד משמעית, סלקל!. אחרי שאמרתי את זה אסביר כי היום במדינת ישראל זוגות רבים מוותרים על הסלקל ורוכשים ישירות כסא בטיחות, הסיבות לכך הן 2 בעיקרן:

  1. אין כוונה להוציא את הסלקל מהרכב אז למה לא לדלג על השלב הזה.
  2. סיבה כלכלית, סלקל טוב יעלה לנו כמה מאות שקלים שאותם הורים רבים מנסים לחסוך ולדלג על השלב ולרכוש ישירות כסא בטיחות שיספיק למספר רב של שנים. אם נחשוב על זה לעומק מדובר על עלות של פעמיים מסעדה בחודש, לדעתי עדיף לוותר על פעמיים מסעדה ולרכוש את הסלקל המתאים ובתוך חצי שנה עד שנה לעבור לכסא בטיחות איכותי שיעבור איתנו לשלב הבא.
  • האם לחבר את הסלקל לעגלה?

יש מגוון רחב מאוד של סלקלים שניתן לחבר אותם לעגלות שונות, אני חושב שניתן לחלק את זה באופן דיי גורף ל 3 סוגים:

  1. עגלות מתחברות רק לסלקלים שלהם - יש לא מעט חברות כמו פג פרגו, צ'יקו ואחרים שיודעות "לקבל" אך ורק סלקלים שלהם ללא הצרך במתאמים, כולמר הסלקל מתיישב על השלד כפי שהוא. 
  2. עגלות עם חיבור אוניברסאלי, רב העגלות בעולם יש להם חיבור אוניברסאלי באמצעות הוספת מתאמים, אם מדובר על עגלות בוגבו, בייבי ג'וגר, סילבר קרוס, ג'ואי, מאמאס אנד פאפס ואחרים,  אז הסלקלים הם בעלי אותו חיבור שנקרא תקן אירופאי והם מתחברים אליו ויודעים להתחבר לסלקלים בתקן אירופאי כמו בי-סייף, סייבקס, ג'ואי ועוד.
  3. חשוב לדעת כי יש עגלות לדוגמא פג פרגו שהסלקל שלהם מתחבר ישירות על השלדה ללא צורך במתאמים אך עם רוצים לחבר סלקלים אחרים בתקן אירופאי צריך להוסיף מתאמים, כמו כן עגלות סילבר קרוס כוללות מראש מתאמם לסלקל שלהם אך אם רוצים סלקל של חברה אחרת ניתן לרכוש בנפרד מתאמים לתקן האירופאי לכן המלצתי קודם תמיד לרכוש קודם עגלה ובהתאם אליה לרכוש את הסלקל המתאים וללמוד ולחקור קודם היטב את הנושא.

כמה זמן מותר לשבת בסלקל

ראשית אענה על השאלה, בסלקל מותר לילד שרק נולד להיות עד 45 דקות, אך חשוב להדגיש שהסיבה לכך היא הזווית, בזווית של 45 מעלות - מותר לילד להיות עד 45 דקות. איפה נפגש עם זווית של 45 מעלות?

  1. סלקל.
  2. כסא בטיחות.
  3. טרמפולינה.
  4. נדנדה.
  5. כסא אוכל.

ילד עד גיל חצי שנה חייב לשבת ברכב כחובה במצב של 45 מעלות, מהן הסכנות בזווית?

  1. פגיעה בעמוד השדרה בישיבה ממושכת.
  2. לחיצה על הסרעפת וחשש לחנק.

יש להדגיש כי לא משנה איפה אנחנו נפגשים עם הזווית הזאת, אחרי 45 דקות מומלץ להפסיק את הנסיעה או את הישיבה בזווית הזאת, להרים את הילד על הידיים ולשחרר את גופו. ישנה טעות נפוצה שאומרת שרק בסלקל אסור לשבת יותר מ -  45 מעלות. חשוב להדגיש כי מדובר על הזווית ולא המוצר. לילד מגיל חצי שנה ומעלה מותר לעבור לזווית של 30 מעלות שהיא כבר פחות מסוכנת לעמוד השידרה והחשש לחנק גם הוא יורד משמעותית, כמו כן הוא כבר מפותח וגדול יותר. בכל מקרה אם השארנו את הילד בזווית של 45 מעלות גם מעל חצי שנה, ההמלצות לגבי משך הזמן של 45 דקות תופסות גם כאן.

מה התקן המומלץ, ציוני בטיחות ועוד

בשלב הראשון נתחיל בתקנים, ישנם 2 סוגים של תקנים עיקריים:

  • תקן אירופאי.
  • תקן אמריקאי.

תקן אירופאי

התקן מתחלק ל 3 - תקן  ECE R44/04, תקן I-Size / R12, התקן השוודי (המחמיר בעולם) - The Plus Test 

  ECE R44/04 (תקן ישן)  i-Size \ R129 (תקן חדש)
מבחני ריסוק
  • מבחן ריסוק קדמי 50 קמ"ש
  • מבחן ריסוק אחורי 30 קמ"ש
  • מבחן מפני התהפכות הרכב
  • מבחן ריסוק קדמי 50 קמ"ש
  • מבחן ריסוק אחורי 30 קמ"ש
  • מבחן פגיעת צד 24 קמ"ש
  • מבחן מפני התהפכות הרכב
בובת ניסוי
  • בעלת 4 חיישנים אשר מספקים תוצאות לבדיקות.
  • בעלת 32 חיישנים אשר מספקים תוצאות לבדיקות ושיפור הדיוק.
כיוון הבדיקה
  • עם כיוון הנסיעה החל מ 9 ק"ג
  • R129 - רצועות בטיחות של הרכב.
  • R-129 + i-Size -  איזופיקס בלבד עם תמיכת רגל או תדר (עגינה עליונה).
התקנה
  • איזופיקס, חגורה או שניהם
  • איזופיקס בלבד עם תמיכת רגל ותדר.
קטגוריות
  • קבוצה 0: עד 13 ק"ג | עד גיל שנה.
  • קבוצה 0/1: עד 18 ק"ג | עד גיל 4.
  • קבוצה 1: 9-18 ק"ג | 9 חודשים עד גיל 4.
  • קבוצה 2/3: 15-16 ק"ג | 3.5 - 12 שנים.
  • אין קבוצות כלל, מבוסס על גובה הילד.
  • התקן השוודי - Plus Test

התקן השוודי בעצם הינו החמרה של תקן I-Size והוא דורש הגבלות נוספות מאשר I-Size - בראש ובראשנה הוא לא מרשה, לא מסכים שילדים ישבו עם כיוון הנסיעה, אם יש מוצר שהוא פונה עם הפנים קדימה הוא לעולם לא יקבל את ה Plus Test, כמו כן להלן הקריטרניונים הנדרשים כדי לקבלו

  1. לא ניתן לעגון את הכסא ב Isofix למעלה מ 18 ק"ג
  2. לא ניתן לעגון את הכסא ברצועות למעלה מ 25 ק"ג.
  3. חובה שיתאים 100% לכל רכב.
  4. התקנה קלה ופשוטה עם סיכוי אפסי להתקנה שגויה
  5. כולל בדיקות מחמירות להגנה על צוואר הילד במקרה של תאונת חזיתית או אחורית.
  6. בדיקות מחמירות גם במהירויות הגבוהות מ 50 קמ"ש
  7. פגיעה ממרחק קצר כדי לוודא תאונות קטלניות ואכזריות במיוחד

ככה תזהו את התקן השוודי - Plus Test

 

  • תקן i-Size - הזהרו מחיקויים!

דגש סופר חשוב על תקן i-Size : היזהרו מחויקויים ודברים לא ידועים שמתחילים להגיע לארץ, כדי שמושב בתקן i-Size יימכר באירופה היצרן חייב לשלוח לבדיקה של האיחוד כל 5000 יחידות יצור לבדיקה מחדש של האיחוד, המכון לבטיחות בדרכים של האיחוד האירופאי עורך בדיקות ריסוק כחלק מהתקן ורק לאחר מכן מנפיק ליצרן 5000 מדבקות אשר מותר לו למכור אותם ולכן חשוב לרכוש בתקינת i-Size אך ורק מוצרים של המותגים המובילים שעוברים את הבחינות.

מותגים שיש היום בארץ בתקינת i-Size מאושרת הם:

  • ג'ואי - Joie
  • סייבקס - Cybex - יש גם אמריקאי ויש גם אירופאי תחת אותו מותג בדיוק, שימו לב
  • סילבר קרוס - Silver Cross
  • ברייטקס רומר - Britax Romer - מדגיש Romer כי ללא ה Romer זה אמריקאי
  • גרקו - Graco - שימו לב שמצויין R129 לגביו, אחרת זה אמריקאי
  • בי סייף - Be Safe
  • נונה - Nuna
  • מקסי קוזי - Maxi Cosi - יש גם אמריקאי ויש גם אירופאי תחת אותו מותג בדיוק, שימו לב
  • ריקרו - Recaro
  • קינדרקראפט - Kinderkraft
  • אקסקיד - Axkid
  • בבה קונפורט - Bebe Confort
  • תקן אמריקאי

    • תקן - Fmvss 213 - קשירה באמצעות רצועות הבטיחות - בודק את הקריטריונים הבאים: ילדים עד 36 ק"ג, עגינה לרכב עם מינימום תזוזה, עד 2.5 ס"מ, חוברת הוראת, נקודות עגינה, הוראות אזהרה על הכסא, הגבלת שימוש ברצועות בטיחות ועוגנים תחתונים (איזופיקס),
    • תקן Fmvss 225 - קשירה באמצעות חיבור איזופיקס - קובע את כל הכללים של החיבור באמצעות איזופיקס, חובה לאיזופיקס עליון (תדר) ועוד 2 איזופיקס תחתון.

את הרשימה המפורטת ניתן לקרוא באתר של הרשות לבטיחות בדרכים האמריקאית כאן

בארה"ב סלקלים אמריקאיים נדרשים לעמוד בכללים האלה והחברות עורכות בעצמן את מבחני הריסוק לרוב החברות לא מפרטות בדיוק את המבחנים אותם הם עשו ובארה"ב התפיסה היא שאם יש בעיה יש Recall והצרכנים מודיעים במידה ויש בעיה והיצרן מתקן אותה, להלן הקישור לאתר ה Recall, ממליץ לכם לבדוק האם הסלקל שלכם ברשימה ובמידה ויש לו תקלה ידועה שזקוקה לטיפול.

 

  • ההבדל הגדול בין תקן אירופאי לתקן אמריקאי

ההבדל הגדול בין התקנים הוא בגישה ובתפיסה:

  • תקן אירופאי - האיזופיקס (בסיס בלבד) הינו בחיבור ברזלים ישירות לשלדת הרכב -- תזוזת הכסא הינה לפי הגדרות היצרן.. כמו כן באירופה היצרן מחוייב כל 5000 יחידות לשלוח את המוצר שוב לבדיקה ואישור להמשך מכירה.
  • תקן אמריקאי - האיזופיקס (בבסיס בלבד) הינו בחיבור רצועות LATCH ישירות לשלדת הרכב ואשר אסור שיזוז יותר מ 2.5 ס"מ + אבזם תפיסה לבית החזה (כתפיים).
  • כמו כן אני מזכיר כי את רוב הסלקלים ניתן לעגון לרכב ללא בסיס באמצעות רצועות הבטיחות ובכל הקשור לבטיחות הם סומכים על הצרכן במקרה שיש תקלה יהיה Recall

מה השוני בתפיסה? הגישה האירופאית אומרת שבמידה ויש תאונה עליכם להוציא את הילד החוצה במהירות האפשרית ולהשאיר את הסלקל ברכב בעוד שהגישה האמריקאית אומרת בדיוק ההפך, לחתוך את רצועות האיזופיקס, LATCH, ולהוציא את הילד ביחד עם הסלקל ולכן יש גם בנוסף את תופסן פלג הגוף העליון שלא קיים בתקנים האירופאיים. חשוב להדגיש כי התוקף של סלקל הינו 5 שנות יצור, אלא אם נאמר אחרת, על כל סלקל של חברה מקצועית ורצינית רשום תאריך ייצור ו/או עד מתי ניתן להשתמש בו. במידה ורשום רק ייצור יש להשתמש 5 שנים מרגע ההיצור, החשש הוא שהקלקלרים בצד יתפוררו ויעמדו פחות טוב במשימתת הגנת הילד במקרה של תאונה. כמו כן חשש מתקנים שישתנו במהלך השנים.

מי מהם צודק? זאת כבר ההחלטה שלכם אבל ההבדל בגישה הוא מאוד ברור ולכן התפיסה המאוד שונה בין 2 היבשות הללו.

מכוני בדיקות

באירופה כפי שראינו התקן דורש בדיקות לפי חוק ואף בודק אחרי כל 5000 יחידות שיוצרו מחדש אבל יש מכון מחקר שמפרסם גם את הבדיקות שלו, המכון נקרא ADAC, המכון הינו מועדון רכב גרמני אשר נוסד בשנת 1903 ועורך בדיקות עצמאית למבחני ריסוק אותם הוא מפרסם בחינם לכולם בקישור הבא, חשוב לדעת שהמדיע המופיע שם הינו בשפה הגרמנית.

אופן הדירוג של ADAC הינו:

  • טוב מאוד- 0.6-1.5
  • טוב - 1.6-2.5.
  • מספק - 2.6-3.5.
  • כמעט נכשל 3.6-4.5.
  • נכשל 4.6-5.5

שימו לב שככל שהמספר נמוך יותר זה ציון גבוה יותר!

בארה"ב אין מכון בדיקה ממשלתי שעושה מבחני ריסוק, יש את האתר הלאומי לבטיחות בדרכים שמדרג מושבי בטיחות לפי הנתונים שרשמתי מעלה בקישור הבא ובנוסף יש את אתר Consumer Reports, ארגון ללא מטרות רווח שנוסד בשנת 1936 לבדיקת מוצרים בכלל ומושבי בטיחות בפרט - למרות שהארגון הוא ארגון ללא מטרות רווח על מנת לראות את הדירוגים באתר יש לשלם כסף ולעשות מנוי לאתר (בבייבי סתיו אנו מפרסמים את התוצאות שלו עם כל פרסום), ניתן לצפות בקישור הבא (דורש תשלום).

אופן הדירוג של האתר Consumer Reports:

  • הכי טוב - Best.
  • בסדר - Better.
  • בסיסי - Basic.

שימו לב כי אצל Consumer Reports אין את הציון נכשל.

חשוב להדגיש אין חפיפה בין האתרים, אין מוצרים זהים בין ADAC לבין Consumer Reports גם אם אנחנו רואים במקרה מוצר עם אותו השם, למרות שזה מבלבל זה לא אותו מוצר ולא בדיוק אותו הדבר, לדוגמא כסא בטיחות Graco Milstone שקיבל באתר האמריקאי ציון מאוד גבוה קיבל ציון נכשל אצל האירופאים והסיבה לכך היא שבכסא האירופאי אין חיבור איזופיקס כלל. אז חשוב להבין שיש הבדל והמוצרים אינם חופפים.

הבדלים בין דרישות התקן לבין מכוני הבדיקות

 

תוקף המוצר

אחת השאלות הנפוצות הינם מה תוקף המושב, כלומר לכמה זמן ניתן להשתמש בו והאמת אני הולך לגלות לכם סוד אין חוק כזה! עכשיו זה חצי נכון :) אנסה להסביר. לא התקן האמריקאי ולא התקן האירופאי משום סוג מחייב לרשום תוקף למוצר - מדובר על המלצה (חמה) בלבד. עם זאת כל יצרן ואני מדגיש כל יצרן יוצר המלצות משלו לכמה זמן ניתן להשתמש בכסא וזה מתחלק ל 4 אופציות שונות:

  1. היצרן רושם תאריך יצור ותאריך תפוגה (לדוגמא ברייטקס).
  2. X שנים ממועד רכישה (לדוגמא רב מושבי הבטיחות של ג'ואי).
  3. X שנים ממועד היצור (לדוגמא רב מושבי הבטיחות של גרקו).
  4. אין תאריך תפוגה - ניתן להשתמש לכל החיים (לדוגמא כל מושבי הבטיחות של סילבר קרוס).

מסובך? האמת שמאוד אבל השתדלתי להכין לכם כתבה נפרדת (לינק) שאומרת כל מוצר, מושב כמה זמן מותר להשתמש בו אבל האמת היא שבאחריותכם היא לקרוא במדריך המשתמש מה התוקף של הכסא.. רב המתקינים המוסמכים לא יודעים את התשובה הזאת והאמת היא שרב המוכרים בכלל לא מודעים לכך ופשוט יגידו לכם 5 שנים מיצור אבל זה רחוק מלהיות נכון - אז אם כבר קראתם את מה שכתבתי כאן - תסמכו עלי, תפתחו את המדריך למשתמש של המושב שרכשתם זה ככל הנראה יהיה כתוב שם!

סטטיסטיקות ומספרים

הכנתי לכם קצת סטטיסטיקות מהעולם כדי לתמוך בגישה האירופאית שלי בתקן I-Size בכלל ומדוע אני מעדיף אותו על התקן האמריקאי.

  • לפי מחקר של חברת מקסי קוזי - 94% מהמושבים המותקנים בתקן i-Size מותקנים נכון.
  • לפי מחקר של חברת מקסי קוזי - 20% מהמושבים המותקנים בתקן אחר מותקנים נכון.
  • שוודיה הינה המדינה עם מספר הילדים ההרוגים בתאונות דרכים הנמוך בעולם עם ממוצע של 4 ילדים הרוגים בשנה.
  • ארה"ב גורם מספר אחד למוות של ילדים הינו תאונות דרכים
  • בארה" בשנת 2018 כמות הילדים שנהרגו בתאונות דרכים היה 880 - עכשיו יגידו שהמספרים לא זהים כי האוכלוסיה הרבה יותר גדולה ולכן:
  • אם ניקח את היחס של גודל ארה"ב לשוודיה כמות ההרוגים היו 176 לעומת 880 - כלומר ירידה של 80% בתמותת ילדים בתאונות דרכים.

מדינת ישראל

  • נכון לשנת 2018 מדינת ישראל מדורגת במקום הראשון במות ילדים בתאונות דרכים (לינק)
  • 8.2% מכל ההרוגים בתאונות דרכים במדינת ישראל הם ילדים מתחת לגיל 14 - פי 2 מהממוצע של ה OECD
  • סטטיסטיקת ילדים הרוגים לשנת 2023 - גיל 0-4 - כמות הרוגים 11
  • סטטיסטיקת ילדים הרוגים לשנת 2022 - גיל 0-4 - כמות הרוגים 6
  • סטטיסטיקת ילדים הרוגים לשנת 2021 -  גיל 0-4 - כמות הרוגים 15
  • סטטיסטיקת ילדים הרוגים לשנת 2020 - גיל 0-4 - כמות הרוגים 9
  • סטטיסטיקת ילדים הרוגים לשנת 2019  - גיל 0-4 - כמות הרוגים 15
  • עד ספטמבר 2023 נהרגו במדינת 254 אנשים מתחילת השנה (לפני פרוץ המלחמה) ומדובר בשנה הקשה ביותר של הרוגים בעשור האחרון (לינק) , מדובר על עלייה של 11% לעומת השנה אשתקד, השנה בעקבות המלחמה אין כל כך סיקור על זה עדיין ולכן אין לי עדיין נתונים על מה שקרה מאוקטובר וגם אין כמעט דיווחים כי התקשורת לא מתעסקת בזה אבל אני בטוח שמתישהו הנתונים האלה יגיעו ואני אעשה הכל כדי להציף את זה, מה שבטוח זה שהיתה לנו שנה גרועה מאוד בתאונות דרכים בכלל וילדים פצועים והרוגים בפרט

שורה תחתונה

  • במדינת ישראל ישנה העדפה לתקן האמריקאי מהרבה סיבות - אבל הסיבה המרכזית היא איננה בטיחות!
  • במדינת ישראל רב המושבים מותקנים בצורה שאיננה נכונה - תסמכו עלי, לא כל המתקינים המורשים באמת יודעים להתקין מושבי בטיחות
  • הקורס להתקנת מושבי בטיחות בישראל שנערך בארץ במשרדי בטרם על ידי הארגון העולמי safekids worldwide - מעביר הדרכות בגורף על התקן האמריקאי כי שם ההסתברות לטעות גבוהה מאוד.
  • השינוי חייב להתחיל מכאן! תסמכו בעיקר על עצמכם, תעברו לתקן אירופאי I-Size או שוודי.
  • ההסתברות לטעות בתקן I-SIze או שוודי הינה אפסית! הטעות היחידה שבאמת יכולה להיות הינה גובה רצועות הבטיחות הפנימיות שרב המתקינים המוסמכים בכלל לא ידברו איתכם על זה ( ראו פרטים 2 נושאים מטה).
  • סעו בזהירות, תהיו עירניים וזכרו - אתם אחראיים על הגורל של ילדכם - במדינת ישראל יש לנו את הפריבילגיה להשתמש בתקנים אירופאיים מחמירים!

מחקר של חברת Joie בנושא יד 2

אחת השאלות זה האם ניתן לרכוש מושב בטיחות יד שניה וראשית התשובה העיקרית היא שאנו לא רק ששלא ממליצים על זה, אנחנו מתנגדים לזה, לכסאות יד שניה יש המון בעיות שבעיקר מסכנות את הילד שלנו, איננו יודעים את העבר שלהם ואיננו יודעים את ההיסטוריה שלהם ולכן אנו מאוד מתנגדים לזה. עם זאת חברת Joie ערכה לאחרונה מחקר שמראה את הנקודות הבאות

סביבת המחקר

  • המחקר נעשה בספרד במושבים רנדומאליים בין השנים 2018-2019
  • המחקר נעשה על מגוון רחב מאוד של מותגים ולא רק של Joie
  • המחקר נעשה ברכישה רנדומאלית על מגוון של קטגוריות
  • Joie ערכו מבחני ריסוק בהתאם לתקינה האירופאית הישנה - פגיעות חזיתיות בלבד של 50 קמ"ש

תוצאות המחקר

  • ל 80% מהמושבים לא היה את חוברת ההוראות
  • ל 100% מהמושבים היתה ירידה באיכות המושב
  • ל 80% מהמושבים היתה ירידה ברמת הבטיחות (ספיגת העוצמה) במקרה של תאונה
  • כ - 90% מהמושבים לא עברו את הבחינות בהתאם לתקן - כלומר היה אסור להם להיות על הרכב
  • ל 70% מהמושבים היו תזוזות במושב מעבר למה שמתיר היצרן
     

להורדת המחקר

 

סלקלים מומלצים לשנת 2024

  • סלקל מומלץ #1  2024 Silver Cross דגם Dream I-SIZE

אני מאוד אוהב ומתרגש כאשר מגיע אלינו לארץ מוצר עם הציון הכי אבל הכי גבוה שניתן אי פעם למוצר בטיחות, הסלקל של חברת Silver Cross הבריטית קיבל בשילוב הסיס את הציון הגבוה ביותר 1.5 בתקן I-SIZE המחמיר ומתאים מגיל לידה ועד 15 ק"ג. הסלקל עצמו מגיע עם צילון גדול הכולל מסנני קרינה UV מהשמש - הציון עצמו הוא BEST והוא נדיר וקשה לקבלו במיוחד. יש לציין שהציון הגבוה הוא אך ורק בתוספת בסיס ISOFIX בלעדיו הסלקל קיבל ציון טוב וגבוה עדיין אבל לא "מדהים" של 2.0 שגם זה מכובד אבל מי שמחמיר בבטיחות וכדי לנצל את המקסימום מומלץ להוסיף לסלקל בסיס.

חסרונות יתרונות
  • מתאים בעיקר לעגלות סילבר קרוס
  • בסיס לא מתכוונן
  • משקל 5.45 קצת כבד
  • ציון בשילוב בסיס הגבוה ביותר אי פעם 1.5
  • מקום ראשון בעולם בבטיחות
  • תקן I SIZE
  • מרופד ונוח
  • צילון כולל הגנה מפני קרינה
  • בדים איכותיים במיוחד

לפרטים נוספים ורכישה 

  • סלקל מומלץ #2 2024 Joie דגם I Gemm 3

סלקל I Gemm 3 הינו התפתחות של \ I Gemm הקודם, באופן כללי מוצרי הבטיחות של ג'ואי עשו קפיצה סופר גדולה בשנים האחרונות ועברו מחברה עם מוצרים בינונים למוצרים מובילים שמקבלים ציונים מאוד גבוהים ואף לאט לאט מוציאים מוצרים עם אישור התקן השוודי / Plus Test בשנים האחרונות חברת ג'ואי שמה דגש מאוד גדול על בטיחות ומוציאה מוצרים מדהימים!! לגבי I Gemm 3 מדובר על סלקל בתקן החדש I-Size כאשר מוסיפים לו את הבסיס אך את מוצר זה ניתן לרכוש גם ללא בסיס, זיכרו כדי לקבל את התקן חובתכם שיהיה ברשותכם גם בסיס Isofx מתאים. חשוב לדעת שג'ואי קיבלה לאחרונה (בשנת 2023) את פרס החדשנות עם מוצר הדגל החדש שלה, מערכת Encore, מדובר חדישה שמאפשרת חיבור של סלקל, מושב בטיחות ואמבטיה של עגלה לבסיס אחד והכל מסתובב וברמת בטיחות גבוהה במיוחד והדגם של i-Gemm 3 מתאים למערכת, מהצד השני המערכת צפויה להגיע לארץ רק לקראת סוף הרבעון הראשון של 2023

חסרונות יתרונות
  • בד גס
  • רצועות עגינה קשות
  • עדיין אין את מערכת Enrcore בארץ
  • ציון בטיחות גבוה במיוחד 1.7
  • נוח לישיבה.
  • מתאים למגוון רחב של עגלות (בצירוף מתאמים)
  • תקן I Size
  • ראש מתכוונן.
  • קל לניקוי.
  • מגן שמש ענקי (צילון)

ציון מבחני הריסוק הינו 1.7 גבוה במיוחד!!

 

לפרטים נוספים ורכישה לחצו כאן

אני בוחר להמשיך עם הסלקל של ג'ואי שמגיע אלינו במהדורת הסיגנצ'ר המפוארת שלו, באופן כללי חברת ג'ואי מתחלקת ל-2 מהדורת הכתום (המנגו) ומהדורת סיגנצ'ר (מוקה) המפוארת יותר שוכללת בדים איכותיים יותר, אז הפעם בשנת 2023 I-Level מגיע אלינו לארץ במהדורת סיגנצ'ר היותר איכותית. הייתרון של הסלקל הזה על פני סלקלים אחרים זה שהסלקל נשכב ומעבר לזה שהוא נשכב זה שניתן להשכיב אותו תוך כדי נסיעה לזווית של 157 מעלות ובכך ניתן לנסוע איתו רצוף יותר מ 45 דקות מבלי לחשוש לפגיעה בגב התינוק. כמו כן הסלקל קיבל ציון מאוד גבוהה במבחני הריסוק של ADAC, ציון 1.7 שנחשב למאוד גבוהה, בנוסף זכה הסלקל לפרס Silver לסלקל הטוב ביותר לפי המגזין היוקרתי Mother&Baby לשנת 2024

חסרונות יתרונות
  • לא ניתן לעגון ללא בסיס
  • לא מתאים לכל העגלות, דורש מתאמים מיוחדים
  • יחסית כבד
  • מראה מגושם
  • תקן i-Size
  • ציון גבוה מאוד במבחני הריסוק 1.7
  • זוכה פרס Silver לפי המגזין היוקרתי Mother&Baby לשנת 2024
  • נשכב ל 157 מעלות
  • ניתן להשכיב תוך כדי נסיעה
  • בדים איכותיים

ציון מבחני הריסוק הינו 1.7 גבוה במיוחד!!

לפרטים נוספים ורכישה

חברת סייבקס, חברת הפרימיום הגרמנית אני מניח שרובכם מכירים מהעגלות אבל האמת היא שהרבה לפני שהם הפכו להיות חברת פרימיום של עגלות יוקרה, חברת סייבקס היא במקור חברת בטיחות מהמשובחות שקיימות בעולם. חברת סייבקס החלה את דרכה כחברה פורצת דרך בעולם מושבי הבטיחות לילדים ורק לאחרונה הפכה ליותר חברת אופנה ועגלות פרימיום אבל אין ספק שהם לא נטשו את עולם הבטיחות וממשיכים להמציא, ליזום ולייצר מוצרים חדשניים ומהפכניים בעולם הבטיחות לפעוטות. סלקל Aton Cloud Z2, ממשיך דורו של ה Z, ממשיך דורו של ה Q, בעצם הרעיון הוא סלקל נשכב. כמו ה I-Level של ג'ואי, הרעיון הוא לאפשר להורים להושיב את הילדים בסלקל ליותר מ 45 דק' ברציפות ללא חשש מלחץ על הוושת או פגיעה בעמוד השדרה, הייתרון גדול ביותר של ה Z2 על קודמיו שכמו ה I-LEVEL של ג'ואי הוא מאפשר שכיבה תוך כדי נסיעה מה שלא היה לסייבקס עד היום. הסלקל מגיע עם הצללה ענקית כולל הגנה מפני קרינה, בדים סופר איכותיים, אופציה להוספת מערכת ה SENSOR SAFE של סייבקס מהמובילות בעולם במניעת שכחת ילדים ברכב וכמובן ציון מצויין 1.7 במבחני הריסוק של ADAC בשילוב בסיס. כמו כן הסלקל הינו חלק מהמערכת המודולארית המרשימה של סייבקס והבסיס מתאים למושב הבטיחות שלהם SIRONA Z2 - חשוב לציין שה Z2 מתאים ל סדרת ה Z2 ולא מתאים לסדרת ה Z הישנה וכמובן גם ל Q.

חסרונות יתרונות
  • הבסיס לא מתאים לסדרת ה Z/Q הישנה
  • קצת כבד 4.8 ק"ג
  • תקן I-SIZE המחמיר
  • ציון 1.7 בשילוב בסיס במבחני הריסוק
  • בדים איכותיים
  • ניתן לעגון ללא בסיס
  • בעד הגנות צד מוכחות
  • ניתן להשכיב תוך כדי נסיעה
  • בסיס מאפשר סיבוב 180 מעלות
  • זוכה פרס SILVER למגזין MOTHER&BABY 2023
  • מתאים לחיבור אוניברסאלי של עגלות

ציון מבחני הריסוק הינו 1.7 גבוה במיוחד!!

לפרטים נוספים ורכישה

 

ג'ואי ממשיכים להפציץ ואני הולך לנסות להעביר רגע נושא לפני שאכנס לדבר על הדגם המיוחד הזה, בכל שנה יש תחרות של מגזין בריטי יוקרתי שנקרא Mother&Baby שהוא מדרג את מוצרי התינוקות הטובים ביותר שיצאו בשנה האחרונה, לחברת ג'ואי יצא פתרון חדשני של מערכת שנקראת Encore - הפתרון בעצם מאפשר לבסיס אחד לחבר גם סלקל, גם מושב בטיחות וגם אמבטיה והפתרון הזה זכה בהמצאה החדשנית ביותר של השנה לפי המגזין הזה. למה אני אומר את זה? כי הסלקל הזה הוא חלק מהפתרון והוא זכה במקום הראשון בסלקל הטוב ביותר לפי המגזין לשנת 2023, אז כפי שאמרתי - ג'ואי ממשיכים להפציץ בחדשנות :) לגבי הסלקל, אז גם הוא בתקן i-Size (כשהוא משולב בסיס) ברמה גבוהה ביותר הוא קל משקל רק 3.35 ק"ג ובעל גגון עם מסנן קרינה UPF +50, הסלקל מתחבר למגוון רחב מאוד של עגלות בהתאם תקינה האירופאית הסטנדרטית והשינוי המהותי ביותר שלו מהדגם הקודם (1) זה החיבור למערכת הבסיס החדשנית של ג'ואי, דגם 2  מבחני ADAC קבל ציון ממש גבוה 1.7 בציון משוכלל בשילוב בסיס

חסרונות יתרונות
  • מערכת ה ENCORE עדיין לא בארץ
  • תקן i-Size
  • ציון גבוה במבחני הריסוק 1.7
  • קל משקל
  • חלק מהמערכת הטובה ביותר של Joie
  • זוכה מקום ראשון במגזין היוקרתי Mother&Baby 2023
  • ניתן לעגון ללא בסיס
     

ציון מבחני הריסוק הינו 1.7 גבוה במיוחד!!

לפרטים נוספים ורכישה

אז אנחנו חוזרים לסייבקס והפעם עם הדגם הכי פשוט שיש להם היום בארץ שעם כל הכבוד למילה פשוט הוא רחוק מלהיות כזה, מדובר בסלקל מצויין בתקינה החדשה i-Size  שקיבל ציון מאוד גבוה גם במבחני הריסוק בצירוף בסיס של 1.7. כמו סלקלים רבים גם סלקל זה מתאים לכמעט כל עגלה סטנדרטית בתקינה האירופאית (בצירוף מתאמים שמגיעים / נרכשים עם העגלה). הסלקל מגיע עם מקטין לפעוטות, הצללה XXL כולל מסנן קרינה USP50 ובמשקל נעים של 3.9 ק"ג. 

חסרונות יתרונות
  • ידית אחיזה לא נוחה
  • ריפוד ברמה בסיסית
  • תקן i-Size
  • ציון 1.7 גבוה במבחני הריסוק של ADAC 
  • הצללה ענקית כולל מסנן קרינה
  • ניתן לעגון ללא בסיס
  • משענת ראש בעלת 11 מצבים
  • מתחבר למגוון רחב של עגלות (בצירוף מתאמים לא כלול)
  • קל משקל

ציון מבחני הריסוק הינו 1.7 גבוה במיוחד!!

לפרטים נוספים ורכישה

חברת ברייטקס האנגלית החליטה לקחת את הכסאות המסתובבים אבל הפעם לסלקל ולרמה אחת למעלה. אחת הבעיות הנפוצות שלנו ההורים זה ההכנסה לרכב וצר לי להגיד את זה כאן בפורום זה אבל אנחנו לא מעט פעמים "דופקים" לילד את הראש עם הכנסתו לרכב.. הפתרון של כסאות מסתובבים 90 מעלות מונע את זה לחלוטין או לפחות כמעט לחלוטין, צריך להתאמץ כדי שזה יקרה. הסלקל חדשני מאוד ועדיין קיבל ציון טוב במבחני הריסוק עם 2.5 שזה לחלוטין ציון טוב והוגן. הסלקל עצמו בתקן המחמיר I-SIZE כולל הגנה מוכחת מפגיעות צד כמו כן ניתן לשנות את משענת הראש להגנה מקסימאלית והגנה מפני קרינה

חסרונות יתרונות
  • ציון ממוצע במבחני הריסוק 2.5
  • תג מחיר גבוה
  • משקל גבוה 4.7 ק"ג
  • תקן מחמיר I-SIZE
  • הגנה מפני קרינה
  • הגנות מפגיעות צד מוכחות
  • משענת ראש מתכוונת
  • מסתובב להכנסה קלה
  • מתחבר למגוון רחב של עגלות

ציון מבחני הריסוק הינו 2.5

לפרטים נוספים ורכישה

ציוני מבחני הריסוק של CR לפברואר 2024

 

דגם מותג מבחן ריסוק ציון
Liing Clek Best 90
Premier SnugRide SnugFit 35 XT featuring Load Leg Technology Graco Best 89
KeyFit Chicco Best 89
Cloud G Lux Cybex Better 84
Premier SnugRide SnugFit 35 XT Graco Better 83
KeyFit 30 Chicco Better 82
Fit2 Chicco Better 82
Keyfit 35 Chicco Better 81
Pipa Lite RX Nuna Better 80
SnugRide SnugFit 35 DLX Graco Better 79
SnugRide SnugFit 35 Elite Graco Better 79
SnugRide SnugFit 35 LX Graco Better 79
Shyft Dualride Evenflo Better 77
Snugride Snuglock 35 Elite Graco Better 77
Snugride Snuglock 35 Graco Better 75
B-Safe Gen2 Britax Better 74
Mesa Uppababy Better 72
SnugRide SnugLock Extend2Fit 35 Graco Better 72
Gold SecureMax Evenflo Better 72
Primo Viaggio 4-35 Peg Perego Better 71
Primo Viaggio 4-35 Nido Peg Perego Best 71
Mesa V2 Uppababy Better 70
B-Safe Gen2 Flexfit Britax Better 69
LiteMax DLX Evenflo Best 69
Liingo Clek Best 69
Carry-On Century Better 68
Pipa Nuna Best 68
Aton 2 Cybex Better 67
Infant Car Seat Stroller Doona Better 67
Platinum Cloud Q Cybex Best 63
LiteMax 35 Evenflo Better 61
Willow S Britax Better 61
EZ-Lift 35 Plus Baby Trend Better 61
SnugRide 35 Lite LX Graco Better 60
onBoard35 LT Safty 1st Better 59
SnugRide SnugFit 35 Graco Better 58
NurtureMax Evenflo Better 58
Aton M Cybex Better 57
Ally 35 Baby Trend Better 35

 

 

ציוני מבחני הריסוק של ADAC לשנת 2023-2024

דגם יצרן ציון
i-Snug 2 + i-Base Advance Joie 1.7
Arra Next + Base Next Nuna 1.8
B2 i-Size Cybex 1.8
B2 i-Size + Base one Cybex 1.7
Snugessentials + Isofamily i-Size Base Graco 1.8
CabrioFix i-Size Maxi Cosi 1.8
CabrioFix i-Size + CabrioFix i-Size Base Maxi Cosi 1.7
Pipe Next Country 2.0
Pipa Next + Base Next Nuna 1.8
Primo Viaggio SLK Peg Perego 1.9
Avan Recaro 2.4
Avan + Avan/Kio Base Recaro 1.8
Cloud T + Base Cybex 1.7
Cloud T Cybex 2.1
Baby-Safe 5Z2 Britax 2.5
Baby-Safe 5Z2 + Base Britax 2.4
Kory Plus Air i-Size + Full 360 i-Size Chicco 1.9
Kory Plus Air i-Size Chicco 2.3
Acorn i-Size + Base Cosatto 1.9
Acorn i-Size Cosatto 2.4
RodiFix S i-Size Maxi-Cosi 2.1

מצאתם טעות בכתבה? אנא עדכנו אותנו במייל info@babystav.co.il

אולי יעניין אותך לקרוא על:

שערי בטיחות

תוכן ההודעה:
  • סלקל לטיסה
    • סלקל לטיסה
    • בסיס סלקל וכסא בטיחות
      • בסיס סלקל וכסא בטיחות
      • ויסטה וי2
        • ויסטה וי2
          • ויסטה וי2
            • ויסטה וי2
              • ויסטה וי2
                • ויסטה וי2
        • סלקל מומלץ
          • סלקל מומלץ
          • תוקף סלקל joie
            • תוקף סלקל joie
              • תוקף סלקל joie
          • סלקל וחיבור לעגלה
            • סלקל וחיבור לעגלה
            • בסיס ל-Dream I-SIZE
              • סלקל בוגבו turtle air
                • סלקל בוגבו turtle air
                  • תודה על התגובה :)
                    • תודה על התגובה :)
                • בסיס encore
                  • בסיס encore
                    • בסיס encore
                      • בסיס encore
                        • בסיס encore
                          • בסיס encore
                  • 3 כיסאות ברכב
                    • 3 כיסאות ברכב
                    • נונה פיפה אורבן
                      • נונה פיפה אורבן
                      • התלבטות בין סלקלים של ג'ואי
                        • התלבטות בין סלקלים של ג'ואי
                          • התלבטות בין סלקלים של ג'ואי
                            • התלבטות בין סלקלים של ג'ואי
                        • סלקל התקנה
                          • סלקל התקנה
                        • סלקל עם בסיס ללא איזופיקס
                          • סלקל עם בסיס ללא איזופיקס
                          • סלקל סמתחבר לעגלת אינגלזינה
                            • סלקל סמתחבר לעגלת אינגלזינה
                            • סלקל nuna arra next
                              • סלקל nuna arra next
                              • סלקל או דונה
                                • סלקל או דונה
                                • התלבטות
                                  • התלבטות
                                  • התאמת סל קל לעגלה
                                    • התלבטות על עגלה + סלקל
                                      • התלבטות על עגלה + סלקל
                                        • תודה על המענה!
                                      לכל המאמרים
                                      מחבר הבלוג
                                      אוהד גולוב
                                      מחבר הבלוג:
                                      אוהד גולוב

                                      מנכ"ל חברת בייבי סתיו, האתר המוביל למוצרי תינוקות בישראל ויועץ מוסמך להתקנת מושבי בטיחות לילדים מטעם ארגון SafeKids העולמי.

                                      כמו כן משמש אוהד כמנהל כנס היזמות והחדשנות של אוניברסיטת תל אביב, Tau Innovation ומרצה מטעמם ברחבי העולם על חדשנות ויזמות.