סלקל מומלץ 2025
סלקל מומלץ 2025- על בטיחות לא מתפשרים
25/12/24
הקדמה אישית
אז הגיע העת לכתוב וזאת השנה ה-12 לסקירות מוצרי התינוקות שלי והשנה זאת היתה שנה מאוד מסובכת כי עברנו שנת מלחמה ב 07 לאוקטובר 2023 בשעה 06:29 החיים של כולנו השתנו, זה השפיע המון בתפיסה, במחשבה שהכל יכול לקרות והאזעקות הן מפחידות והן מפחידות אותנו ואת הילדים, ומה בכלל עברנו השנה תקיפות מאיראן, מתימן, חיזבאללה, עכשיו הפסקת אש ובתקווה שהאזעקות לא יחזרו, שהחטופים יחזרו ובכלל נדע רק ימים של שקט. חשוב לי להזכיר לגבי אזעקות שבמידה והאזעקה תופסת אתכם ברכב עליכם לצאת מהרכב כמה שיותר מהר ולהתרחק ממנו ככל האפשר, במידה ואין מקום בטוח עליכם לשכב "על הילדים" להגן עליהם בגופכם (כן כן עשיתי את זה השנה פעמיים) ולנסות להניח יד על הראש שתגן עליכם, זכרו כי רק תקן אירופאי i-Size מאפשר להוציא את הילדים בקליק אחד ולברוח מהרכב כמה שיותר מהר (כמובן במידה ויש מרחב מוגן בסביבה זה עדיף), אני מדגיש לכולם אני אומנם מתפרנס ממכירת מושבי בטיחות בפרט ומוצרי תינוקת בכלל אבל המטרה שלי למי שהולך לקרוא את המאמר הזה היא להוריד את הססטיסטיקה, מדינת ישראל במצב גרוע מאוד בכל הקשור להגנה על ילדים בתאונות דרכים וזה דבר אחד להתקין את המושב ברכב, אבל מושב בטיחות דורש "ניהול קבוע" כמו מתי מותר לסובב עם הפנים קדימה, מתי ניתן לשנות זוויות, האם להגנת הצד מותר לגעת בדלת או למושב לגעת במושב לפניו? יש עוד המון שאלות חשובות שאנו משתדלים לתת מענה במאמר זה וללקוחותינו, אני לא מאמין בשגר בשכח, אני דוגל בגישה האירופאית שמאמינה בדיוק, בהתאמה של מושב הבטיחות גם לילד וגם לרכב, פחות מושבים משולבי בוסטר ויותר חלוקה לשלבים אני מתייחס לכל לקוח בקשב רב, אני רוצה לספר לכם אפילו סיפור שקרה השנה, לפני כמה חודשים הגיע אלי עמית לעבודה (שעובד בחנות מתחרה) ובדיוק הוא קיבל טלפון שהוא עבר תאונה עם הילד ברכב, רכב נכנס בו מהצד במהירות של 30 קמ"ש ובצד השני ישב התינוק בגיל שבועיים, הרכב מהפגיעה נגע מהמעקה בצד השני ולילד בן השבועיים נשברו רק 2 הרגליים, האבא מאושר ושמח ומתקשר להגיד תודה ואני כועס וצועק - הבאת לו מושב שאני בחיים לא הייתי מוכר ונשברו לילד בן השבועיים 2 הרגליים, אני לא מקבל את זה, אני לא יכול להבטיח שלא ישברו הרגליים אבל אני יכול ומנסה לעזור, לא מדובר בתאונה שתשמעו עליה בחדשות, לא ידברו עליה בשום מקום, אבל לילד בגיל שבועיים נשברו 2 הרגליים וזה כואב, תחשבו רגע ילד בן שבועיים עם 2 רגליים בגבס, לא יודע, המחשבה הזאת לא יצאת לי מהראש.. אני זוכר שיש סיפור עליי שאבא שלי לפני המון שנים רכש מושב בטיחות (עבורי) והוא רכש עבורי את הטוב ביותר שהיה באותה תקופה (לפני בערך 40 שנה) והתנגשו ברכב שלנו מאחורה, הוא סיפר איך אני צחקתי ולא הבנתי מה קרה וההורים שלי שבועיים היו עם כאבי גב - מושבי בטיחות זה לא משחק, זה לא ליופי, יש להם תפקיד ותפקיד אחד ברור - להגן על החיים של הילדים שלכם במקרה של תאונה ואני אעשה כל שביכולתי כדי להיות פה בשבילכם, סליחה על החפירה בלבי.
סקירה
כמדי שנה חשוב לי לעדכן את ההורים במה שנעשה בשנה האחרונה בשנת 2023, על החידושים ועל הנעשה ולהיות מוכנים לשנה הבאה, כמדי שנה בדצמבר אני יושב ומקדיש ימים ולילות לכתיבת הבלוג שלי על מנת לתת לכם ההורים את הכלים לבחירה הנכונה ביותר עבור ילדכם, היום בעידן האינטרנט ואולי בעידן של ריחוק ובידוד חברתי אנו עסוקים יותר ויותר מול המסכים וחשופים יותר ויותר למידע ולפעמים המידע הקיים הוא מבלבל מאוד ואני רואה את תפקידי כאן כשסוג של שליחות, לנסות ולעשות לכם סדר ואני מקווה שמאמר זה אצליח לעזור לכם כמה שיותר..
-
האם הסלקל מתאים עבורינו?
בשאלה הזאת אני נתקל על בסיס יום יומי, חשוב להבין כמה דברים בבסיס, נכון לדצמבר 2024 יש לפי האתר זאפ השוואת מחירים כ-72 דגמים שונים של סלקלים (לעומת שנה שעברה, 97) הנמכרים בארץ שזה רגע אחד נתוך מאוד חשוב כי בשנים האחרונות אנשים יותר ויותר קונים כסאות בטיחות המתאימים מגיל לידה ופחות סלקלים ועם זאת חל שינוי במגמה ואנשים מתחילים להבין שסלקל זה מושב הבטיחות הכי נכון לתחילת הדרך והיבואנים מבינים שישנה דרישה ולכן מביאים יותר ויותר דגמים, אני מוכרח לציין רגע אחד בגילוי נאות שהאני מאמין שלי זה שקודם כל צריך סלקל לפני הכל, הסלקל מתאים לנו מגיל לידה ועד שנה (יש כאלה 9 ק"ג ויש כאלה 13 ק"ג) אבל אני מדגיש אבל סלקל זה הדבר הנכון ע"פ כל המומחים לתחילת הדרך, הגישה האירופאית המחמירה אומרת שהקריטריון החשוב ביותר של מושב הבטיחות הינו התאמה לילד והגישה האירופאית מתנגדת לכסאות שנקראים ALLINONE - כלומר מוצר משולב שמתאים גם לילד שנולד וגם לילד גדול בגיל 7, כל ילד צריך את המושב המתאים לו זה עוד לפני כל קריטריון אחד ולכן עלינו לעשות את השיקול המתאים לנו מבחינת פרמטרים אותם אציג בהמשך, מחיר סלקל יכול לנוע מ-149 שקלים ועד אפילו 2500 שקלים ביחד עם בסיס, לכל סלקל יש רוכש פוטנציאלי ומה שמתאים עבורו ולצרכיו, הבעיה העיקרית עם סלקל היא שלרוב כאשר מדובר בילד ראשון אין אנו מכירים את העולם הזה קודם לכן ואין לנו איך לנסות אותו ובעיקר אנו סומכים על המלצות של חברים ומידע שנחשפנו אליו וקראנו אודותיו. הנחת הבסיס שלי היא שכל ההורים מחפשים לילד שלהם את הסלקל הבטוח והנוח ביותר עבור היקר להם מכל.
-
משקל הסלקל
האם משקל הסלקל הוא פקטור להחלטה? ממוצע משקל הסלקלים הינו 4-5 ק"ג, יש כמובן גם כאלה כבדים יותר ויש גם טיפה קלים יותר אבל בהחלט אפשר להגיד שסלקל ממוצע ישקול כ-4.5 ק"ג. עם זאת עלינו לזכור כי אליו יתווסף במינימום משקל של 3.5 ק"ג בהתחלה ורוב הסלקלים יכולים לשאת ילדים במשקלים של 9-13 ק"ג, אם נלך על המינימום 4 ק"ג של סלקל ועוד ילד בגיל חצי שנה השוקל 7 ק"ג זה 11 ק"ג, האם זה נוח לנשיאה? את זה אתם תחליטו. לדעתי האישית משקל הסלקל הוא לא פקטור להחלטה כי ברב המקרים הסלקל נמצא ברכב או מתחבר לעגלה. במידה ואתם הורים המרימים את הסלקל לקומה שלישית כאשר אתם מחנים את הרכב בחניה ומוציאים את הילד עם הסלקל וסוחבים אותו הביתה זה כנראה השיקול היחיד לנסות לחסוך 1-2 ק"ג, כמה זה משמעותי? את זה כבר אתם תחליטו עבור עצמכם, מוכרח לציין שמהניסיון שלי כאחד שגר בקומה שלישית ללא מעלית והיה לו סלקל דיי כבד בסופו של דבר יותר קל להרים את הילד ללא הסלקל והסלקל נשאר אצלי דיי קבוע ברכב.
-
עם או ללא בסיס
מדובר על שאלת מיליון הדולר, יש המון אסכולות לבעד או נגד בסיס. כמה דברים שחשוב לדעת. ראשית לא כל הסלקלים מתחברים עם בסיס ומעבר לזה יש סלקלים שמתחברים אך ורק עם בסיס ולכן לא תמיד יש לנו את האופציה להחליט, אין ספק כי חיבור בסיס לרכב יקל עלינו משמעותית את החיבור וההוצאה של הסלקל מהרכב ואין צורך לקשור את הסלקל כל פעם מחדש כי קשרנו פעם אחת את הבסיס. עם זאת יש לא מעט מחקרים שמראים כי הבסיס מוריד במעט את רמת הבטיחות מכיוון שמדובר על 2 חוליות המתחברות, פעם אחת הסלקל לבסיס (חוליה ראשונה) ופעם שניה הבסיס לרכב, כך שבמקרה של תאונה, אחת מ-2 החוליות האלה יכולה להתנתק ולסכן את הילד בעוד שבקשירת הסלקל ישירות לרכב באמצעות רצועות הבטיחות יש רק חוליה אחת. עם זאת ההסתברות לטעות עולה בקשירת הסלקל ישירות באמצעות חגורות הבטיחות, כמו כן ברוב הגורף של הסלקלים הבסיס הינו אביזר הנרכש בנפרד מה שייקר עבורינו את החבילה בכמה מאות שקלים. אני בהחלט יכול להגיד שסלקל עם בסיס ישפר משמעותית את החוויה ומי שמתכוון לנתק ולחבר את הסלקל יותר מפעם, פעמיים בשבוע לרכב עדיף ומומלץ שירכוש בסיס ואני מציע אף בסיס איזופיקס, על זה אדבר בהמשך בשלב התקנים.
-
האם לקנות סלקל כחלק מחבילת לידה
אישית אני לא חובב של עסקות לידה מובנות, אני מאמין בלהרכיב הכל לבד ולא לתת לאיזה חנות או מישהו להכתיב לי מה המוצרים שיהיו לי, אחרי שאמרתי את זה, אנו כנראה כן נזדקק לסלקל עם לידתו של ילדינו והשאלה שנשאלת היא נושא העגלה, יש עגלות מאוד מסויימות שמגיעות עם סלקל כחלק מהחבילה ויש גם עגלות שמתחבר אליהן סלקל מאוד ספציפי ולכן אני תמיד ממליץ לרכוש את הסלקל רק לאחר רכישת העגלה על מנת לאפשר לי במידת הצורך לחבר את הסלקל לעגלה ובנוסף שלא אתקע בטעות עם שני סלקלים.
-
סלקל או מושב בטיחות
אחת השאלות שנשאלות היום יותר ויותר ובניגוד לדעתי המקצועית המתבססת על בטיחות נטו ההורים בישראל רוכשים היום יותר ויותר כסאות בטיחות ופחות סלקלים אם ראינו את כמות הסלקלים המוצעים למכירה באתר ZAP לעומת השנים הקודמיות בכל מקרה אנסה לענות על השאלה הזאת בצורה הברורה ביותר, ראשית סלקל, לאחר מכן אסביר מדוע. מומחים מכל העולם והארץ ממליצים לחלק לארבעת השלבים הבאים:
- סלקל - עד גיל שנה.
- כסא בטיחות - עד גיל 4-5.
- בוסטר עם רצועות - עד גיל 6-7.
- בוסטר גב עד גיל 12.
החוק בארץ מאפשר לנו להפסיק להשתמש במושב בטיחות / בוסטר לרכב כבר בגיל 8 ומעל גובה של 1.45 מטר אבל זה כבר לשיחה אחרת שטוב לידע כללי בכל אופן. מדוע סלקל? הסיבה לכך היא שנכון שיש אין סוף כסאות היום שמאפשרים ומתאימים לילד מגיל לידה ועד 20,30,40 ואפילו 50 ק"ג אבל ויש לי אבל בניגוד אלינו שאנחנו אוהבים גדול ומרווח הילד שרק יצא מהרחם ועדיין מסתגל לעולם זקוק כמה שיותר לתנוחת הכירבול והרחם והסלקל תורם משמעותית יותר עבור תחושת הביטחון של הילד מאשר כסא בטיחות, נכון יש המון כסאות בטיחות בטוחים שקיבלו ציונים "מצויינים" במבחני הריסוק אבל אם ניקח את המדינות המחמירות בעולם היושבות בסקנדינביה, כן כן חבל סקנדינביה הקר נחשב למקום המחמיר ביותר בבטיחות ולא מאשר את זה, ושם בכלל חובה לשבת נגד כיוון הנסיעה עד גיל 4 (התקן השוודי עליו ארחיב לראשונה בהמשך), אבל גם זה סיפור אחר, אז גם אם הכסאות קיבלו ציונים מדהימים המחקרים מראים חד משמעית שילד בסלקל מוגן יותר וכמו כן הישיבה בסלקל בזמן הנסיעה מספקת תחושת ביטחון גבוהה יותר לילד מאשר כסא ולכן ההמלצה היא חד משמעית, סלקל!. אחרי שאמרתי את זה אסביר כי היום במדינת ישראל זוגות רבים מוותרים על הסלקל ורוכשים ישירות כסא בטיחות, הסיבות לכך הן 2 בעיקרן:
- אין כוונה להוציא את הסלקל מהרכב אז למה לא לדלג על השלב הזה.
- סיבה כלכלית, סלקל טוב יעלה לנו כמה מאות שקלים שאותם הורים רבים מנסים לחסוך ולדלג על השלב ולרכוש ישירות כסא בטיחות שיספיק למספר רב של שנים. אם נחשוב על זה לעומק מדובר על עלות של פעמיים מסעדה בחודש, לדעתי עדיף לוותר על פעמיים מסעדה ולרכוש את הסלקל המתאים ובתוך חצי שנה עד שנה לעבור לכסא בטיחות איכותי שיעבור איתנו לשלב הבא.
-
האם לחבר את הסלקל לעגלה?
יש מגוון רחב מאוד של סלקלים שניתן לחבר אותם לעגלות שונות, אני חושב שניתן לחלק את זה באופן דיי גורף ל 3 סוגים:
- עגלות מתחברות רק לסלקלים שלהם - יש לא מעט חברות כמו פג פרגו, צ'יקו ואחרים שיודעות "לקבל" אך ורק סלקלים שלהם ללא הצרך במתאמים, כולמר הסלקל מתיישב על השלד כפי שהוא.
- עגלות עם חיבור אוניברסאלי, רב העגלות בעולם יש להם חיבור אוניברסאלי באמצעות הוספת מתאמים, אם מדובר על עגלות בוגבו, בייבי ג'וגר, סילבר קרוס, ג'ואי, מאמאס אנד פאפס ואחרים, אז הסלקלים הם בעלי אותו חיבור שנקרא תקן אירופאי והם מתחברים אליו ויודעים להתחבר לסלקלים בתקן אירופאי כמו בי-סייף, סייבקס, ג'ואי ועוד.
- חשוב לדעת כי יש עגלות לדוגמא פג פרגו שהסלקל שלהם מתחבר ישירות על השלדה ללא צורך במתאמים אך עם רוצים לחבר סלקלים אחרים בתקן אירופאי צריך להוסיף מתאמים, כמו כן עגלות סילבר קרוס כוללות מראש מתאמם לסלקל שלהם אך אם רוצים סלקל של חברה אחרת ניתן לרכוש בנפרד מתאמים לתקן האירופאי לכן המלצתי קודם תמיד לרכוש קודם עגלה ובהתאם אליה לרכוש את הסלקל המתאים וללמוד ולחקור קודם היטב את הנושא.
כמה זמן מותר לשבת בסלקל
ראשית אענה על השאלה, בסלקל מותר לילד שרק נולד להיות עד 45 דקות, אך חשוב להדגיש שהסיבה לכך היא הזווית, בזווית של 45 מעלות - מותר לילד להיות עד 45 דקות. איפה נפגש עם זווית של 45 מעלות?
- סלקל.
- כסא בטיחות.
- טרמפולינה.
- נדנדה.
- כסא אוכל.
ילד עד גיל חצי שנה חייב לשבת ברכב כחובה במצב של 45 מעלות, מהן הסכנות בזווית?
- פגיעה בעמוד השדרה בישיבה ממושכת.
- לחיצה על הסרעפת וחשש לחנק.
יש להדגיש כי לא משנה איפה אנחנו נפגשים עם הזווית הזאת, אחרי 45 דקות מומלץ להפסיק את הנסיעה או את הישיבה בזווית הזאת, להרים את הילד על הידיים ולשחרר את גופו. ישנה טעות נפוצה שאומרת שרק בסלקל אסור לשבת יותר מ - 45 מעלות. חשוב להדגיש כי מדובר על הזווית ולא המוצר. לילד מגיל חצי שנה ומעלה מותר לעבור לזווית של 30 מעלות שהיא כבר פחות מסוכנת לעמוד השידרה והחשש לחנק גם הוא יורד משמעותית, כמו כן הוא כבר מפותח וגדול יותר. בכל מקרה אם השארנו את הילד בזווית של 45 מעלות גם מעל חצי שנה, ההמלצות לגבי משך הזמן של 45 דקות תופסות גם כאן.
מה התקן המומלץ, ציוני בטיחות ועוד
בשלב הראשון נתחיל בתקנים, ישנם 2 סוגים של תקנים עיקריים:
- תקן אירופאי.
- תקן אמריקאי.
תקן אירופאי
התקן מתחלק ל 2 - תקן I-Size / R12, + התקן השוודי (המחמיר בעולם) - The Plus Test
i-Size \ R129 (תקן חדש) | |
---|---|
מבחני ריסוק |
|
בובת ניסוי |
|
כיוון הבדיקה |
|
התקנה |
|
קטגוריות |
|
-
התקן השוודי - Plus Test
התקן השוודי בעצם הינו החמרה של תקן I-Size והוא דורש הגבלות נוספות מאשר I-Size - בראש ובראשנה הוא לא מרשה, לא מסכים שילדים ישבו עם כיוון הנסיעה, אם יש מוצר שהוא פונה עם הפנים קדימה הוא לעולם לא יקבל את ה Plus Test, כמו כן להלן הקריטרניונים הנדרשים כדי לקבלו
- לא ניתן לעגון את הכסא ב Isofix למעלה מ 18 ק"ג
- לא ניתן לעגון את הכסא ברצועות למעלה מ 25 ק"ג.
- חובה שיתאים 100% לכל רכב.
- התקנה קלה ופשוטה עם סיכוי אפסי להתקנה שגויה
- כולל בדיקות מחמירות להגנה על צוואר הילד במקרה של תאונת חזיתית או אחורית.
- בדיקות מחמירות גם במהירויות הגבוהות מ 50 קמ"ש
- פגיעה ממרחק קצר כדי לוודא תאונות קטלניות ואכזריות במיוחד
ככה תזהו את התקן השוודי - Plus Test
-
תקן i-Size - הזהרו מחיקויים!
דגש סופר חשוב על תקן i-Size : היזהרו מחויקויים ודברים לא ידועים שמתחילים להגיע לארץ, כדי שמושב בתקן i-Size יימכר באירופה היצרן חייב לשלוח לבדיקה של האיחוד כל 5000 יחידות יצור לבדיקה מחדש של האיחוד, המכון לבטיחות בדרכים של האיחוד האירופאי עורך בדיקות ריסוק כחלק מהתקן ורק לאחר מכן מנפיק ליצרן 5000 מדבקות אשר מותר לו למכור אותם ולכן חשוב לרכוש בתקינת i-Size אך ורק מוצרים של המותגים המובילים שעוברים את הבחינות.
מותגים שיש היום בארץ בתקינת i-Size מאושרת הם:
- ג'ואי - Joie
- סייבקס - Cybex - יש גם אמריקאי ויש גם אירופאי תחת אותו מותג בדיוק, שימו לב
- סילבר קרוס - Silver Cross
- ברייטקס רומר - Britax Romer - מדגיש Romer כי ללא ה Romer זה אמריקאי
- גרקו - Graco - שימו לב שמצויין R129 לגביו, אחרת זה אמריקאי
- בי סייף - Be Safe
- נונה - Nuna
- מקסי קוזי - Maxi Cosi - יש גם אמריקאי ויש גם אירופאי תחת אותו מותג בדיוק, שימו לב
- ריקרו - Recaro
- קינדרקראפט - Kinderkraft
- אקסקיד - Axkid
- בבה קונפורט - Bebe Confort
-
תקן אמריקאי
- תקן - Fmvss 213 - קשירה באמצעות רצועות הבטיחות - בודק את הקריטריונים הבאים: ילדים עד 36 ק"ג, עגינה לרכב עם מינימום תזוזה, עד 2.5 ס"מ, חוברת הוראת, נקודות עגינה, הוראות אזהרה על הכסא, הגבלת שימוש ברצועות בטיחות ועוגנים תחתונים (איזופיקס).
- תקן Fmvss 214ר - התקן החדש האמריקאי שייכנס לתוקף בתאריך 30 ליוני 2025 אשר מחייב גם הגנות מפני תאונות צד. כולל בדיקה במהירויות גבוהות יותר, מהירות של 53.9 קמ"ש
- תקן Fmvss 225 - קשירה באמצעות חיבור איזופיקס - קובע את כל הכללים של החיבור באמצעות איזופיקס, חובה לאיזופיקס עליון (תדר) ועוד 2 איזופיקס תחתון.
את הרשימה המפורטת ניתן לקרוא באתר של הרשות לבטיחות בדרכים האמריקאית כאן
בארה"ב סלקלים אמריקאיים נדרשים לעמוד בכללים האלה והחברות עורכות בעצמן את מבחני הריסוק לרוב החברות לא מפרטות בדיוק את המבחנים אותם הם עשו ובארה"ב התפיסה היא שאם יש בעיה יש Recall והצרכנים מודיעים במידה ויש בעיה והיצרן מתקן אותה, להלן הקישור לאתר ה Recall, ממליץ לכם לבדוק האם הסלקל שלכם ברשימה ובמידה ויש לו תקלה ידועה שזקוקה לטיפול.
-
ההבדל הגדול בין תקן אירופאי לתקן אמריקאי
ההבדל הגדול בין התקנים הוא בגישה ובתפיסה:
- תקן אירופאי - האיזופיקס (בסיס בלבד) הינו בחיבור ברזלים ישירות לשלדת הרכב -- תזוזת הכסא הינה לפי הגדרות היצרן.. כמו כן באירופה היצרן מחוייב כל 5000 יחידות לשלוח את המוצר שוב לבדיקה ואישור להמשך מכירה.
- תקן אמריקאי - האיזופיקס (בבסיס בלבד) הינו בחיבור רצועות LATCH ישירות לשלדת הרכב ואשר אסור שיזוז יותר מ 2.5 ס"מ + אבזם תפיסה לבית החזה (כתפיים).
- כמו כן אני מזכיר כי את רוב הסלקלים ניתן לעגון לרכב ללא בסיס באמצעות רצועות הבטיחות ובכל הקשור לבטיחות הם סומכים על הצרכן במקרה שיש תקלה יהיה Recall
מה השוני בתפיסה? הגישה האירופאית אומרת שבמידה ויש תאונה עליכם להוציא את הילד החוצה במהירות האפשרית ולהשאיר את הסלקל ברכב בעוד שהגישה האמריקאית אומרת בדיוק ההפך, לחתוך את רצועות האיזופיקס, LATCH, ולהוציא את הילד ביחד עם הסלקל ולכן יש גם בנוסף את תופסן פלג הגוף העליון שלא קיים בתקנים האירופאיים. חשוב להדגיש כי התוקף של סלקל הינו 5 שנות יצור, אלא אם נאמר אחרת, על כל סלקל של חברה מקצועית ורצינית רשום תאריך ייצור ו/או עד מתי ניתן להשתמש בו. במידה ורשום רק ייצור יש להשתמש 5 שנים מרגע ההיצור, החשש הוא שהקלקלרים בצד יתפוררו ויעמדו פחות טוב במשימתת הגנת הילד במקרה של תאונה. כמו כן חשש מתקנים שישתנו במהלך השנים.
מי מהם צודק? זאת כבר ההחלטה שלכם אבל ההבדל בגישה הוא מאוד ברור ולכן התפיסה המאוד שונה בין 2 היבשות הללו.
מכוני בדיקות
באירופה כפי שראינו התקן דורש בדיקות לפי חוק ואף בודק אחרי כל 5000 יחידות שיוצרו מחדש אבל יש מכון מחקר שמפרסם גם את הבדיקות שלו, המכון נקרא ADAC, המכון הינו מועדון רכב גרמני אשר נוסד בשנת 1903 ועורך בדיקות עצמאית למבחני ריסוק אותם הוא מפרסם בחינם לכולם בקישור הבא, חשוב לדעת שהמדיע המופיע שם הינו בשפה הגרמנית.
אופן הדירוג של ADAC הינו:
- טוב מאוד- 0.6-1.5
- טוב - 1.6-2.5.
- מספק - 2.6-3.5.
- כמעט נכשל 3.6-4.5.
- נכשל 4.6-5.5
שימו לב שככל שהמספר נמוך יותר זה ציון גבוה יותר!
בארה"ב אין מכון בדיקה ממשלתי שעושה מבחני ריסוק, יש את האתר הלאומי לבטיחות בדרכים שמדרג מושבי בטיחות לפי הנתונים שרשמתי מעלה בקישור הבא ובנוסף יש את אתר Consumer Reports, ארגון ללא מטרות רווח שנוסד בשנת 1936 לבדיקת מוצרים בכלל ומושבי בטיחות בפרט - למרות שהארגון הוא ארגון ללא מטרות רווח על מנת לראות את הדירוגים באתר יש לשלם כסף ולעשות מנוי לאתר (בבייבי סתיו אנו מפרסמים את התוצאות שלו עם כל פרסום), ניתן לצפות בקישור הבא (דורש תשלום).
אופן הדירוג של האתר Consumer Reports:
- הכי טוב - Best.
- בסדר - Better.
- בסיסי - Basic.
שימו לב כי אצל Consumer Reports אין את הציון נכשל.
חשוב להדגיש אין חפיפה בין האתרים, אין מוצרים זהים בין ADAC לבין Consumer Reports גם אם אנחנו רואים במקרה מוצר עם אותו השם, למרות שזה מבלבל זה לא אותו מוצר ולא בדיוק אותו הדבר, לדוגמא כסא בטיחות Graco Milstone שקיבל באתר האמריקאי ציון מאוד גבוה קיבל ציון נכשל אצל האירופאים והסיבה לכך היא שבכסא האירופאי אין חיבור איזופיקס כלל. אז חשוב להבין שיש הבדל והמוצרים אינם חופפים.
הבדלים בין דרישות התקן לבין מכוני הבדיקות
ב-30 ליוני 2025 ייכנס תקן חדש אמריקאי אשר יחייב שהמושבים יהיו בעלי הגנות צד וידעו להתמודד עם תאונה חזיתית וצד במהירות 53.9 קמ"ש
תוקף המוצר
אחת השאלות הנפוצות הינם מה תוקף המושב, כלומר לכמה זמן ניתן להשתמש בו והאמת אני הולך לגלות לכם סוד אין חוק כזה! עכשיו זה חצי נכון :) אנסה להסביר. לא התקן האמריקאי ולא התקן האירופאי משום סוג מחייב לרשום תוקף למוצר - מדובר על המלצה (חמה) בלבד. עם זאת כל יצרן ואני מדגיש כל יצרן יוצר המלצות משלו לכמה זמן ניתן להשתמש בכסא וזה מתחלק ל 4 אופציות שונות:
- היצרן רושם תאריך יצור ותאריך תפוגה (לדוגמא ברייטקס).
- X שנים ממועד רכישה (לדוגמא רב מושבי הבטיחות של ג'ואי).
- X שנים ממועד היצור (לדוגמא רב מושבי הבטיחות של גרקו).
- אין תאריך תפוגה - ניתן להשתמש לכל החיים (לדוגמא כל מושבי הבטיחות של סילבר קרוס).
מסובך? האמת שמאוד אבל השתדלתי להכין לכם כתבה נפרדת (לינק) שאומרת כל מוצר, מושב כמה זמן מותר להשתמש בו אבל האמת היא שבאחריותכם היא לקרוא במדריך המשתמש מה התוקף של הכסא.. רב המתקינים המוסמכים לא יודעים את התשובה הזאת והאמת היא שרב המוכרים בכלל לא מודעים לכך ופשוט יגידו לכם 5 שנים מיצור אבל זה רחוק מלהיות נכון - אז אם כבר קראתם את מה שכתבתי כאן - תסמכו עלי, תפתחו את המדריך למשתמש של המושב שרכשתם זה ככל הנראה יהיה כתוב שם!
סטטיסטיקות ומספרים
הכנתי לכם קצת סטטיסטיקות מהעולם כדי לתמוך בגישה האירופאית שלי בתקן I-Size בכלל ומדוע אני מעדיף אותו על התקן האמריקאי.
- לפי מחקר של חברת מקסי קוזי - 94% מהמושבים המותקנים בתקן i-Size מותקנים נכון.
- לפי מחקר של חברת מקסי קוזי - 20% מהמושבים המותקנים בתקן אחר מותקנים נכון.
- שוודיה הינה המדינה עם מספר הילדים ההרוגים בתאונות דרכים הנמוך בעולם עם ממוצע של 4 ילדים הרוגים בשנה.
- ארה"ב גורם מספר אחד למוות של ילדים הינו תאונות דרכים
- בארה" בשנת 2018 כמות הילדים שנהרגו בתאונות דרכים היה 880 - עכשיו יגידו שהמספרים לא זהים כי האוכלוסיה הרבה יותר גדולה ולכן:
- אם ניקח את היחס של גודל ארה"ב לשוודיה כמות ההרוגים היו 176 לעומת 880 - כלומר ירידה של 80% בתמותת ילדים בתאונות דרכים.
מדינת ישראל
סטטיסטיקת ילדים הרוגים
לשנת 2024 - סה"כ עד גיל 14 הינו 43 הרוגים השנה - שיא במספר ההרוגים בקרב ילדים ב-13 השנים האחרונות, עלייה של 25% לעומת שנת 2023.
לשנת 2023 - סה"כ עד גיל 14 הינו 32 הרוגים השנה - שיא במספר ההרוגים בקרב ילדים ב-13 השנים האחרונות, עלייה של 21% לעומת שנת 2022.
- נכון לשנת 2018 מדינת ישראל מדורגת במקום הראשון במות ילדים בתאונות דרכים (לינק)
- 8.2% מכל ההרוגים בתאונות דרכים במדינת ישראל הם ילדים מתחת לגיל 14 - פי 2 מהממוצע של ה OECD
- לפי מחקר שפורסם בחודש יוני בעיתון ישראל היום (לינק) נמצא כי ככל שהמצב הסוציואקונומי של המשפחה נמוך יותר ככה הסיכוי של הילד להיפגע בתאונות דרכים גבוה יותר
סטטיסטיקות ומספרים
- כמות ילדים הרוגים (0-4) לשנת 2024 - הינה 20 - עלייה של 35% ביחס לאשקד
- סטטיסטיקת ילדים הרוגים לשנת 2023 - גיל 0-4 - כמות הרוגים 13
- סטטיסטיקת ילדים הרוגים לשנת 2022 - גיל 0-4 - כמות הרוגים 6
- סטטיסטיקת ילדים הרוגים לשנת 2021 - גיל 0-4 - כמות הרוגים 15
- סטטיסטיקת ילדים הרוגים לשנת 2020 - גיל 0-4 - כמות הרוגים 9
- סטטיסטיקת ילדים הרוגים לשנת 2019 - גיל 0-4 - כמות הרוגים 15
- עד ספטמבר 2023 נהרגו במדינת 254 אנשים מתחילת השנה (לפני פרוץ המלחמה) ומדובר בשנה הקשה ביותר של הרוגים בעשור האחרון (לינק) , מדובר על עלייה של 11% לעומת השנה אשתקד, השנה בעקבות המלחמה אין כל כך סיקור על זה עדיין ולכן אין לי עדיין נתונים על מה שקרה מאוקטובר וגם אין כמעט דיווחים כי התקשורת לא מתעסקת בזה אבל אני בטוח שמתישהו הנתונים האלה יגיעו ואני אעשה הכל כדי להציף את זה, מה שבטוח זה שהיתה לנו שנה גרועה מאוד בתאונות דרכים בכלל וילדים פצועים והרוגים בפרט
שורה תחתונה
- במדינת ישראל ישנה העדפה לתקן האמריקאי מהרבה סיבות - אבל הסיבה המרכזית היא איננה בטיחות!
- במדינת ישראל רב המושבים מותקנים בצורה שאיננה נכונה - תסמכו עלי, לא כל המתקינים המורשים באמת יודעים להתקין מושבי בטיחות
- הקורס להתקנת מושבי בטיחות בישראל שנערך בארץ במשרדי בטרם על ידי הארגון העולמי safekids worldwide - מעביר הדרכות בגורף על התקן האמריקאי כי שם ההסתברות לטעות גבוהה מאוד.
- השינוי חייב להתחיל מכאן! תסמכו בעיקר על עצמכם, תעברו לתקן אירופאי I-Size או שוודי.
- ההסתברות לטעות בתקן I-SIze או שוודי הינה אפסית! הטעות היחידה שבאמת יכולה להיות הינה גובה רצועות הבטיחות הפנימיות שרב המתקינים המוסמכים בכלל לא ידברו איתכם על זה ( ראו פרטים 2 נושאים מטה).
- סעו בזהירות, תהיו עירניים וזכרו - אתם אחראיים על הגורל של ילדכם - במדינת ישראל יש לנו את הפריבילגיה להשתמש בתקנים אירופאיים מחמירים!
מחקר של חברת Joie בנושא יד 2
אחת השאלות זה האם ניתן לרכוש מושב בטיחות יד שניה וראשית התשובה העיקרית היא שאנו לא רק ששלא ממליצים על זה, אנחנו מתנגדים לזה, לכסאות יד שניה יש המון בעיות שבעיקר מסכנות את הילד שלנו, איננו יודעים את העבר שלהם ואיננו יודעים את ההיסטוריה שלהם ולכן אנו מאוד מתנגדים לזה. עם זאת חברת Joie ערכה לאחרונה מחקר שמראה את הנקודות הבאות
סביבת המחקר
- המחקר נעשה בספרד במושבים רנדומאליים בין השנים 2018-2019
- המחקר נעשה על מגוון רחב מאוד של מותגים ולא רק של Joie
- המחקר נעשה ברכישה רנדומאלית על מגוון של קטגוריות
- Joie ערכו מבחני ריסוק בהתאם לתקינה האירופאית הישנה - פגיעות חזיתיות בלבד של 50 קמ"ש
תוצאות המחקר
- ל 80% מהמושבים לא היה את חוברת ההוראות
- ל 100% מהמושבים היתה ירידה באיכות המושב
- ל 80% מהמושבים היתה ירידה ברמת הבטיחות (ספיגת העוצמה) במקרה של תאונה
- כ - 90% מהמושבים לא עברו את הבחינות בהתאם לתקן - כלומר היה אסור להם להיות על הרכב
-
ל 70% מהמושבים היו תזוזות במושב מעבר למה שמתיר היצרן
סלקלים מומלצים לשנת 2025
-
סלקל מומלץ #1 2025 Joie דגם Sprint Signature
סלקל מאוד חדשני מבית חברת Joie, המקפצה שהחברה הזאת עושה בכל הקשור לבטיחות וחדשנות הוא פשוט לא יאומן. האמת אני לא מבין איך לא חשבו על זה קודם. אחת הבעיות המרכזיות של סלקלים (עד היום) היתה הסיכוי המאוד גבוה לטעות התקנה, איפה מעבירים את החגורה, מעבר לזה זה היה גם לא נוח ומעצבן להתעסק עם זה כל פעם מחדש ככה שבסופו של דבר הורים היו משאירים את הסלקל שאמור להיות נייד ברכב קבוע שלא נדבר על מי שרכש סלקל כדי לקחת את הילד במונית ובסוף היה מסתבך לחגור אותו ומחזיק את הילד ביד. מדובר על מוצר לא פחות מגאוני כאשר האיזופיקס מובנה ולוקח לחבר את הסלקל לרכב עם סיכוי כמעט אפסי לטעות התקנה בתוך פחות מ 5 שניות, בבטיחות אנחנו תמיד צריכים להתייחס לאיך חגור הילד ובסלקל לגובה הידית כדי להימנע לגמריי מטעויות התקנה אבל יותר פשוט מזה נכון להיום אני לא מכיר. הסלקל עצמו בתקינה האירופאית החדשה זה אומר שהוא עבר את כל מבחני הריסוק של התקינה הכוללים מבחני ריסוק מפני תאונות חזיתיות, אחוריות, צד והתהפכות אבל נכון לכתיבת מאמר זה הוא חדש מאוד ועדיין לא עבר מבחני הריסוק של ADAC. הבדים שלו הם חלק ממהדורת ה Signature של ג'ואי שנחשבים לבדים ברמה הגבוהה שיש היום ואם תרצו לחבר אותו לבסיס (לא כלול בערכה וניתן להוסיף אבל לא ברור לי למה אבל אולי שמישהו יזדקק) אז ניתן לחבר אותו למערכת ה Encore החדשה וזוכת פרס החדשנות של החברה.
חסרונות | יתרונות |
---|---|
|
|
-
סלקל מומלץ #2 2025 Evenflo דגם Shyft DualRide
ברוך הבא!!! שנה וחצי חיכינו לך שתגיע לארץ, אני לא יודע מי מכם מכיר את חברת Evenflo אבל מדובר על חלק מקבוצת הענק GB, אליה משתייכת חברת Cybex. לפני יותר מעשור היו מושבי הבטיחות של Evenflo הרצון של כל הורה במדינת ישראל, הם היו החברה הראשונה שהביאו מושבי בטיחות אמריקאיים שעברו מבחני ריסוק מחמירים... המחירים היום 1000 שקל וזה היה נשמע בשמיים, השיווק שלהם היה תאימנו או לא במחיר של חיתול ליום כדי לנסות להסביר שהמחיר הגיוני וזה עבד להם ובגדול, המושבים היו הצלחה מסחררת.. מאז הצרכן הישראלי לשמחתי למד ועדיין לומד שיש דבר כזה מבחני ריסוק, שתפקידו של מושב הבטיחות הוא להציל חיים ולשמור על הפעוט או הילד במקרה של תאונה ואני שמח שכך הכיוון. עד היום השולט הבלתי מעורר בסלקלים כולל חיבור הגלגלים היה ללא ספק של החברה הישראלית Donna אבל עם ההצלחה מגיעים מתחרים והפעם זה מגיע מהכיוון של הענקית Evenflo שבאפריל שנה 2023 הוציאה לשוק את Shyft DualRide ועכשיו לראשונה עם כניסת 2025 הוא מגיע אלינו, סלקל עם גלגלים שיש לו יתרונות על המתחרים הקיימים, לפחות על רובם, ראשית הוא מתחבר למגוון רחב מאוד של עגלות במידה ותרצו, החיבור הוא חיבור סטנדרטי בצירוף מתאמים שניתן לרכוש עם מגוון רחב מאוד של עגלות, שנית אם תחליטו לפרק אותו מהגלגלים המובנים גם זה אפשרי מה שיהפוך אותו לקל מאוד. מעבר לזה הסלקל עבר את מבחני הריסוק של Consumer Reports. חשוב לי להזכיר לכולם שגם אם אתם מטיילים עם הילד בסלקל והוא בזווית של 45 מעלות עליכם לא לתת לו להיות שם יותר מ-45 דקות רצופות, לפרטים נוספים על זה דברו איתי, כאשר התינוק בזווית של 45 מעלת אם זה סלקל, כסא בטיחות, טרמפולינה, כסא אוכל ואחרים אין לתת לו לשהות שם יותר מ-45 דקות ברציפות לפרטים נוספים תרגישו בנוח לפנות אלי ולברר.
חסרונות | יתרונות |
---|---|
|
|
-
סלקל מומלץ #3 2025 Joie דגם i-Jemini
סלקל חדיש מאוד מהבית ג'ואי, הסלקל המשך דורו של סדרת ה I-GEMM המאוד מצליחה ומפוארת מבית Joie, הסלקל מעולה לפגים עם מערכת ראש מתכווננת בתוך הסלקל להתאמה מושלמת לראש הילד ומתאים לילדים בגובה 40 ס"מ ועד יחסית פעוטות גדולים בגובה 85 ס"מ, הסלקל מתחבר למגוון רחב מאוד של עגלות (בצירוף מתאמים המגיעים או נרכשים עם העגלה בתקן אירופאי סטנדרטי), הסלקל מגיע עם בדים מאוד איכותיים ללא חומרים מסרטניים בהתאם למדיניות של Joie לבטיחות מקסימאלית, ידית אחיזה נוחה ועוד הרבה פינוקים כמו ש JOIE יודעים לעשות
חסרונות | יתרונות |
---|---|
|
|
-
סלקל מומלץ #4 2025 Silver Cross דגם Dream I-SIZE
אני מאוד אוהב ומתרגש כאשר מגיע אלינו לארץ מוצר עם הציון הכי אבל הכי גבוה שניתן אי פעם למוצר בטיחות, הסלקל של חברת Silver Cross הבריטית קיבל בשילוב הסיס את הציון הגבוה ביותר 1.5 בתקן I-SIZE המחמיר ומתאים מגיל לידה ועד 15 ק"ג. הסלקל עצמו מגיע עם צילון גדול הכולל מסנני קרינה UV מהשמש - הציון עצמו הוא BEST והוא נדיר וקשה לקבלו במיוחד. יש לציין שהציון הגבוה הוא אך ורק בתוספת בסיס ISOFIX בלעדיו הסלקל קיבל ציון טוב וגבוה עדיין אבל לא "מדהים" של 2.0 שגם זה מכובד אבל מי שמחמיר בבטיחות וכדי לנצל את המקסימום מומלץ להוסיף לסלקל בסיס.
חסרונות | יתרונות |
---|---|
|
|
-
סלקל מומלץ #5 2025 Joie דגם I-Level Signature
אני בוחר להמשיך עם הסלקל של ג'ואי שמגיע אלינו במהדורת הסיגנצ'ר המפוארת שלו, באופן כללי חברת ג'ואי מתחלקת ל-2 מהדורת הכתום (המנגו) ומהדורת סיגנצ'ר (מוקה) המפוארת יותר שוכללת בדים איכותיים יותר, אז הפעם בשנת 2023 I-Level מגיע אלינו לארץ במהדורת סיגנצ'ר היותר איכותית. הייתרון של הסלקל הזה על פני סלקלים אחרים זה שהסלקל נשכב ומעבר לזה שהוא נשכב זה שניתן להשכיב אותו תוך כדי נסיעה לזווית של 157 מעלות ובכך ניתן לנסוע איתו רצוף יותר מ 45 דקות מבלי לחשוש לפגיעה בגב התינוק. כמו כן הסלקל קיבל ציון מאוד גבוהה במבחני הריסוק של ADAC, ציון 1.7 שנחשב למאוד גבוהה, בנוסף זכה הסלקל לפרס Silver לסלקל הטוב ביותר לפי המגזין היוקרתי Mother&Baby לשנת 2024
חסרונות | יתרונות |
---|---|
|
|
ציון מבחני הריסוק הינו 1.7 גבוה במיוחד!!
-
סלקל מומלץ #6 2025 Cybex דגם Cloud G i-Size
סלקל חדשני מבית Cybex בתקן החדשף מדובר על סלקל נשכב אשר ניתן לעגון אותו ברכב אם לא ללא בסיס, הדגש החשוב שצריך לדעת זה שעל מנת להשתמש בו במצב שכיבה ברכב יש לרכוש בנוסף בסיס. מדובר על מוצר שהוא חלק ממערכת ה Sirona G, כלומר על אותו הבסיס ניתן לחבר גם מושב בטיחות מדגם G-I-Size (שימו לב G ולא GI, זה מבלבל) אשר ביחד יוצאים מערכת מצויינת מבית סייבקס, כחלק מסדרת ה GOLD מדובר על בדים מאוד איכותיים של סייבקס והמוצר מגיע גם עם מערכת Sensor Safe למנעת שכחת ילדים ובקרת אקלים. מבחינת בטיחות הסלקל קיבל ציונים מעולים מבחני הריסוק של ADAC עם ציון משוכלל של 2.0 ללא ובסיס ובאמת ציון פנומנאלי של 1.8 כולל בסיס ככה שבהחלט למי שמחפש מערכת בטיחות מצויינת ולא מוכן להתפשר על בטיחות זאת אחת המערכות המומלצות ביותר
חסרונות | יתרונות |
|
|
-
סלקל מומלץ #7 2025 Joie דגם I Snug 2
ג'ואי ממשיכים להפציץ ואני הולך לנסות להעביר רגע נושא לפני שאכנס לדבר על הדגם המיוחד הזה, בכל שנה יש תחרות של מגזין בריטי יוקרתי שנקרא Mother&Baby שהוא מדרג את מוצרי התינוקות הטובים ביותר שיצאו בשנה האחרונה, לחברת ג'ואי יצא פתרון חדשני של מערכת שנקראת Encore - הפתרון בעצם מאפשר לבסיס אחד לחבר גם סלקל, גם מושב בטיחות וגם אמבטיה והפתרון הזה זכה בהמצאה החדשנית ביותר של השנה לפי המגזין הזה. למה אני אומר את זה? כי הסלקל הזה הוא חלק מהפתרון והוא זכה במקום הראשון בסלקל הטוב ביותר לפי המגזין לשנת 2023, אז כפי שאמרתי - ג'ואי ממשיכים להפציץ בחדשנות :) לגבי הסלקל, אז גם הוא בתקן i-Size (כשהוא משולב בסיס) ברמה גבוהה ביותר הוא קל משקל רק 3.35 ק"ג ובעל גגון עם מסנן קרינה UPF +50, הסלקל מתחבר למגוון רחב מאוד של עגלות בהתאם תקינה האירופאית הסטנדרטית והשינוי המהותי ביותר שלו מהדגם הקודם (1) זה החיבור למערכת הבסיס החדשנית של ג'ואי, דגם 2 מבחני ADAC קבל ציון ממש גבוה 1.7 בציון משוכלל בשילוב בסיס
חסרונות | יתרונות |
---|---|
|
|
ציון מבחני הריסוק הינו 1.7 גבוה במיוחד!!
אז אנחנו חוזרים לסייבקס והפעם עם הדגם הכי פשוט שיש להם היום בארץ שעם כל הכבוד למילה פשוט הוא רחוק מלהיות כזה, מדובר בסלקל מצויין בתקינה החדשה i-Size שקיבל ציון מאוד גבוה גם במבחני הריסוק בצירוף בסיס של 1.7. כמו סלקלים רבים גם סלקל זה מתאים לכמעט כל עגלה סטנדרטית בתקינה האירופאית (בצירוף מתאמים שמגיעים / נרכשים עם העגלה). הסלקל מגיע עם מקטין לפעוטות, הצללה XXL כולל מסנן קרינה USP50 ובמשקל נעים של 3.9 ק"ג.
חסרונות | יתרונות |
---|---|
|
|
ציון מבחני הריסוק הינו 1.7 גבוה במיוחד!!
ציוני מבחני הריסוק של CR לדצמבר 2024
דגם | מותג | מבחן ריסוק | ציון |
Liing | Cleck | Best | 91 |
KeyFit | Chicco | Best | 90 |
Premier SnugRide SnugFit 35 XT featuring Load Leg Technology | Graco | Best | 89 |
Mico Luxe Plus | Maxi-Cosi | Best | 88 |
Pipa Aire RX | Nuna | Best | 89 |
Cloud G Lux | Cybex | Better | 84 |
KeyFit 30 | Chicco | Better | 83 |
Premier SnugRide SnugFit 35 XT | Graco | Better | 83 |
KeyFit 35 | Chicco | Better | 82 |
Fit2 | Chicco | Better | 82 |
LiteClik 30 R | Diono | Better | 30 |
SnugRide SnugFit 35 DLX | Graco | Better | 79 |
SnugRide SnugFit 35 LX | Graco | Better | 79 |
Shyft Dualride | Evenflo | Better | 77 |
Mesa Max | UPPAbaby | Better | 77 |
Aria | UPPAbaby | Better | 76 |
Primo Viaggio 4-35 Nido | Peg Perego | Best | 72 |
Primo Viaggio 4-35 Lounge | Peg Perego | Best | 72 |
LiteMax DLX | Evenflo | Best | 71 |
Mesa V2 | UPPAbaby | Better | 70 |
onBoard Insta-LATCH | Safety 1st | Better | 69 |
Mico Luxe | Maxi-Cosi | Better | 69 |
Liingo | Clek | Best | 68 |
Secure Lift 35 | Baby Trend | Better | 67 |
Platinum Cloud Q | Cybex | Best | 63 |
LiteMax 35 | Evenflo | Better | 63 |
Willow S | Britax | Better | 62 |
EZ-Lift 35 Plus | Baby Trend | Better | 60 |
onBoard35 LT | Safety 1st | Better | 60 |
SnugRide 35 Lite LX | Graco | Better | 60 |
City Go 2 | Baby Jogger | Better | 59 |
SnugRide SnugFit 35 | Graco | Better | 59 |
NurtureMax | Evenflo | Better | 58 |
Ally 35 | Baby Trend | Better | 55 |
Aton G | Cybex | Better | 53 |
Peri 180 | Maxi-Cosi | Better | 48 |
ציוני מבחני הריסוק של ADAC לשנת 2023-2024
דגם | יצרן | ציון |
Pipa Urban | Nuna |
1.6 |
Cloud G i-Size | Cybex | 2.0 |
Cloud G i-Size+ Base G | Cybex | 1.8 |
Astrid i-Size + Astrid i-Size Base | Lionelo | 1.8 |
Cosmo | Avionaut | 2.0 |
Cosmo + IQ Base 2.0 C | Avionaut | 2.0 |
Astrid i-Size | Lionelo | 2.2 |
i-Snug 2 + i-Base Advance | Joie | 1.7 |
Arra Next + Base Next | Nuna | 1.8 |
Pebble 360 Pro2 | Maxi-Cosi | 2.2 |
Pebble 360 Pro2 + FamilyFix 360 Pro | Maxi-Cosi | 2.2 |
B2 i-Size | Cybex | 1.8 |
B2 i-Size + Base one | Cybex | 1.7 |
Snugessentials + Isofamily i-Size Base | Graco | 1.8 |
CabrioFix i-Size | Maxi Cosi | 1.8 |
CabrioFix i-Size + CabrioFix i-Size Base | Maxi Cosi | 1.7 |
Pipe Next | Country | 2.0 |
Pipa Next + Base Next | Nuna | 1.8 |
Primo Viaggio SLK | Peg Perego | 1.9 |
Avan | Recaro | 2.4 |
Avan + Avan/Kio Base | Recaro | 1.8 |
Cloud T + Base | Cybex | 1.7 |
Cloud T | Cybex | 2.1 |
Baby-Safe 5Z2 | Britax | 2.5 |
Baby-Safe 5Z2 + Base | Britax | 2.4 |
Kory Plus Air i-Size + Full 360 i-Size | Chicco | 1.9 |
Kory Plus Air i-Size | Chicco | 2.3 |
Acorn i-Size + Base | Cosatto | 1.9 |
Acorn i-Size | Cosatto | 2.4 |
RodiFix S i-Size | Maxi-Cosi | 2.1 |
Go Beyond | Besafe | 2.1 |
Go Beyond + Beyond Base | Besafe | 1.8 |
Rodifix R | Maxi-Cosi | 2.0 |
Maple | Thule | 2.2 |
Maple + Alfi Base | Thule | 1.6 |
I | Doona | 2.4 |
i with Isofix Base | Doona | 1.7 |
Baby-Safe Core + Baby-Safe Core Base | Britax | 2.6 |
Baby-Safe Core | Britax | 1.8 |
Snuglite i-Size | Graco | 4.6 |
מצאתם טעות בכתבה? אנא עדכנו אותנו במייל [email protected]
אולי יעניין אותך לקרוא על:
-
סלקל סייבקס ותוקף
29/11/24 -
סלקל בוגבו/ברייקטס
14/11/24 -
סלקל מתאים לספורט ליין
09/11/24-
סלקל מתאים לספורט ליין
11/11/24
-
-
סלקל ספורטליין
04/11/24-
סלקל ספורטליין
06/11/24
-
-
תותח
16/10/24 -
בוסטר ללא גב
06/10/24-
בוסטר ללא גב
07/10/24
-
-
ציון לדונה
06/10/24-
ציון לדונה
07/10/24
-
-
דגם שמתאים לפגים
29/09/24-
דגם שמתאים לפגים
02/10/24
-
-
דונה X
09/09/24-
דונה X
11/09/24-
באיזה ציון?
13/09/24
-
-
-
סלקל ללא בסיס
31/08/24 -
בסיס לסלקל Dream i-Size של סילבר קרוס
21/08/24-
בסיס לסלקל Dream i-Size של סילבר קרוס
21/08/24
-
-
סלקל איזופיקס פיפה אורבן
25/07/24-
סלקל איזופיקס פיפה אורבן
29/07/24
-
-
דונה
18/06/24-
דונה
25/06/24
-
-
סל קל
16/06/24-
סל קל
17/06/24
-
-
התלבטות
04/06/24-
התלבטות
08/06/24
-
-
מה מתאים לנסיעות באורך שעב
23/05/24-
מה מתאים לנסיעות באורך שעב
24/05/24
-
-
תקן i size לא רשמי
14/04/24-
תקן i size לא רשמי
21/04/24
-
-
עגלת ספורטליין וסלקל
01/04/24-
עגלת ספורטליין וסלקל
02/04/24
-
-
האם סלקל של joie יכול להתחבר למתאם של עגלתמאינגלזינה
16/03/24-
מוסיפה לגבי ה i level
16/03/24
-
-
סלקל לטיסה
23/01/24-
סלקל לטיסה
26/01/24
-
-
בסיס סלקל וכסא בטיחות
22/12/23-
בסיס סלקל וכסא בטיחות
24/12/23
-
-
ויסטה וי2
13/11/23-
ויסטה וי2
13/11/23-
ויסטה וי2
14/11/23-
ויסטה וי2
14/11/23-
ויסטה וי2
18/11/23-
ויסטה וי2
18/11/23
-
-
-
-
-
-
סלקל מומלץ
26/10/23-
סלקל מומלץ
26/10/23
-
-
תוקף סלקל joie
12/09/23-
תוקף סלקל joie
12/09/23-
תוקף סלקל joie
12/09/23-
תוקף סלקל joie
12/09/23-
תוקף סלקל joie
12/09/23
-
-
-
-
-
סלקל וחיבור לעגלה
05/09/23-
סלקל וחיבור לעגלה
09/09/23
-
-
בסיס ל-Dream I-SIZE
26/08/23 -
סלקל בוגבו turtle air
21/08/23-
סלקל בוגבו turtle air
22/08/23-
תודה על התגובה :)
23/08/23-
תודה על התגובה :)
23/08/23-
בוגבו turtle air
04/11/24-
בוגבו turtle air
06/11/24-
תודה ל"ת
08/11/24
-
-
-
-
-
התלבטות דחופה בין 2 סלקלים
02/10/24-
התלבטות דחופה בין 2 סלקלים
02/10/24
-
-
-
-
בסיס encore
16/08/23-
בסיס encore
16/08/23-
בסיס encore
16/08/23-
בסיס encore
16/08/23-
בסיס encore
16/08/23-
בסיס encore
16/08/23
-
-
-
-
-
-
3 כיסאות ברכב
01/08/23-
3 כיסאות ברכב
02/08/23
-
-
נונה פיפה אורבן
29/07/23-
נונה פיפה אורבן
30/07/23
-
-
התלבטות בין סלקלים של ג'ואי
18/07/23-
התלבטות בין סלקלים של ג'ואי
19/07/23-
התלבטות בין סלקלים של ג'ואי
19/07/23-
התלבטות בין סלקלים של ג'ואי
19/07/23
-
-
-
-
סלקל התקנה
11/07/23-
סלקל התקנה
11/07/23-
תודה רבה !! ל"ת
12/07/23
-
-
-
סלקל עם בסיס ללא איזופיקס
10/06/23-
סלקל עם בסיס ללא איזופיקס
11/06/23
-
-
סלקל סמתחבר לעגלת אינגלזינה
08/06/23-
סלקל סמתחבר לעגלת אינגלזינה
08/06/23
-
-
סלקל nuna arra next
17/05/23-
סלקל nuna arra next
18/05/23
-
-
סלקל או דונה
03/05/23-
סלקל או דונה
04/05/23
-
-
התלבטות
13/02/23-
התלבטות
14/02/23
-
-
התאמת סל קל לעגלה
01/01/23 -
התלבטות על עגלה + סלקל
19/09/22-
התלבטות על עגלה + סלקל
21/09/22-
תודה על המענה!
22/09/22
-
-

אוהד גולוב
מנכ"ל חברת בייבי סתיו, האתר המוביל למוצרי תינוקות בישראל ויועץ מוסמך להתקנת מושבי בטיחות לילדים מטעם ארגון SafeKids העולמי.
כמו כן משמש אוהד כמנהל כנס היזמות והחדשנות של אוניברסיטת תל אביב, Tau Innovation ומרצה מטעמם ברחבי העולם על חדשנות ויזמות.