דף הבית » טיפים ומדריכים לבחירת מוצרי תינוקות » כסאות בטיחות מומלצים לרכב 2020

כסאות בטיחות מומלצים לרכב 2020

הרשימה של בייבי סתיו לשנת 2020

אחד הנושאים שמטרידים את מנוחתנו זה בטיחות ילדינו, יש כל כך הרבה שאלות בכל מה שקשור לכסאות בטיחות, ממתי צריך כסא בטיחות? מה הכסא הטוב ביותר בעולם? איך נדע מה הכי טוב עבורנו ועוד אין סוף שאלות שנשאלות כל יום על ידי ההורים בישראל. דבר אחד בטוח, כל הורה רוצה לשמור על ילדו ומחפש לו את הטוב ביותר. במאמר זה אנסה לענות על הרבה מאוד שאלות ולכסות את רוב השאלות שרצות היום בשוק. אני בהחלט שמח מדבר אחד, ב-4 השנים האחרונות הנושא הזה הפך להיות יותר פופלארי וההורים היום מבינים שיש קשר בין כסא בטיחות לרמת הבטיחות ולומדים היטב את הנושא לפני בחירת הכסא.

לפני שאכנס ממש לעומק הנושא, אסביר משהו מאוד חשוב - אין דבר כזה הכסא הכי טוב בעולם, כמו שאין דבר כזה המכונית הכי טובה בעולם, או הג'ינס הכי טוב בעולם או הטלוויזיה הכי טובה בעולם. לכל אחד יש דרישות, בקשות וצרכים עליהם הוא מבקש לקבל מענה מלא. הרי אם היה כסא אחד הכי טוב בעולם, כנראה שבסוף שנת 2020 לא היו כ-143 סוגים שונים של כסאות (לפי זאפ) המתאימים לילדכם, ותהיו בטוחים שלכל כסא יש לקוח פוטנציאלי.

בשלב הראשון נתחיל בתקנים, ישנם 2 סוגים של תקנים עיקריים:

  • תקן אירופאי.
  • תקן אמריקאי.

תקן אירופאי

התקן מתחלק ל 2 - תקן ישן ECE R44/04 לעומת תקן חדש I-Size / R129.

  ECE R44/04 (תקן ישן)  I-Size \ R129 (תקן חדש)
מבחני ריסוק
  • מבחן ריסוק קדמי 50 קמ"ש
  • מבחן ריסוק אחורי 30 קמ"ש
  • מבחן ריסוק קדמי 50 קמ"ש
  • מבחן ריסוק אחורי 30 קמ"ש
  • מבחן פגיעת צד 24 קמ"ש
בובת ניסוי
  • בעלת 4 חיישנים אשר מספקים תוצאות לבדיקות.
  • בעלת 32 חיישנים אשר מספקים תוצאות לבדיקות ושיפור הדיוק.
כיוון הבדיקה
  • עם כיוון הנסיעה החל מ 9 ק"ג
  • נגד כיוון הנסיעה עד 15 ק"ג כחובה!
התקנה
  • איזופיקס, חגורה או שניהם
  • איזופיקס בלבד עם תמיכת רגל ותדר.
קטגוריות
  • קבוצה 0: עד 13 ק"ג | עד גיל שנה.
  • קבוצה 0/1: עד 18 ק"ג | עד גיל 4.
  • קבוצה 1: 9-18 ק"ג | 9 חודשים עד גיל 4.
  • קבוצה 2/3: 15-16 ק"ג | 3.5 - 12 שנים.
  • אין קבוצות כלל, מבוסס על גובה הילד.

תקן אמריקאי

  • תקן - Fmvss 213 - קשירה באמצעות רצועות הבטיחות - בודק את הקריטריונים הבאים: ילדים עד 36 ק"ג, עגינה לרכב עם מינימום תזוזה, עד 2.5 ס"מ, חוברת הוראת, נקודות עגינה, הוראות אזהרה על הכסא, הגבלת שימוש ברצועות בטיחות ועוגנים תחתונים (איזופיקס),
  • תקן Fmvss 225 - קשירה באמצעות חיבור איזופיקס - קובע את כל הכללים של החיבור באמצעות איזופיקס, חובה לאיזופיקס עליון (תדר) ועוד 2 איזופיקס תחתון.

את הרשימה המפורטת ניתן לקרוא באתר של הרשות לבטיחות בדרכים האמריקאית כאן

בארה"ב כסאות אמריקאיים נדרשים לעמוד בכללים האלה והחברות עורכות בעצמן את מבחני הריסוק לרוב החברות לא מפרטות בדיוק את המבחנים אותם הם עשו ובארה"ב התפיסה היא שאם יש בעיה יש Recall והצרכנים מודיעים במידה ויש בעיה והיצרן מתקן אותה, להלן הקישור לאתר ה Recall, ממליץ לכם לבדוק האם הכסא שלכם ברשימה ובמידה ויש לו תקלה ידועה שזקוקה לטיפול.

 

ההבדל הגדול בין תקן אירופאי לתקן אמריקאי

ההבדל הגדול בין התקנים הוא בגישה:

  • תקן אירופאי - האיזופיקס הינו בחיבור ברזלים ישירות לשלדת הרכב - גם אם תרצו הכסא לא יצליח לזוז בכלל.
  • תקן אמריקאי - האיזופיקס הינו בחיבור רצועות LATCH ישירות לשלדת הרכב ואשר אסור שיזוז יותר מ 2.5 ס"מ + אבזם תפיסה לבית החזה (כתפיים).

מה השוני בתפיסה? הגישה האירופאית אומרת שבמידה ויש תאונה עליכם להוציא את הילד החוצה במהירות האפשרית ולהשאיר את הכסא ברכב בעוד שהגישה האמריקאית אומרת בדיוק ההפך, לחתוך את רצועות האיזופיקס, LATCH, ולהוציא את הילד ביחד עם הכסא ולכן יש גם בנוסף את תופסן פלג הגוף העליון שלא קיים בתקנים האירופאיים. כמו כן לרוב המושבים האירופאיים אין תוקף רשום למושבי הבטיחות (לכסאות) בעוד לאמריקאיים יש, בכל מקרה אני ממליץ להשתמש במושב בטיחות בין 7-10 שנים מתחילת השימוש בעוד בסלקלים יש להשתמש לא יותר מ 5 שנים מרגע הייצור, שימו לב כי בחלק נכבד מהכסאות האמריקאיים רשום תוקף ויש להתייחס לרשום שם,  אך במידה ואין זה כתוב זאת המלצתי.

מי מהם צודק? זאת כבר ההחלטה שלכם אבל ההבדל בגישה הוא מאוד ברור ולכן התפיסה המאוד שונה בין 2 היבשות הללו.

מכוני בדיקות

באירופה כפי שראינו התקן דורש בדיקות לפי חוק אבל יש מכון מחקר שמפרסם גם את הבדיקות שלו, המכון נקרא ADAC, המכון הינו מועדון רכב גרמני אשר נוסד בשנת 1903 ועורך בדיקות עצמאית למבחני ריסוק אותם הוא מפרסם בחינם לכולם בקישור הבא, חשוב לדעת שהמדיע המופיע שם הינו בשפה הגרמנית.

אופן הדירוג של ADAC הינו:

  • טוב מאוד- פחות מ 1.5.
  • טוב - 1.6-2.6.
  • מספק - 2.7-3.9.
  • כמעט נכשל 3.9-5.5.
  • נכשל 5.5 ומעלה.

שימו לב שככל שהמספר נמוך יותר זה ציון גבוה יותר ונכון לבדיקות האחרונות רק סלקל אחד של חברת KIddy שאין אותו בארץ בכלל קיבל אתת הציון טוב מאוד.

בארה"ב אין מכון בדיקה ממשלתי שעושה מבחני ריסוק, יש את האתר הלאומי לבטיחות בדרכים שמדרג כסאות ומושבים לפי הנתונים שרשמתי מעלה בקישור הבא ובנוסף יש את אתר Consumer Reports, ארגון ללא מטרות רווח שנוסד בשנת 1936 לבדיקת מוצרים בכלל ומושבי בטיחות בפרט - למרות שהארגון הוא ארגון ללא מטרות רווח על מנת לראות את הדירוגים באתר יש לשלם כסף ולעשות מנוי לאתר (בבייבי סתיו אנו מפרסמים את התוצאות שלו עם כל פרסום), ניתן לצפות בקישור הבא (דורש תשלום).

אופן הדירוג של האתר Consumer Reports:

  • הכי טוב - Best.
  • בסדר - Better.
  • בסיסי - Basic.

שימו לב כי אצל Consumer Reports אין את הציון נכשל.

חשוב להדגיש אין חפיפה בין האתרים, אין מוצרים זהים בין ADAC לבין Consumer Reports גם אם אנחנו רואים במקרה מוצר עם אותו השם, למרות שזה מבלבל זה לא אותו מוצר ולא בדיוק אותו הדבר, לדוגמא כסא בטיחות Graco Milstone שקיבל באתר האמריקאי ציון מאוד גבוה קיבל ציון נכשל אצל האירופאים והסיבה לכך היא שבכסא האירופאי אין חיבור איזופיקס כלל. אז חשוב להבין שיש הבדל והמוצרים אינם חופפים.

כמה מילים על חברת ג'ואי, ג'ואי חברה חדשה יחסית בעולם מושבי הבטיחות אך ממש לא בעולם הייצור, חברת ג'ואי עצמה החלה דרכה כמפעל מוביל בעולם לייצור מוצרי תינוקות ועם השנים הפכה לחברה המייצרת מוצרים עבור עצמה, בקבוצה עצמה של החברה תוכלו למצוא את מותג הפרימיום NUNA ואת המותג הזול Infanti כאשר המותג ג'ואי הוא המותג הגדול ביותר, הדומיננטי ביותר של החברה. במאי 2017 לקחה החברה גם חסות על קבוצת הכדורגל הבריטית ליברפול כסא Joie I Spin 360 עומד בתקן המחמיר ביותר בעולם - I-Size וקיבל ציון גבוה מאוד במבחני הריסוק של ADAC עם ציון של 1.8 מה שהופך אותו לאחד הכסאות הבטוחים בעולם בשילוב של תקן מחמיר וציון מנצח. הכסא בהתאם לתקן מתאין ממשקל 0-18 ק"ג עם סיכוי אפסי להתקנה שגויה. חייבים לתת הסבר רגע כמה הציון של 1.8 הוא גבוה ולא רגיל, לפי ADAC יש בסה"כ 3 מוצרים שקיבלו את הציון "מצויין" והם בקטגוריית סלקלים - אף מושב עדיין לא קיבל את הציון "מצויין" והוא אחד הכסאות היחידים בעולם ולמיטב ידעתי היחיד בארץ שמתקרב ל BEST, יש עוד 3 כסאות עם ציונים קרובים אבל אף אחד מהם לא נמכר בארץ והמחירים שלהם גם בחו"ל עולים פי - 2, כלומר מבחינת עלות תועלת מדובר על הכסא ככל הנראה הכי בטיחותי שמדינת ישראל "ראתה" אי פעם ובמחיר זול משמעוית מכסאות פחות טובים לו של חברות אחרות, האמת לא ברור לי למה אבל זאת האמת...

חסרונות יתרונות
  • ניתן לקשור באמצעות ISOFIX בלבד
  • קשה יהיה לכניס 3 ברכב
  • אין אבזם חזה
  • מתאים עד 18 ק"ג (גיל 5)
  • תקן I-Size הבטוח בעולם
  • מעוטר פרסים רבים.
  • ציון מבחני הריסוק מהגבוהים שיש 1.8
  • מסתובב 360 - קל מאוד להוצאה והכנסה
  • סיכוי אפסי לטעות בהתקנה
  • ריפודית יוקרתיים ואיכותיים
  • ניתן לשבת נגד כיוון הנסיעה עד 18 ק"ג - לכל התקופה
  • ניתן לשנות את מצבי הכסא כאשר הוא מעוגן לרכב

תקן אירואפיI-size   | ציון מבחן ADAC הינו: 1.8 - ציון גבוה מאוד

לפרטים נוספים ורכישה

מדובר בסה"כ על כסא מאוד מאוד דומה לדגם הקודם אבל יש לו כמה חסרונות על דגם ה I-SPIN, בסה"כ מדובר על הדגם שהקדים אותו שיצא לפני סטנדרט ה I-SIZE וזכה לכסא היפה ביותר בעולם לשנת 2017 ופרסים רבים אחרים בקטגוריה, החסרונות שלו מול הדגם הקדם הינו ציון בטיחות ברמה סטנדרטית מספרקת של 2.8 - זכרו המבחנים ב ADAC הם כאלה שככל שהציון נמוך יותר במספר ככה בפועל הוא טוב יותר... 2.8 זה בהחלט בסטנדרנט הממוצע, בעובדה שהוא לא בתקן I-SIZE זה אומר שהוא לא נבדק (לא שאין לו) הגנות צד לפי תקן וכמו כן הבדים שלו פחות איכותיים מהדגם ה I-SPIN - עם כל זאת עדיין מדובר על כסא משובח מאוד עם סיכוי נמוך מאוד לטעות בהתקנה אולי אפילו סיכוי אפסי וברמת בטיחות בתקן אירופאי.

חסרונות יתרונות
  • לא קיבל תקן I-SIZE
  • ניתן לקשור באמצעות ISOFIX בלבד
  • קשה יהיה לכניס 3 ברכב
  • אין אבזם חזה
  • מתאים עד 18 ק"ג (גיל 5)
  • קל מאוד להכנסה והוצאה של הילד
  • סיכוי אפסי לעטת בהתקנה
  • בטיחותי
  • מסתובב 360 - קל מאוד להוצאה והכנסה
  • סיכוי אפסי לטעות בהתקנה
  • ניתן לשבת נגד כיוון הנסיעה עד 18 ק"ג - לכל התקופה
  • ניתן לשנות את מצבי הכסא כאשר הוא מעוגן לרכב
  • זוכה פרסים רבים


תקן אירואפי Ece R44/04  | ציון מבחן ADAC הינו: 2.8 - ציון סטנדרטי

לפרטים נוספים ורכישה

  • כסא בטיחות מומלץ 2020 #3 - כסא בטיחות Britax דגם DualFix

כפי שאני מניח ששמתם לב עד עכשיו אני מאוד אוהב כסאות אירופיים מסתובבים, זה העתיד - לפחות של מי שמאמין שהתקנים האירופאים המחמירים הם הדבר הנכון עבור ילדנו בעוד בישראל הכסאות של ברייטקס נפוצים מאוד ברייטקס היא דווקא חברה בריטית במקור ומה שאנחנו מכירים בארץ, את סדרת הקליק טייט מייצרים דווקא לפי סטנדרט אמריקאי... כסא בטיחות DualFix הינו כסא בריטי המתוכנן בגרמניה לפי הסנטדרטים המחמירים ביותר ומתאים גם הוא מלידה ועד 18 ק"ג (לפי התקן) עם אפס סיכוי לטעות התקנה או לפחות סיכוי נמוך חאוד הכסא איכותי מאוד וקיבל ציונים מצויינים במבחני הריסוק של ADAC עם ציון 2.1 שזה בהחלט ציון טוב ווהוגן

חסרונות יתרונות
  • ניתן לקשור באמצעות ISOFIX בלבד
  • קשה יהיה לכניס 3 ברכב
  • אין אבזם חזה
  • מתאים עד 18 ק"ג (גיל 5)
  • ציון גבוה מבחני הריסוק 2.1
  • קל מאוד להכנסה והוצאה של הילד
  • סיכוי אפסי לעטת בהתקנה
  • בטיחותי
  • מסתובב 360 - קל מאוד להוצאה והכנסה
  • סיכוי אפסי לטעות בהתקנה
  • ניתן לשבת נגד כיוון הנסיעה עד 18 ק"ג - לכל התקופה
  • ניתן לשנות את מצבי הכסא כאשר הוא מעוגן לרכב

תקן אירואפיI-size   | ציון מבחן ADAC הינו: 1.8 - ציון גבוה מאוד

לפרטים נוספים ורכישה

כסא הבטיחות Every Stage הינו כסא המתאים מגיל לידה ועד למשקל של 36 ק"ג ומשמש בעצם לכל השלבים, מלידה ועד בוסטר. הכסא עצמו קיבל את הציון הגבוה ביותר שלכסאות בטיחות אירופאיים במשקל 0-36 ק"ג עם ציון של 3.5 מה ששם אותו בעצם בציון מספק אבל צריך להבין שזה הציון הגבוה ביותר לכסאות בטווח הזה שנבדקו באירופה. הכסא עצמו מתחלק ל-3 סוגים:

  • דגם רגיל, קשירה רגילה - באמצעות רצועות הבטיחות של הרכב.
  • דגם FX, חיבור ISOFIX אירופאי - עם כיוון הנסיעה - הכסא שקיבל את הציון הגבוה והמומלץ.
  • דגם FX, מהדורת ליברפול - מהדורה מיוחדת כולל חיבור איזופיקס, בעצם אותו כסא כמו ה FX רק בעיצוב מיוחד.
חסרונות יתרונות
  • לא ניתן לקשור עם איזופיקס נגד כיוון הנסיעה.
  • קשה יהיה להכניס 3 מושבים ברכב.
  • אין הרבה מקום ברגליים נגד כיוון הנסיעה לילדים גדולים.
  • טווח גדול מאוד 0-36 ק"ג.
  • ניתן לשימוש ל 12 שנים.
  • נגד כיוון הנסיעה עד למשקל 18 ק"ג.
  • ציון הגבוה ביותר במבחני הריסוק לקטגוריה באירופה.
  • בעל הגנות צד מובנות.
  • תקן אירופאי - אין צורך בשום מקרה ב Locking Clip.
  • ריפוד איכותי.
  • ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן..

תקן אירואפי Ece R44/04  | ציון מבחן ADAC הינו: מספק - הגבוה ביותר בקטגוריהכיסאות בטיחות לרכב - בייבי סתיו

לפרטים נוספים ורכישה

 

לפרטים נוספים ורכישה

אם דיברנו קודם לכן על חברת ג'ואי ומותג הפריומיום שלהם Nuna אז בסוף שנת 2016 הוציאה החברה לעולם את כסא הבטיחות Nuna Rava שנחשב לאחד הכסאות היקרים ביותר בעולם ונמכר בארה"ב במחיר של 450$, אני רושם את זה כי מדובר על אחד הכסאות היחידים שזולים יותר באופן משמעותי ממה שהם נמכרים בחו"ל. הכסא עצמו עבר בחינה של האתר Consumer Reports וקיבל את הציון BETTER, לכסא יש את כל התקנים האמריקאיים כולל התקן ל Isofix, לכסא יש אישור טיסה FAA, לא דיווחו Recall והשלדה שלו היא אחת הכבדות הקיימות עשויה פלדה, הכסא שוקל 12.3 ק"ג וגם את זה אני מציין כי זה כבד באופן חריג קצת אך מהצד השני אנו שמחים שאנחנו לא סוחבים אותו והוא נמצא קבוע ברכב. ייתרון נוסף של הכסא זה מדרך הרגליים הנפתח לו המאפשר להיות נגד כיוון הנסיעה גם לילדים גדולים. לכסא עצמו יש 10 מצבי שכיבה ישיבה ו 10 מצבים גובה למשענת הראש להגנה מושלמת על הראש של ילדכם במקרה של תאונת צד.

חסרונות יתרונות
  • קשה יהיה להכניס 3 מושבים ברכב.
  • כאשר חוגרים עם רצועות הבטיחות יש צורך ב Locking Clip.
  • משקל כבד, 12.3 ק"ג.
  • לא ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן.
  • מתאים מגיל לידה ועד 30 ק"ג.
  • 10 מצבי שכיבה ישיבה.
  • הגנות צד מובנות.
  • 2 מחזיקי כוס, 1 מכל צד.
  • מאפשר ישיבה נגד כיוון הנסיעה עד 22 ק"ג.
  • מאושר לטיסה - FAA - תו יוקרתי לבטיחות.
  • תקן אמריקאי כולל ISOFIX.
  • קיבל את הציון Better במבחני הריסוק של CONSUMER REPORTS.
  • תוקף ל 10 שנים.
  • שינוי מצבים מהצד בצורה קלה מאוד.
  • 10 מצבי ראש להתאמה מושלמת לילד.
  • שלדת פלדה.

תקן אמריקאי  | ציון מבחן Consumer Reports הינו: טוב / BETTER

כסאות בטיחות לרכב - בייבי סתיו

לפרטים נוספים ורכישה

חברת גרקו הינה חברה אמריקאית מהגדולות ביותר באמריקה, החלה את דרכה בפילדלפיה בשנת 1942 ונחשבת לאחת הטובות ביותר בעולם עם מגוון עצום של מוצרי תינוקות אם מדובר על עגלות, כסאות בטיחות כסאות אוכל ועוד.  כסא בטיחות Graco 4ever החל את דרכו איפשהו לקראת סוף שנת 2014 ומאז ועד היום הפך לכסא הפופולארי ביותר בעולם הוא מתאים מגיל לידה ועד למשקל של 54 ק"ג. חשוב להדגיש משהו על כסאות במשקלים של 50 ק"ג, הם עוברים תקנים מחמירים יותר, עוברים יותר מבחני ריסוק ונבחנים גם במבחנים של בוסטרים שכסאות של עד משקל של 30 ק"ג לא עוברים אותם, אם נדבר לרגע אחד על האתר Consmer Reports נבין שהם לא נמצאים באותה קטגוריה עם כסאות אמריקאיים אחרים עד 30 ק"ג, בעוד צ'יקו נקסטפיט מדורג מספר 1 בקטגוריה של עד 30 ק"ג עם הציון BEST במבחני הריסוק כסא גרקו 4EVER מדורג במקום השני בקטגוריה All In One - עד 54 ק"ג עם הציון Best במבחני הריסוק, כדי שיהיה קל להמחשה נשווה את זה לקרב איגרוף, יש מקום ראשון למשקל בינוני ויש מקום ראשון למשקל כבד, המקומות הראשונים במשקלים השונים לא מתחרים בינם לבין עצמם ומדובר בהפרדה מוחלטת. הכסא עצמו הינו סדרת כסאות ומתחלק ל 3 תתי דגמים:

חסרונות יתרונות
  • קשה יהיה להכניס 3 מושבים ברכב.
  • כאשר חוגרים עם רצועות הבטיחות יש צורך ב Locking Clip.
  • לא ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן.
  • מגושם במיוחד עם הכסא נגד כיוון הנסיעה.
  • התקנה קשה ב ISOFIX עם כיוון הנסיעה.
  • בדים לא נושמים.
  • קשה להדק את החגורות.
  • בגובה מלא יכול לחסום את הראייה של הנהג.
  • הגנות צד רק בדגם האמצעי - מהדורה משופרת.
  • קיבל את הציון Best במבחני Consumer Reports.
  • דורג במקום השני בקטגוריה.
  • התקנה קלה ב ISOFIX נגד כיוון הנסיעה.
  • קל לעבור בין מצבים ובהתאם לגיל.
  • מתאים מגיל לידה ועד 54 ק"ג.
  • ניתן לשבת נגד כיוון הנסיעה עד משקלים גבוהים (שימו לב למהדורה).
  • הגנות צד (שימו לב למהדורה).
  • מאפשר עגינה ב ISOFIX עד למשקל 19 ק"ג.
  • חיסכון כספי - הכסא היחיד שאי פעם תצטרכו.
  • לכסא יש תוקף של 10 שנים.

תקן אמריקאי  | ציון מבחן Consumer Reports הינו: מצויין / Best

כיסאות בטיחות לרכב - בייבי סתיו

לפרטים נוספים ורכישה

כסאות הבטיחות בתקן האמריקאי מבית ברייטקס מתחלק לדגמים, הדגם הבסיסי מרתון, דגם מעליו בולוורד, מעליו אדווקט ואחרון ברשימה הינו  "One4Life" הסיבה שבחרתי, כאשר ההבדלים בין מרתון לבולוורד ואדווקט זה שכל כסא מכיל בתוכו את הכסא הקודם אך מוסיף שכבת הגנה נוספת... הייתרון של דגם הבולוורד זה שנכון להיום הוא כולל הכי הרבה תתי דמים בתוכו:

  • דגם בסיסי
  • סדרת Cool And Dry - כוללת בדים אוורירים המונעים הזעה
  • סדרת ה Nano - בד נאנוטקס שונה מבד רגיל באופן מולקולארי, הוא דוחה כתמים, מנדף לחות טוב יותר, בד הננוטקס חסין אש בלי להשתמש בחומרים מעכבי בעירה החשודים כמסוכנים לבריאות והוא לא מאבד את חסינות האש גם לאחר כביסה.
חסרונות יתרונות
  • הריפוד בעייתי ולא מתאים למכונת כביסה.
  • קשה להתקנה למי שמעדיף להשתמש ב Latch / Isofix
  • בעייתי להכניס 3 ברכב.
  • לא ניתן לשנות זוויות במהלך הנסיעה (דורש עגינה מחדש)
  • ציון Best מבחבני הריסוק האמריקאים
  • מתאים מלידה ועד 30 ק"ג
  • חיבור קליק טייט קל ונוח
  • הגנות צד טובות.
  • הגנה מושלמת בגדילה עם הילד.
  • בדים איכותיים מאוד

​תקן אמריקאי  | ציון מבחן Consumer Reports הינו: טוב מאוד / Best

לפרטים נוספים ורכישה

אני  חושב שצריך לדבר גלויות על הבעיתיות של התפיסה הבטיחותית לעומת המציאות, אין ספק כי עדיף לשבת תמיד נגד כיוון הנסיעה, למען ההמחשה אסביר שגם לנו המבוגרים עדיף לשבת נגד כיוון הנסיעה כי זה מוריד את עוצמת הפגיעה במקרה של תאונה חזיתית ב 73%, עכשיו ברור לנו שזה לא הולך לקרות. החוק מחייב אותנו בישראל להושיב ילדים עד גיל שנה נגד כיוון הנסיעה ובזמן הזה כמו כן הילד לא מדבר, לא מתלונן ולא מבקש שנהפוך אותו. הבעיות מתחילות כשמגיעות התלונות ואנו ההורים נכנעים ללחצים של הילדים, הילד רוצה לראות את כיוון הנסיעה והאינטרס שלו זה להיות עם הפנים קדימה כמה שיותר מוקדם בעוד האינטרס שלנו זה לשמור עליו ולהושיב אותו נגד כיוון הנסיעה לכמה שיותר זמן. בפועל הילדים הישראלים לא מגיעים לגילאים מאוחרים כשהם יושבים נגד כיוון הנסיעה ורובם עד גיל שנתיים כבר הופכים לשבת עם כיוון הנסיעה אך כשאני מסתכל על בטיחות אני משתדל להסתכל גם על מצב "אוטופיה" בו הילד מסכים ומבין כי בטיחותו היא מעל הכל וכאן נכנס הכסא Extend2Fit לתמונה, הכסא מתאים מגיל לידה ועד 30 ק"ג אך עד פה בטח אין חדש תחת השמש, לכסא עצמו יש מאריך רגליים (מהכסא הזה התפתח Graco 4ever Extend2Fit) שמאפשר לילדים גדולים יותר לשבת נגד כיוון הנסיעה, עד 22.5 ק"ג, שזה כבר ילד גדול עכשיו זה לא שאני חושב שילד בגיל הזה יישב נגד כיוון הנסיעה אך אם נעבור את גיל השנתיים כבר עשינו צעד ענק בבטיחות. כמו כן הכסא בעל תקן אמריקאי כולל Isofix ועבר את ציוני מבחני הריסוק של Consumer Reports עם הציון Better, לפי הבלוג Babygearlab (קישור חינימי כאן) הכסא דווקא קיבל את הציון הגבוה ביותר במבחני הריסוק, למי להאמין? זאת שאלה טובה חשוב לדעת שאף אחד לא מפרסם לנו את הקרטיריונים שלו לבדיקה, אין ספק כי בסופו של דבר מדובר על כסא מצויין.

חסרונות יתרונות
  • כאשר חוגרים עם רצועות הבטיחות יש צורך ב Locking Clip.
  • לא ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן.
  • קשה להוריד את הריפוד לכביסה.
  • קשה להתקין את הכסא נגד כיוון הנסיעה באמצעות רצועות.
  • קשה להדק את רצועות הבטיחות הפנימיות..
  • לא מומלץ לפגים.
  • אסור להשתמש בהארכת הרגליים עם כיוון הנסיעה.
  • ללא הגנות צד.
  • מתאים עד משקל 22.5 ק"ג נגד כיוון הנסיעה.
  • מאריך רגליים לישיבה נוחה יותר.
  • פלס להתקנה נכונה.
  • נראה גדול אבל יחסית צר.
  • התקנה קלה באמצעות Isofix.
  • 10 מצבי ראש להגנה מירבית.
  • 6 מצבי שכיבה / ישיבה.

תקן אמריקאי  | ציון מבחן Consumer Reports הינו: בסדר / Better

לפרטים נוספים ורכישה

היו לי הרבה לבטים איזה כסא לכתוב אחרון, כמדי שנה אני כותב על 10 כסאות שאני חושב שיש צורך לתת עליהם את הדעת, בשנים האחרונות נהגתי לתת את הבמה לכסא האחרון לכסא סיני "NO NAME" כסא זול שיחסית עבור המחיר שלו נותן תמורה מלאה לכסף, השנה החלטתי שלא הבטיחות היא מעל הכל ואני אשתדל להמליץ אך ורק על כסאות הטובים ביותר שאני חושב שקיימים, זה לא אומר שאין מקום לכסאות הסינים וזה גם לא אומר שאין כסאות טובים נוספים, יש הרבה מאוד כסאות בשוק כפי שצייני אך השנה בחרתי לכתוב בלב שלם על הכסאות שאני הכי ממליץ עליהם מכולם הקיימים בשוק הישראלי, הכסא האחרון הוא כסא מבית Joie דגם Stages, אפשר להגיד שזה היה "הכסא הרציני הראשון" של החברה. הכסא יצא לעולם איפשהו לקראת תחילת שנת 2013 ומאז ועד היום נמצא אצל אין ספור אנשים בעולם, הוא מתאים מגיל לידה ועד למשקל של 25 ק"ג ועבר האמת לא מעט גלגולים ומתחלק ל - 3 סוגים:

  • דגם רגיל DLX - נקשר באמצעות רצועות הבטיחות של הרכב.
  • דגם Isofix Latch - תקן אמריקאי - כרגע חסר בארץ.
  • דגם Isofix - תקן אירופאי - קיים בארץ ומתחבר באמצעות ברזלי ISOFIX ישירות לשלדה עם כיוון הנסיעה ובאמצעות רצועות בטיחות נגד כיוון הנסיעה.
חסרונות יתרונות
  • בדגם ISOFIX אירופאי - אי אפשר לקשור עם ISOFIX נגד כיוון הנסיעה.
  • קשה יהיה להכניס 3 מושבים ברכב.
  • בדים שאינם נושמים.
  • אין מקום לרגליים לילדים גדולים.
  • מצב שכיבה אחד בלבד.
  • ללא הגנות צד.
  • עבר מבחני ריסוק בהתאם לתקן אירופאי ECE R44/04.
  • נוח להתקנה.
  • מרופד ונוח.
  • 5 מצבים למשענת הראש להגנה מירבית.
  • תוקף ל 10 שנים.
  • מאושר לשימוש נגד כיוון הנסיעה עד 18 ק"ג.
  • 3 מצבים ישיבה.

לפרטים נוספים ורכישה

יש לזכור כי כל הרשום כאן הינם נתונים הנמצאים ברשת ועשיתי מאמץ רב על מנת לתרגם, להנגיש ולהתאים את הכתבה לשוק הישראלי אני ממליץ תמיד לחקור היטב את כסא הבטיחות אותו אתם רוכשים, לקרוא בעיקר אתרים מחו"ל ופחות מהארץ, להסתכל בספר הרכב של רכבכם למקרה שאין משהו חריג המונע ממכם כסא מסויים (כבר קרה בעבר, לעיתים נדירות אך קרה). אין לייחס לכתבה זו דבר מלבד המלצתיי בלבד והרצון שלי לעודד אתכם ללמוד ולחקור אודות כסאות הבטיחות הנמכרים היום בארץ ולהגן על ילדכם. זכרו כי אני ממליץ לרכוש כסאות בטיחות דרך חנויות מסודרות מהסיבות הבאות, ראשית בחנות מסודרת לא תשיגו מוצרים ללא תוי תקן, שנית במידה ורכשתם כסא יד שנייה, איננו יודעים את ההיסטוריה של הכסא וכסא שעבר תאונת דרכים גזר דינו הינו ללכת לפח האשפה ואינני ממליץ לסכן את חיי ילדכם בנושא זה. כסא טוב ישמש אתכם שנים רבות ואני מקווה שילדכם גם יהנה מהנסיעה בו, לכל שאלה או בקשה גם על מושבים אשר אינני כתבתי עליהם אשמח לנסות ולסייע בתגובות מטה.

היה הראשון לרשום תגובה הוסף תגובה
תוכן ההודעה:
    לכל המאמרים
    מחבר הבלוג
    אוהד גולוב
    מחבר הבלוג:
    אוהד גולוב

    מנכ"ל חברת בייבי סתיו, האתר המוביל למוצרי תינוקות בישראל ויועץ מוסמך להתקנת מושבי בטיחות לילדים מטעם ארגון SafeKids העולמי.

    כמו כן משמש אוהד כמנהל כנס היזמות והחדשנות של אוניברסיטת תל אביב, Tau Innovation ומרצה מטעמם ברחבי העולם על חדשנות ויזמות.