דף הבית » טיפים ומדריכים לבחירת מוצרי תינוקות » כסאות בטיחות מומלצים לרכב 2022

כסאות בטיחות מומלצים לרכב 2022

כסאות בטיחות מומלצים לרכב 2022

מדי שנה אני סוקר את מושבי הבטיחות הבטוחים בעולם, ומנגיש לכם את הידע. בעודי כותב את הסקירה נודע לי על מותו של עוד פעוט בתאונת דרכים וזה מצער אותי מאוד. אני מזמין  אתכם לקרוא ולבחון לעומק לפני שאתם רוכשים מושב בטיחות, וכמובן תמיד תוכלו להתייעץ איתי לפני הרכישה ובשלב ההתקנה. . הידעתם ששוודיה  נחשבת למדינה הבטוחה בעולם בכל הקשור לבטיחות ילדים בכלל וברכב בפרט לעומת ישראל שמדורגת במקום הראשון לילדים הרוגים בתאונות דרכים? הסיבה שאני כותב כל שנה את המאמרים האלה היא כי המטרה שלי היא להוריד את כמות ההרוגים בתאונות הדרכים בדגש על תינוקות וילדים שנהרגים לצערי בלי סיבה טובה... ואפשר למנוע את זה או לפחות להוריד את ההסתברות משמעותית כמו לשבת נגד כיוון הנסיעה... זה כבר מוריד את עוצמת הפגיעה!  אז האמת היא שמדינת ישראל תמיד נמצאת צעד אחד קצת מאחור ובמקרה הזה אחרונה בעולם ובעוד בעולם הבינו שהדבר החשוב ביותר זה הושבה כמה שיותר זמן נגד כיוון הנסיעה החוק במדינת ישראל עדיין מחייב הורים לתינוקות להושיב את הילד נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנה ורק לאחרונה ההמלצה השתנתה מעד גיל שנתיים לכמה שיותר, יש לציין כי גם לנו המבוגרים עדיף לשבת במקרה של תאונה נגד כיוון הנסיעה מכיוון שזה מוריד את עוצמת הפגיעה והלחץ על עמוד השדרה בעוצמת של עד 73% ולכן במאמר זה אנסה להתמקד בעיקר בכסאות שמאפשרים לשבת נגד כיוון הנסעה כמה שיותר זמן, לשמחתי הכסאות היום שנמכרים בעולם (האירופאיים והאמריקאיים) מעודדים ישיבה נגד כיוון הנסיעה גם לילדים גדולים ולכן המגוון מאוד רחב.

לפני שאכנס ממש לעומק הנושא, אסביר משהו מאוד חשוב - אין דבר כזה הכסא הכי טוב בעולם, כמו שאין דבר כזה המכונית הכי טובה בעולם, או הג'ינס הכי טוב בעולם או הטלוויזיה הכי טובה בעולם. לכל אחד יש דרישות, בקשות וצרכים עליהם הוא מבקש לקבל מענה מלא. הרי אם היה כסא אחד הכי טוב בעולם, כנראה שבסוף שנת 2021 לא היו כ-143 סוגים שונים של כסאות (לפי זאפ) המתאימים לילדכם, ותהיו בטוחים שלכל כסא יש לקוח פוטנציאלי. אני מוכרח לציין כי תכף נכנס לעניין התקנים אבל בעיקרון להתאמה נכונה עדיף לרכבים אירופאיים או מהמזרח הרחוק כסאות בתקנים אירופאיים מכיוון שהם יושבים על אותו תקן של כסאות ולרכבים אמריקאיים עדיף כסאות בטיחות אמריקאיים - בשביל להימנע מטעויות התקנה נפוצות והתאמה נכונה לרכב.

בשלב הראשון נתחיל בתקנים, ישנם 2 סוגים של תקנים עיקריים:

  • תקן אירופאי.
  • תקן אמריקאי.

תקן אירופאי

התקן מתחלק ל 3 - תקן  ECE R44/04, תקן I-Size / R12, התקן השוודי (המחמיר בעולם) - The Plus Test

  ECE R44/04 (תקן ישן)  I-Size \ R129 (תקן חדש)
מבחני ריסוק
  • מבחן ריסוק קדמי 50 קמ"ש
  • מבחן ריסוק אחורי 30 קמ"ש
  • מבחן ריסוק קדמי 50 קמ"ש
  • מבחן ריסוק אחורי 30 קמ"ש
  • מבחן פגיעת צד 24 קמ"ש
בובת ניסוי
  • בעלת 4 חיישנים אשר מספקים תוצאות לבדיקות.
  • בעלת 32 חיישנים אשר מספקים תוצאות לבדיקות ושיפור הדיוק.
כיוון הבדיקה
  • עם כיוון הנסיעה החל מ 9 ק"ג
  • נגד כיוון הנסיעה עד 15 ק"ג כחובה!
התקנה
  • איזופיקס, חגורה או שניהם
  • איזופיקס בלבד עם תמיכת רגל ותדר (עגינה עליונה).
קטגוריות
  • קבוצה 0: עד 13 ק"ג | עד גיל שנה.
  • קבוצה 0/1: עד 18 ק"ג | עד גיל 4.
  • קבוצה 1: 9-18 ק"ג | 9 חודשים עד גיל 4.
  • קבוצה 2/3: 15-16 ק"ג | 3.5 - 12 שנים.
  • אין קבוצות כלל, מבוסס על גובה הילד.
  • מתאים לפגים!

 

  • התקן השוודי - Plus Test - ניתן לשבת נגד כיוון הנסיעה בלבד!

התקן השוודי בעצם הינו החמרה של תקן I-Size והוא דורש הגבלות נוספות מאשר I-Size - בראש ובראשנה הוא לא מרשה, לא מסכים שילדים ישבו עם כיוון הנסיעה, אם יש מוצר שהוא פונה עם הפנים קדימה הוא לעולם לא יקבל את ה Plus Test, כמו כן להלן הקריטרניונים הנדרשים כדי לקבלו

  • לא ניתן לעגון את הכסא ב Isofix למעלה מ 18 ק"ג.
  • לא ניתן לעגון את הכסא ברצועות למעלה מ 25 ק"ג.
  • חובה שהמושב יתאים  ב- 100% לכל כלי רכב.
  • התקנה קלה ופשוטה עם סיכוי אפסי להתקנה שגוייה.
  • כולל בדיקות מחמירות להגנה על צוואר הילד במקרה של תאונת חזיתית או אחורית.
  • בדיקות מחמירות גם במהירויות הגבוהות מ 50 קמ"ש.
  • פגיעה ממרחק קצר כדי לוודא תאונות קטלניות ואכזריות במיוחד.

ככה תזהו את התקן השוודי - Plus Test

תקן אמריקאי

  • תקן - Fmvss 213 - קשירה באמצעות רצועות הבטיחות - בודק את הקריטריונים הבאים: ילדים עד 36 ק"ג, עגינה לרכב עם מינימום תזוזה, עד 2.5 ס"מ, חוברת הוראת, נקודות עגינה, הוראות אזהרה על הכסא, הגבלת שימוש ברצועות בטיחות ועוגנים תחתונים (איזופיקס),
  • תקן Fmvss 225 - קשירה באמצעות חיבור איזופיקס - קובע את כל הכללים של החיבור באמצעות איזופיקס, חובה לאיזופיקס עליון (תדר) ועוד 2 איזופיקס תחתון.

את הרשימה המפורטת ניתן לקרוא באתר של הרשות לבטיחות בדרכים האמריקאית כאן

בארה"ב כסאות אמריקאיים נדרשים לעמוד בכללים האלה והחברות עורכות בעצמן את מבחני הריסוק לרוב החברות לא מפרטות בדיוק את המבחנים אותם הם עשו ובארה"ב התפיסה היא שאם יש בעיה יש Recall והצרכנים מודיעים במידה ויש בעיה והיצרן מתקן אותה, להלן הקישור לאתר ה Recall, ממליץ לכם לבדוק האם הכסא שלכם ברשימה ובמידה ויש לו תקלה ידועה שזקוקה לטיפול.

ההבדל הגדול בין תקן אירופאי לתקן אמריקאי

ההבדל הגדול בין התקנים הוא בגישה:

  • תקן אירופאי - האיזופיקס הינו בחיבור ברזלים ישירות לשלדת הרכב - גם אם תרצו הכסא לא יצליח לזוז בכלל.
  • תקן אמריקאי - האיזופיקס הינו בחיבור רצועות LATCH ישירות לשלדת הרכב ואשר אסור שיזוז יותר מ 2.5 ס"מ + אבזם תפיסה לבית החזה (כתפיים).

מה השוני בתפיסה? הגישה האירופאית אומרת שבמידה ויש תאונה עליכם להוציא את הילד החוצה במהירות האפשרית ולהשאיר את הכסא ברכב בעוד שהגישה האמריקאית אומרת בדיוק ההפך, לחתוך את רצועות האיזופיקס, LATCH, ולהוציא את הילד ביחד עם הכסא ולכן יש גם בנוסף את תופסן פלג הגוף העליון שלא קיים בתקנים האירופאיים. כמו כן לרוב המושבים האירופאיים אין תוקף רשום למושבי הבטיחות (לכסאות) בעוד לאמריקאיים יש, בכל מקרה אני ממליץ להשתמש במושב בטיחות בין 7-10 שנים מתחילת השימוש בעוד בסלקלים יש להשתמש לא יותר מ 5 שנים מרגע הייצור, שימו לב כי בחלק נכבד מהכסאות האמריקאיים רשום תוקף ויש להתייחס לרשום שם,  אך במידה ואין זה כתוב זאת המלצתי.

מי מהם צודק? זאת כבר ההחלטה שלכם אבל ההבדל בגישה הוא מאוד ברור ולכן התפיסה המאוד שונה בין 2 היבשות הללו.

מכוני בדיקות

באירופה כפי שראינו התקן דורש בדיקות לפי חוק אבל יש מכון מחקר שמפרסם גם את הבדיקות שלו, המכון נקרא ADAC, המכון הינו מועדון רכב גרמני אשר נוסד בשנת 1903 ועורך בדיקות עצמאית למבחני ריסוק אותם הוא מפרסם בחינם לכולם בקישור הבא, חשוב לדעת שהמדיע המופיע שם הינו בשפה הגרמנית.

אופן הדירוג של ADAC הינו:

  • טוב מאוד- פחות מ 1.5.
  • טוב - 1.6-2.6.
  • מספק - 2.7-3.9.
  • כמעט נכשל 3.9-5.5.
  • נכשל 5.5 ומעלה.

שימו לב שככל שהמספר נמוך יותר זה ציון גבוה יותר.

בארה"ב אין מכון בדיקה ממשלתי שעושה מבחני ריסוק, יש את האתר הלאומי לבטיחות בדרכים שמדרג כסאות ומושבים לפי הנתונים שרשמתי מעלה בקישור הבא ובנוסף יש את אתר Consumer Reports, ארגון ללא מטרות רווח שנוסד בשנת 1936 לבדיקת מוצרים בכלל ומושבי בטיחות בפרט - למרות שהארגון הוא ארגון ללא מטרות רווח על מנת לראות את הדירוגים באתר יש לשלם כסף ולעשות מנוי לאתר (בבייבי סתיו אנו מפרסמים את התוצאות שלו עם כל פרסום), ניתן לצפות בקישור הבא (דורש תשלום).

אופן הדירוג של האתר Consumer Reports:

  • הכי טוב - Best.
  • בסדר - Better.
  • בסיסי - Basic.

שימו לב כי אצל Consumer Reports אין את הציון נכשל ובשנה האחרונה שחלפה אף מושב בטיחות אפילו לא קיבל את הציון BASIC.

חשוב להדגיש אין חפיפה בין האתרים, אין מוצרים זהים בין ADAC לבין Consumer Reports גם אם אנחנו רואים במקרה מוצר עם אותו השם, למרות שזה מבלבל זה לא אותו מוצר ולא בדיוק אותו הדבר, לדוגמא כסא בטיחות Graco Milstone שקיבל באתר האמריקאי ציון מאוד גבוה קיבל ציון נכשל אצל האירופאים והסיבה לכך היא שבכסא האירופאי אין חיבור איזופיקס כלל. אז חשוב להבין שיש הבדל והמוצרים אינם חופפים.

 

סטטיסטיקות ומספרים

הכנתי לכם קצת סטטיסטיקות מהעולם כדי לתמוך בגישה האירופאית שלי בתקן I-Size בכלל ומדוע אני מעדיף אותו על התקן האמריקאי.

  • שוודיה הינה המדינה עם מספר הילדים ההרוגים בתאונות דרכים הנמוך בעולם עם ממוצע של 4 ילדים הרוגים בשנה.
  • ארה"ב גורם מספר אחד למוות של ילדים הינו תאונות דרכים
  • בארה" בשנת 2018 כמות הילדים שנהרגו בתאונות דרכים היה 880 - עכשיו יגידו שהמספרים לא זהים כי האוכלוסיה הרבה יותר גדולה ולכן:
  • אם ניקח את היחס של גודל ארה"ב לשוודיה כמות ההרוגים היו 176 לעומת 880 - כלומר ירידה של 80% בתמותת ילדים בתאונות דרכים.

מדינת ישראל

  • נכון לשנת 2018 מדינת ישראל מדורגת במקום הראשון במות ילדים בתאונות דרכים (לינק)
  • 8.2% מכל ההרוגים בתאונות דרכים במדינת ישראל הם ילדים מתחת לגיל 14 - פי 2 מהממוצע של ה OECD
  • בשנת 2021 ישנה עליה של 18% יותר משנת 2020 באופן גורף - תיקחו את הממוצע 8.2 ותוסיפו למספרים.
  • בתאריך שאני כותב את זה הינו נובמבר 2021 ולכן השנה עדיין לא נגמרה ואין מספריים סופים - אבל המצב במילה אחת גרוע

שורה תחתונה

  • במדינת ישראל ישנה העדפה לתקן האמריקאי מהרבה סיבות - אבל הסיבה המרכזית היא איננה בטיחות!
  • במדינת ישראל רב המושבים מותקנים בצורה שאיננה נכונה - תסמכו עלי, לא כל המתקינים המורשים באמת יודעים להתקין מושבי בטיחות
  • הקורס להתקנת מושבי בטיחות בישראל שנערך בארץ במשרדי בטרם על ידי הארגון העולמי safekids worldwide - מעביר הדרכות בגורף על התקן האמריקאי כי שם ההסתברות לטעות גבוהה מאוד.
  • השינוי חייב להתחיל מכאן! תסמכו בעיקר על עצמכם, תעברו לתקן אירופאי I-Size או שוודי ותפסיקו לסמוך על אנשים שמוכרים לכם איך מתקינים 3 כסאות ברכב בסרטונים יפים והסברתיים.
  • ההסתברות לטעות בתקן I-SIze או שוודי הינה אפסית! הטעות היחידה שבאמת יכולה להיות הינה גובה רצועות הבטיחות הפנימיות שרב המתקינים המוסמכים בכלל לא ידברו איתכם על זה ( ראו פרטים 2 נושאים מטה).
  • סעו בזהירות, תהיו עירניים וזכרו - אתם אחראיים על הגורל של ילדכם - במדינת ישראל יש לנו את הפריבילגיה להשתמש בתקנים אירופאיים מחמירים!

תוקף המושב

אחת השאלות הנפוצות הינם מה תוקף המושב, כלומר לכמה זמן ניתן להשתמש בו והאמת אני הולך לגלות לכם סוד אין חוק כזה! עכשיו זה חצי נכון :) אנסה להסביר.

  • לא התקן האמריקאי ולא התקן האירופאי משום סוג מחייב לרשום תוקף למוצר - מדובר על המלצה (חמה) בלבד.

עם זאת כל יצרן ואני מדגיש כל יצרן יוצר המלצות משלו לכמה זמן ניתן להשתמש בכסא וזה מתחלק ל 4 אופציות שונות:

  1. היצרן רושם תאריך יצור ותאריך תפוגה (לדוגמא ברייטקס).
  2. X שנים ממועד רכישה (לדוגמא רב מושבי הבטיחות של ג'ואי).
  3. X שנים ממועד היצור (לדוגמא רב מושבי הבטיחות של גרקו).
  4. אין תאריך תפוגה - ניתן להשתמש לכל החיים (לדוגמא כל מושבי הבטיחות של סילבר קרוס).

מסובך? האמת שמאוד אבל השתדלתי להכין לכם כתבה נפרדת (לינק) שאומרת כל מוצר, מושב כמה זמן מותר להשתמש בו אבל האמת היא שבאחריותכם היא לקרוא במדריך המשתמש מה התוקף של הכסא.. רב המתקינים המוסמכים לא יודעים את התשובה הזאת והאמת היא שרב המוכרים בכלל לא מודעים לכך ופשוט יגידו לכם 5 שנים מיצור אבל זה רחוק מלהיות נכון - אז אם כבר קראתם את מה שכתבתי כאן - תסמכו עלי, תפתחו את המדריך למשתמש של המושב שרכשתם זה ככל הנראה יהיה כתוב שם!

עגינה נכונה של רצועות הבטיחות הפנימיות

אומרים שרב המוחץ של מושבי הבטיחות מעוגנים לא נכון אבל זה חלקית נכון, כי מה שאנחנו לא יודעים הרבה פעמים זה את הדבר הבא - מה הגובה הנכון של רצועות הבטיחות אז אנסה לעשות זאת בפשטות:

  • עגינה נגד כיוון הנסיעה - גובה רצועות הבטיחות צריך להיות בגובה הכתפיים או שלב אחד למטה.
  • עגינה עם כיוון הנסיעה - גובה רצועות הבטיחות צריך להיות בגובה הכתפיים או שלב אחד למעלה.

השנה החלטתי להציג את ההמלצות שלי לפי תקנים - מהתקן השוודי, לתקן I-Size ותקן אמריקאי השנה בחרתי לא לרשום על התקן האירופאי הישן כי האמת שלא הביאו שום כסא חדש מעניין עם התקן הזה, פחות ופחות יוצאים כסאות בתקן הזה כי אירופה עוברת לחדש (אחת הסיבות לתוקף דרך אגב זה עניין התקינה).

תקן שוודי - Plus Test

כמה מילים על חברת ג'ואי, ג'ואי חברה חדשה יחסית בעולם מושבי הבטיחות אך ממש לא בעולם הייצור, חברת ג'ואי עצמה החלה דרכה כמפעל מוביל בעולם לייצור מוצרי תינוקות ועם השנים הפכה לחברה המייצרת מוצרים עבור עצמה, בקבוצה עצמה של החברה תוכלו למצוא את מותג NUNA ואת המותג Infanti כאשר המותג ג'ואי הוא המותג הגדול ביותר, הדומיננטי ביותר של החברה. במאי 2017 לקחה החברה גם חסות על קבוצת הכדורגל הבריטית ליברפול בשנים האחרונות החלה ג'ואי לקחת אל כל הקשור לבטיחות אל הקצה ולהיות מדורגת עם הציונים הגבוהים ביותר במושבי הבטיחות השונים, סלקלים, מושבי בטיחות ובוסטרים וכאן יצא הכסא Spin Safe שנכון לנובמבר 2021 שמאמר זה נכתב קיבל את הציון הגבוה ביותר אי פעם מכל מושבי הבטיחות עם הציון 1.6 בציון משוכלל וכולל התקן השוודי, אני מזכיר לכולם שכדי לקבל את התקן השוודי הכסא לא יכול להסתובב ולהיות עם הפנים עם כיוון הנסיעה והוא מתאים אך ורק נגד הכיוון, למה Spin? כי הוא מסתובב רק 90 מעלות לכל צד כדי שיהיה קל להכניס ולהוציא את הילד אבל את ההשלמה ל 180 מעלות כדי שיהיה עם הפנים קדימה לא ניתן לעשות, אז מצד אחד הוא מתאים עד 18 ק"ג נגד כיוון הנסיעה (גיל 5 לערך) מהצד השני האם הילדים הישראלים יכולים לשבת עד גיל 5 נגד כיוון הנסיעה כמו בשוודיה? אני מקווה שיש ילדים כאלה והורים כאלה שהבטיחות חשובה להם מעל הכל

פירוט תוצאות המבחנים:

ציון משוכלל 1.6
ציון מבחן הריסוק (50%) 1.2
שירות המוצר (40%) 2.1
ארגונומיות (10%) 1.9
זיהום (0%) 1.0
טיפול וניקו (0%) 1.5

 

יתרונות וחסרונות הכסא:

חסרונות

יתרונות
  • לא ניתן להפוך את הכסא לעם כיוון הנסיעה (לא סגור שזה חסרון אבל חובה לציין את זה)
  • כסא כבד כדי להעביר מרכב לרכב.
  • ציון הבטיחות הגבוה ביותר מבין כל הכסאות אי פעם 1.6
  • בעל התקן השוודי - המחיר בעולם
  • בעל תקן I-Size
  • מתאים מלידה ועד 18 ק"ג נגד הכיוון
  • סיכוי אפסי לטעות בהתקנה.
  • בדים איכותיים
  • קל מאוד לניקוי

 

ציון מבחני הריסוק 1.6 - הגבוה ביותר שקיבל כסא אי פעם בציון משוכלל.

לפרטים נוספים ורכישה

 

ראשית כמה מילים על Besafe, החברה עצמה מגיעה אלינו מהמדינה הבטוחה בעולם - שוודיה כמובן! הכסא עצמו קיבל בציון משוכלל ציון טיפה פחות טוב משל הג'ואי 1.8 שזה עדיין גבוה מאוד אבל ספציפית במבחן הריסוק הוא קיבל את הציון הכי גבוה שיכול להיות 1.1 - שזה 0.1 פחות מג'ואי - רמות גבוהות כבר אמרתי? אין שום כסא בעולם שקיבל ציון גבוה מזה! הכסא עצמו מתאים כמובן רק נגד כיוון הנסיעה ומתאים לפי התקן גם לפגים בכלליות, תקן I-Size מתאים לפגים שאני חושב על החסרון הכי גדול שלו זה שהוא לא מסתובב בכלל כלומר כבר יש כסאות מסתובבים אז למה הוא לא מסתובב להכנסה והוצאה קלה של הילד? אינני יודע אבל זה המצב.

פירוט תוצאות המבחנים:

ציון משוכלל 1.8
ציון מבחן הריסוק (50%) 1.1
שירות המוצר (40%) 2.5
ארגונומיות (10%) 2.1
זיהום (0%) 1.0
טיפול וניקוי (0%) 2.0

 

יתרונות וחסרונות הכסא:

חסרונות יתרונות
  • לא מסתובב
  • לא ניתן להפוך את הכסא לעם כיוון הנסיעה (לא סגור שזה חסרון אבל חובה לציין את זה)
  • כסא כבד כדי להעביר מרכב לרכב.
  • ציון מבחן הריסוק הגבוה ביותר 1.1
  • בעל התקן השוודי - המחיר בעולם
  • בעל תקן I-Size
  • מתאים מלידה ועד 18 ק"ג נגד הכיוון
  • סיכוי אפסי לטעות בהתקנה.

תקן אירואפי I-size   | ציון מבחן ADAC הינו: 1.8 - ציון גבוה מאוד

לפרטים ורכישה

בעיקרון אין הרבה כסאות בעולם עם התקן השוודי, זה מבחנים מאוד קשים.. סתם לידע כללי.. יש בעולם חברה שוודית שנקראת Axkid שהיא מתיימרת שכל המוצרים שלה יהיו עם התקן השוודי אבל האמת המצחיקה היא שיש להם כסאות אולי מאוד איכותיים אבל לא כולם הצליחו להשיג את התקן השוודי - החברה עצמה לא קיימת עדיין בישראל נכון לנובמבר 2021 - אבל אולי בעתיד היא תגיע אז אם אתם מחפשים את המבחנים המחמירים ביותר - התקן השוודי הוא בשבילכם!

תקן I-Size

כסא Joie I Spin 360 עומד בתקן המחמיר ביותר בעולם - I-Size וקיבל ציון גבוה מאוד במבחני הריסוק של ADAC עם ציון של 1.8 מה שהופך אותו לאחד הכסאות הבטוחים בעולם (והבטוח ביותר שהגיע לארץ עד כה לכסא מסתובב 360 - כלומר עם כיוון הנסיעה) בשילוב של תקן מחמיר וציון מנצח. הכסא בהתאם לתקן מתאין ממשקל 0-18 ק"ג עם סיכוי אפסי להתקנה שגויה. חייבים לתת הסבר רגע כמה הציון של 1.8 הוא גבוה ולא רגיל, לפי ADAC יש בסה"כ עוד 3-4 כסאות שקיבלו את הציון הזה או גבוה ממנו אבל מכל הכסאות המסתובבים הנמכרים במדינת ישראל הוא בעל הציון הגבוה ביותר, יש בעולם אולי כסא אחד מסתובב 360 שקיבל ציון של 0.1 גבוה ממנו אבל הוא לא קיים בארץ נכון לכתיבת מאמר זה. חשוב לי לציין כי הכסאות המקבילים אל כסא זה במחיר בתקן אמריקאי או אירופאי ישן מבחינתי לפחות נחשבים למשמעותית פחות בטוחים ולא עומדים באותו רמה של סטנדרט! על הכסא ככל הנראה הכי בטיחותי שמדינת ישראל "ראתה" אי פעם ובמחיר זול משמעוית מכסאות פחות טובים לו של חברות אחרות, האמת לא ברור לי למה אבל זאת האמת...

פירוט תוצאות המבחנים:

ציון משוכלל 1.8
ציון מבחן הריסוק (50%) 1.7
שירות המוצר (40%) 1.9
ארגונומיות (10%) 1.8
זיהום (0%) 1.0
טיפול וניקוי (0%) 1.5

יתרונות וחסרונות הכסא:

חסרונות יתרונות
  • ניתן לקשור באמצעות ISOFIX בלבד
  • קשה יהיה לכניס 3 ברכב
  • אין אבזם חזה
  • מתאים עד 18 ק"ג (גיל 5)
  • תקן I-Size הבטוח בעולם
  • מעוטר פרסים רבים.
  • ציון מבחני הריסוק מהגבוהים שיש 1.8.
  • הציון הגבוה ביותר מכל הכסאות המסתובבים הנמכרים בישראל.
  • מסתובב 360 - קל מאוד להוצאה והכנסה
  • סיכוי אפסי לטעות בהתקנה
  • ריפודית יוקרתיים ואיכותיים
  • ניתן לשבת נגד כיוון הנסיעה עד 18 ק"ג - לכל התקופה
  • ניתן לשנות את מצבי הכסא כאשר הוא מעוגן לרכב

תקן אירואפי I-size   | ציון מבחן ADAC הינו: 1.8 - ציון גבוה מאוד

לפרטים נוספים ורכישה

 

אז כפי שכבר הצלחתם אני מאמין להבין, הבנתם שאני אוהב את השוודים ואני באמת חושב שהם יודעים מה שהם עושים - אז השוודים הוציאו כסא חדש באמצע שנת 2021 והוא הגיע לארץ רק באוקטובר 2021 - הכסא עצמו הראש החדשני המסתובב 360 לפי Besafe והוא עדיין לא עבר את המבחני ריסוק של ADAC (חדש מדי) אבל לפי המסמכים הרשמיים שלהם הכסא כאשר הוא מעוגן נגד כיוון הנסיעה מקביל לכסא אחר שלהם שנקרא Izi Twist שיש לו את התקן השוודי וקיבל ציון במבחן הריסוק של 1.5 (לא ציון משוכלל, המשוכלל היה 2.3) אבל הם מתייחסים אך ורק לבטיחות במה שהם כותבים ככה שאנחנו מחכים לראות האם הוא ייבחן השנה ב Adac ומה הוא יקבל. כמו כן לכסא ייתרון חדשני ומהפכני עם שכבה נוספת "שיריון" המדמה סלקל והטענה היא שהוא הדבר הנכון ביותר והבריא ביותר לגב התינוק, כלומר ארגונומי במיוחד ומספק שכבה נוספת "שיריון" להגנה על הילד בשנה הראשונה לחייו. כמו כן לא ניתן לסובב את הכסא 360 כל עוד ה"שיריון" מותקן במושב וכדי לנסוע עם כיוון הנסיעה עלינו להוציא אותו החוצה ואז הכסא הופך להיות כסא מסתובב "רגיל" בתקן I-Size כמו כן - שימו לב לצבעים השונים שיש לו, חלקם עם בדים נושמים וחלקם לא - אם כבר רוכשים מושב בטיחות זה לטעמי עדיף לבחור עם הבדים הנושמים.

חסרונות יתרונות
  • עדיין לא עבר מבחני ריסוק ADAC
  • מושב בטיחות כבד
  • ניתן לקשור באמצעות ISOFIX בלבד
  • קשה יהיה לכניס 3 ברכב
  • אין אבזם חזה 
  • מתאים עד 18 ק"ג (גיל 5)

 

  • תקן I-SIZE
  • לפי הנאמר צפוי לקבל 1.5 במבחן הריסוק
  • מסתובב 360 - קל מאוד להוצאה והכנסה
  • סיכוי אפסי לטעות בהתקנה
  • ריפוד נושם (בחלק מהצבעים)
  • ניתן לשבת נגד כיוון הנסיעה עד 18 ק"ג - לכל התקופה
  • ניתן לשנות את מצבי הכסא כאשר הוא מעוגן לרכב.

לפרטים נוספים ורכישה

כפי שאני מניח ששמתם לב עד עכשיו אני מאוד אוהב כסאות אירופיים מסתובבים - לפחות של מי שמאמין שהתקנים האירופאים המחמירים הם הדבר הנכון עבור ילדנו בעוד בישראל הכסאות של ברייטקס נפוצים מאוד ברייטקס היא דווקא חברה בריטית במקור ומה שאנחנו מכירים בארץ, את סדרת הקליק טייט מייצרים דווקא לפי תקן אמריקאי... כסא בטיחות DualFix הינו כסא בריטי המתוכנן בגרמניה לפי הסנטדרטים המחמירים ביותר ומתאים גם הוא מלידה ועד 18 ק"ג (לפי התקן) עם סיכוי אפסי לטעות התקנה או לפחות סיכוי נמוך מאוד הכסא איכותי מאוד וקיבל ציונים מצויינים במבחני הריסוק של ADAC עם ציון 2.1 שזה בהחלט ציון טוב והוגן הציון שלו נמוך יותר מה Joie I Spin 360 

ציון משוכלל 2.1
ציון מבחן הריסוק (50%) 1.9
שירות המוצר (40%) 2.4
ארגונומיות (10%) 2.0
זיהום (0%) 1.0
טיפול וניקוי (0%) 1.2

יתרונות וחסרונות הכסא:

חסרונות יתרונות
  • ניתן לקשור באמצעות ISOFIX בלבד
  • קשה יהיה לכניס 3 ברכב
  • אין אבזם חזה
  • מתאים עד 18 ק"ג (גיל 5)
  • ציון גבוה מבחני הריסוק 2.1
  • קל מאוד להכנסה והוצאה של הילד
  • סיכוי אפסי לעטת בהתקנה
  • בטיחותי
  • מסתובב 360 - קל מאוד להוצאה והכנסה
  • סיכוי אפסי לטעות בהתקנה
  • ניתן לשבת נגד כיוון הנסיעה עד 18 ק"ג - לכל התקופה
  • ניתן לשנות את מצבי הכסא כאשר הוא מעוגן לרכב

תקן אירואפי I-size   | ציון מבחן ADAC הינו: 2.1 - ציון גבוה 

  

לפרטים ורכישה

 

תקן אמריקאי

לפני שנתחיל חשוב לי להסביר עוד משהו על התקן האמריקאי, בניגוד לתקן האירופאי החדש (I-Size) שאומר שהדבר הכי חשוב זה התאמה בארה"ב הגישה היא הפוכה לחלוטין.. ככל שהכסא הוא למשקל גבוה יותר ככה הוא נבדק ביותר קריטריונים לפחות לפי האתר (Consumer Reports) כלומר כסאות של עד 50 ק"ג נבחנים גם בקטגוריית בוסטר בעוד כסאות של עד 30 ק"ג לא נבחנים בהם והם בכלל לא מתחרים באותה קטגוריה. 

 

  • כסא בטיחות מומלץ 2022 #6 - כסא בטיחות GRACO דגם Trio Grow SnugLock

מדובר על הכסא בחדש ביותר מבית גרקו ושקיבל את הציון הגבוה ביותר בקטגוריה המשולבת ALL IN ONE כלומר עד 45-50 ק"ג - אנחנו לא יודעים כפי שהסברתי קודם הרבה על ההבדלים אבל אנחנו כן יודעים שכסאות במשקלים הגבוהים יותר נבחנים גם כבוסטרים בעוד הכסאות עד 30 ק"ג לא - הכסא החדש של גרקו קיבל פשוט תוצאה פנטסטית עם ציון גבוה במבחני הריסוק והרעיון שלו עם חיבור ISOFIX חדשני הינו התקנה מהירה של תוך פחות מדקה, הדגש היום הוא התקנות מהירות וצמצום טעויות התקנה וזה מה שעושה הכסא החדש שלהם

פירוט התוצאות

תוצאות מבחני הריסוק בעגינה ברצועות פנימיות BEST
קלות שימוש 4/5
עיגון אחורי ב Latch 5/5
חגורה אחורית 5/5
עיגון קדמי ב Latch 5/5
חגורה קדמית 5/5
התאמה לבוסטר 5/5

יתרונות וחסרונות הכסא:

חסרונות יתרונות
  • מאפשר לשבת רק עד 18 ק"ג
  • רכב - יהיה קשה להכניס 3 ברכב
  • לא ניתן לשנות מצבים תוך כדי נסיעה
  • מדורג במקום הראשון במבחני הריסוק של האתר CR
  • קיבל ציון BEST בחבני הריסוק
  • מתתבר ISOFIX ישירות לשלדת הרכב
  • בעל הגנות צד
  • התקנה קלה ופשוטה
  • כולל 2 מתקני כוס

לפרטים נוספים ורכישה

 

הפעם החלטתי לתת קצת מידע על חברת גרקו אחרי הכניסה המרשימה של הדגם החדש במקום הראשון במבחני הריסוק של האתר CR אז גרקו הינה חברה אמריקאית מהגדולות ביותר באמריקה, החלה את דרכה בפילדלפיה בשנת 1942 ונחשבת לאחת הטובות ביותר בעולם עם מגוון עצום של מוצרי תינוקות אם מדובר על עגלות, כסאות בטיחות כסאות אוכל ועוד.  כסא בטיחות Graco 4ever החל את דרכו איפשהו לקראת סוף שנת 2014 ומאז ועד היום הפך לכסא הפופולארי ביותר בעולם הוא מתאים מגיל לידה ועד למשקל של 54 ק"ג. חשוב להדגיש משהו על כסאות במשקלים של 50 ק"ג, הם עוברים תקנים מחמירים יותר, עוברים יותר מבחני ריסוק ונבחנים גם במבחנים של בוסטרים שכסאות של עד משקל של 30 ק"ג לא עוברים אותם, אם נדבר לרגע אחד על האתר Consmer Reports נבין שהם לא נמצאים באותה קטגוריה עם כסאות אמריקאיים אחרים עד 30 ק"ג, בעוד צ'יקו נקסטפיט מדורג מספר 1 בקטגוריה של עד 30 ק"ג עם הציון BEST במבחני הריסוק כסא גרקו 4EVER מדורג במקום השני בקטגוריה All In One - עד 54 ק"ג עם הציון Best במבחני הריסוק, כדי שיהיה קל להמחשה נשווה את זה לקרב איגרוף, יש מקום ראשון למשקל בינוני ויש מקום ראשון למשקל כבד, המקומות הראשונים במשקלים השונים לא מתחרים בינם לבין עצמם ומדובר בהפרדה מוחלטת. הכסא עצמו הינו סדרת כסאות ומתחלק ל 3 תתי דגמים:

  • מהדורה בסיסית - מהדורה בסיסית מלידה ועד 54 ק"ג - נגד כיוון הנסיעה עד 18 ק"ג.
  • מהדורה משופרת כוללת הגנות הקפיות- כפי שציינתי קודם לכן התקנים האמריקאיים לא מחייבים הגנות צד ורק למהדורה זו יש הגנות היקפיות - נגד כיוון הנסיעה עד 18 ק"ג.
  • מהדורת Trueshild - הכוללת הגנות מתכנת והגנות אמיתיות הקפיות טובות יותר מהדגם הקודם
  • מהדורת Extend2Fit - אקסטרה מקום לרגליים מאפשר נגד כיוון הנסיעה עד 22.5 ק"ג - כאחד שמאמין שהדבר הנכון זה לשבת כמה שיותר זמן נגד הכיוון כנראה שמהדורה זו היתה עונה על דרישותיי.
  • לכתבה אודות הסדרה והסבר בין הדגמים לחצו כאן

יש להדגיש כי לכסא זה הגיע בסוף שנת 2020 כסא מחליף שנקרא Grows4Me - מדובר כרגע על הכסא המחליף להמדורה הבסיסית בלבד - אני מאמין שעם הזמן יצאו לו גם המהדורות הנוספות.

פירוט התוצאות

תוצאות מבחני הריסוק בעגינה ברצועות פנימיות BEST
קלות שימוש 4/5
עיגון אחורי ב Latch 4/5
חגורה אחורית 4/5
עיגון קדמי ב Latch 4/5
חגורה קדמית 3/5
התאמה לבוסטר 4/5

יתרונות וחסרונות הכסא:

חסרונות יתרונות
  • קשה יהיה להכניס 3 מושבים ברכב.
  • כאשר חוגרים עם רצועות הבטיחות יש צורך ב Locking Clip.
  • לא ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן.
  • מגושם במיוחד עם הכסא נגד כיוון הנסיעה.
  • התקנה קשה ב ISOFIX עם כיוון הנסיעה.
  • בדים לא נושמים.
  • קשה להדק את החגורות.
  • בגובה מלא יכול לחסום את הראייה של הנהג.
  • הגנות צד רק בדגם האמצעי - מהדורה משופרת.
  • קיבל את הציון Best במבחני Consumer Reports.
  • דורג במקום השני בקטגוריה.
  • התקנה קלה ב ISOFIX נגד כיוון הנסיעה.
  • קל לעבור בין מצבים ובהתאם לגיל.
  • מתאים מגיל לידה ועד 54 ק"ג.
  • ניתן לשבת נגד כיוון הנסיעה עד משקלים גבוהים (שימו לב למהדורה).
  • הגנות צד (שימו לב למהדורה).
  • מאפשר עגינה ב ISOFIX עד למשקל 19 ק"ג.
  • חיסכון כספי - הכסא היחיד שאי פעם תצטרכו.
  • לכסא יש תוקף של 10 שנים.

תקן אמריקאי  | ציון מבחן Consumer Reports הינו: מצויין / Best

כיסאות בטיחות לרכב - בייבי סתיו

לפרטים נוספים ורכישה

כסאות הבטיחות בתקן האמריקאי מבית ברייטקס מתחלק לדגמים, הדגם הבסיסי מרתון, דגם מעליו בולוורד, מעליו אדווקט ואחרון ברשימה הינו  "One4Life" הסיבה שבחרתי, כאשר ההבדלים בין מרתון לבולוורד ואדווקט זה שכל כסא מכיל בתוכו את הכסא הקודם אך מוסיף שכבת הגנה נוספת... הייתרון של דגם הבולוורד זה שנכון להיום הוא כולל הכי הרבה תתי דמים בתוכו:

  • דגם בסיסי
  • סדרת Cool And Dry - כוללת בדים אוורירים המונעים הזעה
  • סדרת ה Nano - בד נאנוטקס שונה מבד רגיל באופן מולקולארי, הוא דוחה כתמים, מנדף לחות טוב יותר, בד הננוטקס חסין אש בלי להשתמש בחומרים מעכבי בעירה החשודים כמסוכנים לבריאות והוא לא מאבד את חסינות האש גם לאחר כביסה.

פירוט התוצאות 

תוצאות מבחני הריסוק בעגינה ברצועות פנימיות BEST
קלות שימוש 4/5
עיגון אחורי ב Latch 5/5

חגורה אחורית
5/5
עיגון קדמי ב Latch 5/5
חגורה קדמית 5/5
התאמה לבוסטר שימו לב עד 30 ק"ג לא נבחן

יתרונות וחסרונות הכסא:

חסרונות יתרונות
  • הריפוד בעייתי ולא מתאים למכונת כביסה.
  • קשה להתקנה למי שמעדיף להשתמש ב Latch / Isofix
  • בעייתי להכניס 3 ברכב.
  • לא ניתן לשנות זוויות במהלך הנסיעה (דורש עגינה מחדש)
  • ציון Best מבחבני הריסוק האמריקאים
  • מתאים מלידה ועד 30 ק"ג
  • חיבור קליק טייט קל ונוח
  • הגנות צד טובות.
  • הגנה מושלמת בגדילה עם הילד.
  • בדים איכותיים מאוד

​תקן אמריקאי  | ציון מבחן Consumer Reports הינו: טוב מאוד / Best

לפרטים נוספים ורכישה

 

ציון מבחני הריסוק באתר Consumer Reports הינו Better

 

 

אני לא יודע למה אבל אני אנסה להדגיש את זה שוב ושוב כי אני מאמין שאם מדברים שוב ושוב על דברים בסופו של דבר זה מחלחל :) אין ספק כי עדיף לשבת תמיד נגד כיוון הנסיעה, אזכיר שגם לנו המבוגרים עדיף לשבת נגד כיוון הנסיעה כי זה מוריד את עוצמת הפגיעה במקרה של תאונה חזיתית ב 73% וכאן נכנס הכסא Extend2Fit לתמונה ככסא הראשון שגרקו הוציאו שמתאים מלידה ועד 30 ק"ג ומאפשר לילדים עד 22.5 ק"ג לשבת נגד כיוון הנסיעה. לכסא עצמו יש מאריך רגליים (מהכסא הזה התפתח Graco 4ever Extend2Fit) כמו כן הכסא בעל תקן אמריקאי כולל Isofix ועבר את ציוני מבחני הריסוק של Consumer Reports עם הציון Better, לפי הבלוג Babygearlab (קישור חינימי כאן) הכסא דווקא קיבל את הציון הגבוה ביותר במבחני הריסוק, למי להאמין? זאת שאלה טובה חשוב לדעת שאף אחד לא מפרסם לנו את הקרטיריונים שלו לבדיקה, אין ספק כי בסופו של דבר מדובר על כסא מצויין.

יש לציין כי לכסא יש 2 מהדורות

פירוט התוצאות

תוצאות מבחני הריסוק בעגינה ברצועות פנימיות Better
קלות שימוש 4/5
עיגון אחורי ב Latch 5/5
חגורה אחורית 4/5
עיגון קדמי ב Latch 4/5
חגורה קדמית 4/5
התאמה לבוסטר שימו לב עד 30 ק"ג לא נבחן

יתרונות וחסרונות הכסא:

חסרונות יתרונות
  • כאשר חוגרים עם רצועות הבטיחות יש צורך ב Locking Clip.
  • לא ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן.
  • קשה להוריד את הריפוד לכביסה.
  • קשה להתקין את הכסא נגד כיוון הנסיעה באמצעות רצועות.
  • קשה להדק את רצועות הבטיחות הפנימיות..
  • לא מומלץ לפגים.
  • אסור להשתמש בהארכת הרגליים עם כיוון הנסיעה.
  • ללא הגנות צד.
  • מתאים עד משקל 22.5 ק"ג נגד כיוון הנסיעה.
  • מאריך רגליים לישיבה נוחה יותר.
  • פלס להתקנה נכונה.
  • נראה גדול אבל יחסית צר.
  • התקנה קלה באמצעות Isofix.
  • 10 מצבי ראש להגנה מירבית.
  • 6 מצבי שכיבה / ישיבה.

תקן אמריקאי  | ציון מבחן Consumer Reports הינו: בסדר / Better

לפרטים נוספים ורכישה

 

מדובר על דגם חדיש לסדרת ה Slimfit המפורסט של גרקו, המטרה הגורפת של הכסא הזה לאפשר הכנסה יחסית בקלות של 3 מושבים ברכב (כלומר במושב האחורי) באופן עקרוני הכסא מדורג במקום החמישי בקטגוריה היוקרתית של All In One עם הציון better במבחני הריסוק ומאפשר לשבת נגד כיוון הנסיעה עד לילדים במשקל 18 ק"ג כמו כן הכסא עצמו עבר בנוסף גם מבחני התהפכות לפי הסטנדרטים האירופאיים אשר לא קיימים בתקנים האמריקאיים ובנוסף מבחנים לפגיעה אחורית לפי התקנים האירופאיים ששוב לא מחוייבים בסטנדרטים האמריקאיים.

פירוט התוצאות

תוצאות מבחני הריסוק בעגינה ברצועות פנימיות Better
קלות שימוש 4/5
עיגון אחורי ב Latch 5/5
חגורה אחורית 4/5
עיגון קדמי ב Latch 5/5
חגורה קדמית 4/5
התאמה לבוסטר 5/5

יתרונות וחסרונות הכסא:

חסרונות

יתרונות

  • מבחני ריסוק קיבל Better
  • לא ניתן לשנות זוויות כאשר הכסא מעוגן.
  • צר מאוד רק 42.4 ס"מ
  • עבר מבחנים מחמירים בתקנים אירופאיים
  • בדים נושמים
  • תוצאות IIHS הינו טוב מאוד
  • מתאים עד 45 ק"ג
  • ריפוד ניתן להסרה בקלות
  • מתאים למשקלים נמוכים
  • מערכת משודרגת לספיגת אנרגיה EPS

ציון מבחני הריסוק הינו Better

לפרטים נוספים ורכישה

 

תוצאות מבחני האתר ADAC לכסאות בתקן אירופאי - ציונים של 2021

שימו לב שבאירופה כל שנה בוחנים כסאות מחדש, כסא שנבחן ב 2020 לא ייבחן שוב ב 2021 וכן ב 2022 , התוצאות שמוצגות כאן - בניגוד לתוצאות של האתר האמריקאי (CR) מציגים רק תוצאות עדכניות למוצרים חדשים שנבדקו ב 2021 - ניתן להיכנס לאתר שלנו ולאתר של ADAC בקישור לקבלת ציונים של מושבים שנבדקו בשנים קודמות.

דגם יצרן ציון כללי ציון במילים

Izi Twist B

BeSafe

2.4

Good

Izi Modular

BeSafe

2.0

Good

Romer Dualfix

Britax

2.4

Good

Darwin Todler

Inglesina

2.7

Satisfying

I Spin Safe

Joie

1.6

Good - מדגיש הציון הגבוה ביותר אי פעם

I Venture

Joie

2.4

Good

Mica

Maxi Cosi

2.7

Satisfying

Prym

Nuna

2.1

Good

Salla

Recaro

2.3

Good

Salla Elite

Recaro

2.7

Satisfying

  • תוצאות מבחני האתר CR לכסאות בטיחות בתקן אמריקאי - מעודכן לנובמבר 2021

לנוחיותכם אני מצרף כאן טבלה של הציונים של האתר Consumer Reports - אני חוזר ומדגיש למרות שבמדינת ישראל מאוד סומכים עליו - אנחנו איננו יודעים את הקריטריונים שאותם הוא בודק והוא לא מפרסם אותם ולכן יש לראות את התוצאות האלה בערבון מאוד מוגבל.

  • כסאות מגיל לידה ועד 30 ק"ג

דגם יצרן ציו כללי ציו מבחן ריסוק
Nextfit Zip Chicco 85 Best
Advocate ClickTight Britax 84 Best
Boulevard ClickTight Britax 84 Best
Marathon ClickTight Britax 84 Best
Rava Nuna 81 Better
 NEXT Cosco Scenera 74 Better
Sure Ride Evenflo 74 Best
Extend2Fit Graco 73 Better
Size4Me 65 Graco 73 Best
Contender 65 Graco 73 Better
Emblem Britax 70 Better
Allegiance Britax 70 Better
My Ride 65 Graco 70 Better
Apt 50 Cosco Scenera 66 Better
Guide 65 Safety 1st 65 Better
Guide 65 Sport Safety 1st 65 Better
Triumph 65 Evenflo 63 Best
Sonus 65 Evenflo 63 Better
Sonus Evenflo 63 Better
Sirona M Cybex 61 Better
Viaggio SIP 5-65 Convertible Peg Perego Primo 57 Better
fllo Clek 56 Best
Coccoro Combi 52 Better
Tribute Evenflo 50 Better
foonf Clek 49 Better

 

  • כסאות מגיל לידה ועד 54 ק"ג

מדגיש שמבחינת התקן האמריקאי הם נחשבים יותר, אנחנו לא יודעים הרבה על המבחנים של CR מה שאנחנו כן יודעים זה שהמוצרים האלה נבחנים גם כבוסטרים ועוברים עוד מבחנים שהכסאות של 30 ק"ג לא עוברים אותם

 

דגם יצרן ציון כללי ציו מבחן ריסוק
Trio Grow Snuglock Graco 83 Best
Milestone Graco 79 Best
Chicco Fit4 4-in-1 Chicco 79 Better
Graco Extend2Fit 3-in-1 Graco 77 Better
SlimFit 3 in 1 Graco 76 Better
One4Life ClickTight Britax 75 Better
4ever Graco 75 Best
Symphony With SureLATCH Evenflo 72 Best
SafeMax All-In-One Evenflo 64 Best
Easy Elite Cosco 59 Best
Grow and Go Safety 1st 56 Better
Continuum Safety 1st 56 Better
Elite EX 100 Air + Safety 1st 56 Better
Grow and Go Air Safety 1st 55 Better
Grow and Go EX Air Safety 1st 55 Best
UltraMax Air 360 Safety 1st 54 Better
Radian R120 Diono 47 Better
Radian R100 Diono 47 Better
Radian RXT Diono 37 Better

 

יש לזכור כי כל הרשום כאן הינם נתונים הנמצאים ברשת ועשיתי מאמץ רב על מנת לתרגם, להנגיש ולהתאים את הכתבה לשוק הישראלי אני ממליץ תמיד לחקור היטב את כסא הבטיחות אותו אתם רוכשים, לקרוא בעיקר אתרים מחו"ל ופחות מהארץ, להסתכל בספר הרכב של רכבכם למקרה שאין משהו חריג המונע ממכם כסא מסויים (כבר קרה בעבר, לעיתים נדירות אך קרה). אין לייחס לכתבה זו דבר מלבד המלצתיי בלבד והרצון שלי לעודד אתכם ללמוד ולחקור אודות כסאות הבטיחות הנמכרים היום בארץ ולהגן על ילדכם. זכרו כי אני ממליץ לרכוש כסאות בטיחות דרך חנויות מסודרות מהסיבות הבאות, ראשית בחנות מסודרת לא תשיגו מוצרים ללא תוי תקן, שנית במידה ורכשתם כסא יד שנייה, איננו יודעים את ההיסטוריה של הכסא וכסא שעבר תאונת דרכים גזר דינו הינו ללכת לפח האשפה ואינני ממליץ לסכן את חיי ילדכם בנושא זה. כסא טוב ישמש אתכם שנים רבות ואני מקווה שילדכם גם יהנה מהנסיעה בו, לכל שאלה או בקשה גם על מושבים אשר אינני כתבתי עליהם אשמח לנסות ולסייע בתגובות מטה.

היה הראשון לרשום תגובה הוסף תגובה
תוכן ההודעה:
    לכל המאמרים
    מחבר הבלוג
    אוהד גולוב
    מחבר הבלוג:
    אוהד גולוב

    מנכ"ל חברת בייבי סתיו, האתר המוביל למוצרי תינוקות בישראל ויועץ מוסמך להתקנת מושבי בטיחות לילדים מטעם ארגון SafeKids העולמי.

    כמו כן משמש אוהד כמנהל כנס היזמות והחדשנות של אוניברסיטת תל אביב, Tau Innovation ומרצה מטעמם ברחבי העולם על חדשנות ויזמות.